Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
När får man fylla i finansieringen egentligen? Beställde 13e jan 2022 men inte fått något datum på mitt teslakonto och inte fått fylla i några uppgifter om finansiering. Bara betalt handpenning. Hur långt har ni andra kommit i processen och när beställde ni?
Sandman
-
Samma här.. tror de flesta är i samma läge just nu!Esandh skrev:När får man fylla i finansieringen egentligen? Beställde 13e jan 2022 men inte fått något datum på mitt teslakonto och inte fått fylla i några uppgifter om finansiering. Bara betalt handpenning. Hur långt har ni andra kommit i processen och när beställde ni?
Klart vi ska våga hoppas... frågan är bara hur långt tid det kommer ta de att producera och skicka över våra bilar? Efter påsk?
Får jag min i maj som det stod när jag beställde skulle jag bli väldigt gladRSHA_76 skrev:Klart vi ska våga hoppas... frågan är bara hur långt tid det kommer ta de att producera och skicka över våra bilar? Efter påsk?

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Hade varit kul å veta hur många MYP som är beställda i Sverige
Model Y performance
Eller i Europa så att man kan få en uppskattning hur stor orderbok dom har att jobba igenom =/lakke skrev:Hade varit kul å veta hur många MYP som är beställda i Sverige
Har en blå beställd men har fått OK från andra hälften på att byta till en svart. Men jag har liksom vant mig med tanken på en blå så hoppas att de ändå kommer blå snart
Nästa vecka ska matchning/tilldelning ske enligt SA
P3D-20 Grå med vit inredning
Undrar vilka förbehåll som finns runt godkännandet. Lär vi få veta väldigt snart dock. God nyhet! 

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
Måtte bilen komma innan
Ja det får vi verkligen hoppas.. Blir spännande i morgon vad dom säger om BerlinJontez skrev:Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
Model Y performance
Lite dålig koll här, men menar regeringen att bilar som kostar över 700k inte får någon bonus alls eller att de kvalificerar sig för en lägre bonus á 50k som jag förstått att den nya nivån hamnar på?Jontez skrev:Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
hanseman skrev:Lite dålig koll här, men menar regeringen att bilar som kostar över 700k inte får någon bonus alls eller att de kvalificerar sig för en lägre bonus á 50k som jag förstått att den nya nivån hamnar på?Jontez skrev:Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
Ingen bonus alls
Model Y performance
Spelar det roll om bilen köps av privatperson eller företag?lakke skrev:hanseman skrev:Lite dålig koll här, men menar regeringen att bilar som kostar över 700k inte får någon bonus alls eller att de kvalificerar sig för en lägre bonus á 50k som jag förstått att den nya nivån hamnar på?Jontez skrev:Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
Ingen bonus alls
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
tobiaslej skrev:Spelar det roll om bilen köps av privatperson eller företag?lakke skrev:hanseman skrev:Lite dålig koll här, men menar regeringen att bilar som kostar över 700k inte får någon bonus alls eller att de kvalificerar sig för en lägre bonus á 50k som jag förstått att den nya nivån hamnar på?Jontez skrev:Nu är remissen ute för förändring så att bilar över 700k inte ska få bonus.. 1 juli är det som gäller ifall det blir av.
Måtte bilen komma innan
Ingen bonus alls
Nej.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
4680 q3-q4 Berlin spås det bland annat
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Blir intressant att se hur andrahandsvärdet blir på MYParna med 2170 när 4680 kommer!
Kollar man Texas är det ingen större skillnad. Största skillnaden upplever tesla i form av lönsamhet, sen ska man beakta att första året iaf kommer offsettas med diverse barnsjukdomar från berlin. Så gemene man bryr sig inte OCH du kan va trygg om du har en MIChanseman skrev:Blir intressant att se hur andrahandsvärdet blir på MYParna med 2170 när 4680 kommer!