Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Verdi

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Verdi »

pejvic skrev:
Zalman3 skrev:
ATH 902,80 dollar!

910. det är billigt nu.

Varför är det billigt?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Verdi skrev:
pejvic skrev:
Zalman3 skrev:
ATH 902,80 dollar!

910. det är billigt nu.

Varför är det billigt?
Därför att snart är den uppe i 950.- :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Verdi

Inlägg av Verdi »

Walker skrev:
Verdi skrev:
pejvic skrev:
Zalman3 skrev:
ATH 902,80 dollar!

910. det är billigt nu.

Varför är det billigt?
Därför att snart är den uppe i 950.- :lol:

Buy on fear, sell on greed. ;)
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

Har handlat med aktier i 30 år och har nog inte varit med om liknande utveckling i något bolag av den här storleken någonsin. Känns som marknaden plötsligt blivit galen.

Någon som vågar gissa kursen om 6 månader?
Så som aktien beter sig skulle jag inte vara förvånad om den står i 250, likväl som i 1500.

Skall iallafall bli intressant att följa...
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare

Inlägg av Johan84 »

Tror långsiktigt på tesla men så snabba uppgångar som nu är aldrig riktigt sunt. Sålde av innehavet nu på 930 (köpt på 250). Rätt eller fel får framtiden utvisa :) med en vinst på 2-3 dollar så är det p/e på 450 typ.
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Ett certifikat utställt av den schweiziska banken Vontobel med 10 gånger hävstång på
Teslas aktie har under de senaste tre månaderna stigit med 115.638 procent. Sedan årsskiftet är
uppgången knappt 22.000 procent. Den som hade investerat 10.000 kronor före nyår hade i teorin kunnat stå med omkring 2 miljoner kronor i dag.
https://www.di.se/live/tesla-certifikat ... e-manader/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

dstr skrev:
Jerker skrev:
dstr skrev:
Sabbe skrev:
Grattis alla som är långsiktiga!
och de som köpt https://www.avanza.se/borshandlade-prod ... a-x5-ava-2 nyligen. Snart 100% bara idag.
Vad var det du köpte? :roll:
Igår trodde jag den skulle vända ner efter 770, så då köpte jag motsvarande fast bear x5, dvs jag satsade på nedgång. På ca 700:- så torskade jag 299:- fram till i förmiddags. Då sålde jag dom och köpte ovanstående för ca 600:-. Där är jag 286:- plus just nu.

Sitter och velar om jag borde nöja mig med att ha täckt den förlusten nu, eller hoppas på att den fortsätter uppåt utan att flaxa så mycket... Den som gapar efter mycket osv.
Finlunch resten av veckan? Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

josve skrev:
Har handlat med aktier i 30 år och har nog inte varit med om liknande utveckling i något bolag av den här storleken någonsin. Känns som marknaden plötsligt blivit galen.

Så som aktien beter sig skulle jag inte vara förvånad om den står i 250, likväl som i 1500.

it-bubbla 1.0 dyker upp i minnet här - men som du säger, helt annan storlek på bolag.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Ibland är det synd att jag inte investerar mina pengar alls, hade en tanke på att köpa på mig en större post när den dippade under 200 men orkade inte langa över pengar till Avanza.
Verdi

Inlägg av Verdi »

OfarligTesla skrev:
Ibland är det synd att jag inte investerar mina pengar alls, hade en tanke på att köpa på mig en större post när den dippade under 200 men orkade inte langa över pengar till Avanza.

Du hade antagligen blivit frestad att sälja långt innan den här nivån. :D
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Verdi skrev:
OfarligTesla skrev:

Snart kommer taliz och säger att har du inte råd att köpa samma antal aktier nu så ska du inte hålla på med aktier alls :D
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Verdi skrev:
OfarligTesla skrev:

Sitter exakt där. Funkade inte att köpa med mitt ISK, orkade inte krångla. Men hade köpt för rätt lite pengar och sålt vid 600 så skitsamma. Sitter med popcorn på läktaren och har kul ändå. : )
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Verdi skrev:
Kanske det kanske, är dock rätt lat av mig så vem vet. Men även vid 450 ish hade vinsten kunnat bekosta hela Model 3an jag beställt och mer därtill :p.

