Nej det kommer in gå pga hårdvaran (sensorer + datorer), men med lite tur kanske någon som nyss beställt har det när bilen väl kommer.matsm skrev:Håller med om att det är bra med eget paket. För oss som redan ha AP bilar. Såg ingen info om att det kommer gå att uppdatera. Tror ni det kommer?Nicklas skrev:Jag tycker det är snyggt gjort att dom lagt "Full autonomy" som ett eget paket man måste köpa till... Då behöver ingen känna att de borde fått det inkluderat...
Tesla product unveiling on the 17th
Moderator: Redaktion
Re: Tesla product unveiling on the 17th
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Tesla product unveiling on the 17th
Det känns lite lustigt formulerat, att först skriver dom att alla Tesla-bilar kommer ha hårdvaran för självkörande funktionalitet, men sen tittar man i design studion och där ser man att det är två nivåer av extra hårdvara som man får betala extra för. Men dom kanske iskallt räknat med att alla som beställer kommer slanta upp för båda extra paketen? 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Alla kommer att ha hårdvaran.Surfaren skrev:Det känns lite lustigt formulerat, att först skriver dom att alla Tesla-bilar kommer ha hårdvaran för självkörande funktionalitet, men sen tittar man i design studion och där ser man att det är två nivåer av extra hårdvara som man får betala extra för. Men dom kanske iskallt räknat med att alla som beställer kommer slanta upp för båda extra paketen?
- tobbeturbo
- Teslaägare
Bara att räkna med att värdet på våra bilar, utan hårdvaran, kommer sjunka avsevärt?
Referral: http://---
Inte från början. Kommer nog ta ett tag innan alla vill ha det, eller förstår värdet av det. Men ja om 3-5 år har den helt klart sjunkit i värde.tobbeturbo skrev:Bara att räkna med att värdet på våra bilar, utan hårdvaran, kommer sjunka avsevärt?
Svart X90D, bokat en M3.
Återstår att se hur det blir för oss som har beställning liggandes. Men gissar att man får Enhanced Autopilot utan extra kostnad för att de ska kunna leva upp till det ingångna avtalet, men får betala för Full Self Driving-paketet.
Känns rimligt i så fall, eller vad tror ni?
Spår även att Full Self Driving-paketet kommer öka rejält i pris efterhand som det levereras och visar sig fungera. Så jag slår nog till så snart jag kan. Sjukt underprissatt om man betänker vad det står att det ska innebära, dock svårt att tro på leveransdatumen - många friskrivningar, så kan dröja läänge.
Spår även att Full Self Driving-paketet kommer öka rejält i pris efterhand som det levereras och visar sig fungera. Så jag slår nog till så snart jag kan. Sjukt underprissatt om man betänker vad det står att det ska innebära, dock svårt att tro på leveransdatumen - många friskrivningar, så kan dröja läänge.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Tack för klargörandet.Segelflygaren skrev:Alla kommer att ha hårdvaran.

(Ännu tydligare nu att du är Elons svåger)

Då är det väl texten på tillvalspaketen som är underligt formulerad...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hellre dessa friskrivningar än som tidigare att mer eller mindre lova ett datum dom inte kan hålla... Håller med om att priset ligger bra om dom får det att fungera och bli lagligt osvAlfred skrev:Återstår att se hur det blir för oss som har beställning liggandes. Men gissar att man får Enhanced Autopilot utan extra kostnad för att de ska kunna leva upp till det ingångna avtalet, men får betala för Full Self Driving-paketet.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tror inte heller det påverkar värdet direkt, dels för att denna nya kostar mer men också för att den i början kommer att vara rent usel jämfört med våra nuvarande bilar, det skulle juAnders77 skrev:Inte från början. Kommer nog ta ett tag innan alla vill ha det, eller förstår värdet av det. Men ja om 3-5 år har den helt klart sjunkit i värde.tobbeturbo skrev:Bara att räkna med att värdet på våra bilar, utan hårdvaran, kommer sjunka avsevärt?
ta ett tag innan dom ens funkar som nuvarande (och vi vet ju hur det brukar sluta tidsmässigt).
Och under denna tidsperiod har våra nuvarande hunnit sjunka i värde ungefär normalt skulle jag tro... Möjligen om man köpt bil väldigt nyligt och inte får den nya hårdvaran kanske man
kan behöva oroa sig lite, men med tanke på tidsaspekten så tror jag att även dessa ligger bra till

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Här ser jag att hård produktplacering är på sin plats. Elon måste sälja sig till hollywood. Tänk dig nästa MissionImpossible film där Tom Cruise, svårt skottskadad med summon kör fram bilen. Kryper in i baksätet och bilen autonomt med ludicrous mode kör autonomt till närmsta 'safe house'.
Tesla saves the day.
Då inser folk varför man ska köpa alla paket som går kryssa i.
Tesla saves the day.

Då inser folk varför man ska köpa alla paket som går kryssa i.
MYLR-24
Värdet på bilar med AP1 borde gå upp en stund nu - eftersom AP2 för stunden inte har något öht.tobbeturbo skrev:Bara att räkna med att värdet på våra bilar, utan hårdvaran, kommer sjunka avsevärt?
Ni som har en bil i produktion nu - hur känns det att inte ens få autopilot vid leverans?Teslas with new hardware will temporarily lack certain features currently available on Teslas with first-generation Autopilot hardware, including some standard safety features such as automatic emergency braking, collision warning, lane holding and active cruise control. As these features are robustly validated we will enable them over the air, together with a rapidly expanding set of entirely new features
Höjde de precis priset på AP1 för de som inte hat aktiverat det i sina befintliga bilar idag, till över 50k kronor? 

Håller med. Kände mig lite snuvad till att börja med då min bil inte levererats ännu men gick i produktion för över två månader sedan. Men efter att ha funderat en stund är jag tveksam till om jag ens skulle valt det nya om jag kunde. Jag är rädd för att datumen uppdateras flera ggr och då hade det i slutändan betytt att jag aldrig fått nyttja något jag betalt för när det är dags att byta in bilen om tre år.Bjelke skrev:Tror inte heller det påverkar värdet direkt, dels för att denna nya kostar mer men också för att den i början kommer att vara rent usel jämfört med våra nuvarande bilar, det skulle juAnders77 skrev:Inte från början. Kommer nog ta ett tag innan alla vill ha det, eller förstår värdet av det. Men ja om 3-5 år har den helt klart sjunkit i värde.tobbeturbo skrev:Bara att räkna med att värdet på våra bilar, utan hårdvaran, kommer sjunka avsevärt?
ta ett tag innan dom ens funkar som nuvarande (och vi vet ju hur det brukar sluta tidsmässigt).
Och under denna tidsperiod har våra nuvarande hunnit sjunka i värde ungefär normalt skulle jag tro... Möjligen om man köpt bil väldigt nyligt och inte får den nya hårdvaran kanske man
kan behöva oroa sig lite, men med tanke på tidsaspekten så tror jag att även dessa ligger bra till
Beställde min i september, får den i mars 2017.
Utgår ifrån att mjukvaran är överlägsen AP1 på alla punkter redan i december 2016.
Utgår ifrån att mjukvaran är överlägsen AP1 på alla punkter redan i december 2016.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Tyskarna (och flera andra) vill förbjuda Tesla att använda benämningen autopilot, Elon kontrar med full autonomi.
Det var därför det var så bråttom att få ut meddelandet kanske

Det skulle jag inte göra...Zalman3 skrev:Beställde min i september, får den i mars 2017.
Re: Tesla product unveiling on the 17t
Jag skulle vilja påstå att den nya "Enhanced autopilot" är på flera punkter bättre än autopilot 1.0 och är därför värd mer. Vad priset är för att aktivera autopilot 1.0 vet jag inte.Vidio skrev:Höjde de precis priset på AP1 för de som inte hat aktiverat det i sina befintliga bilar idag, till över 50k kronor?
Får nog bli en reservation på 3:an, och fullfölja om den kan köra helt själv. Det är det som jag vill åt och det lär ju dröja (så inte så ledsen över att precis fått leverans även om det inte hade skadat...)
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Om man idag beställer Full self drivning capability, får man över huvud taget använda den?
Tråkigt om man betalat för denna funktion och den inte blir godkänd förrän om 4 år?
Volvo har sagt att de tar fullt försäkringsansvar med självkörande bilar