Men men, sådant är ju livet, någon gång skall jag försöka sluta lata mig så mycket och bli lite mer seriös vad gäller investering. Men det tror jag på när jag ser det själv. Hade varit kul att hitta USB-stickan med de 50-60 bitcoins jag tappat bort i någon flyttkartong också, om jag inte skrivit över den vid det här laget...
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

dstr skrev:
josve skrev:

it-bubbla 1.0 dyker upp i minnet här - men som du säger, helt annan storlek på bolag.
Exakt så, det som är märkligt är storleken på bolaget...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

josve skrev:
Som tvättäkta amatör vad gäller aktiemarknaden så är det ju bara kul att ha turen att ha ett innehav just nu! Då har man nåt att berätta för barnbarnen under de mörka vinternätterna. ;)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
och de som köpt https://www.avanza.se/borshandlade-prod ... a-x5-ava-2 nyligen. Snart 100% bara idag.
Köpte Bull för en slant. Det är en märklig eftersläpning på certifikatens värde i Avanzas app/hemsida om man jämför med aktiekursen som man får från samma källa. Känner att det är svårt att veta vad som gäller.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Jerker skrev:
dstr skrev:
Köpte Bull för en slant. Det är en märklig eftersläpning på certifikatens värde i Avanzas app/hemsida om man jämför med aktiekursen som man får från samma källa. Känner att det är svårt att veta vad som gäller.

Ta upp köp/sälj-vyn. Där är det hyfsat aktuell kurs. Annars laggar det.
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare

Inlägg av HenricL »

Köpte 1 aktie i somras för skojs skull för 225 dollar. :lol: Synd att jag inte la på en nolla eller två på den 1:an :mrgreen:
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Zalman3 skrev:
Bara att köpa BÅDE sälj och köpoption.

Sannolikheten att kursen ska ligga still är noll!
Det finns inga gratis luncher...

I ett scenario som detta när aktien är extremt volatil så är också den implicita volatiliteten hög. Det innebär att optioner (både köp och sälj) är extremt dyra nu.

Volatil och volatil. Den går ju bara åt ett håll. :shock:
Until it doesn´t...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Känns som short squeeze började runt 700
Kan bli hybris ett tag till, kanske t.o.m. ala bitcoin nu när "alla" ska in.
Gambling på hög nivå om man ger sig in nu.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

josve skrev:

Helt enig. Jag skrev 25 år tidigare, men räknar man in första affären (SEB nära konkurs för 3,7:- per aktie) så är det väl dryga 30 år nu. Men då var man ju minderårig ;)

Blir väldigt spännande att se vad som händer!

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Mickep

Inlägg av Mickep »

Nu har jag sålt en del aktier. men har fortfarande kvar några stycken för spänningens skull. (har bara hämtat hem det jag satsat)

Jag har aldrig någonsin gjort en sådan stor vinst. (men att vänta till den går över på det lilla innehav jag hade.)

har nu 3 aktier kvar. så ser mig fortfarande som en aktieägare. hoppas fortfarande på att det ökar.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Mickep skrev:
Nu har jag sålt en del aktier. men har fortfarande kvar några stycken för spänningens skull. (har bara hämtat hem det jag satsat)

Jag har aldrig någonsin gjort en sådan stor vinst. (men att vänta till den går över på det lilla innehav jag hade.)

har nu 3 aktier kvar. så ser mig fortfarande som en aktieägare. hoppas fortfarande på att det ökar.
Haha lustigt. Jag har faktiskt också 3 aktier. Har lovat mig själv att alltid ha aktier i Tesla oavsett värdering, men egentligen känns det helt absurt nu.

Hade dryga 200 som mest. :o

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

För den som tar Ark på allvar så kanske detta är en liten tankeställare:

"Ark, however, in its most recently reported quarter, was a big seller of Tesla stock. In a form Ark filed with the Securities and Exchange Commission on Jan .31, the firm disclosed that it sold 450,622 Tesla shares in the fourth quarter, cutting its holdings to 721,988 shares. Jan. 31 was also the date of Keeney’s latest Tesla research report.

Ark didn’t respond to a request for comment on the stock sale."

De verkar inte tro så mycket på sin egen analys...

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Selde 2/3 av innehavet när Trumpen började skjuta missiler in i Iran, men det var ju dumt att tro att en sån liten sak skulle påverka kursen i fel riktning....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar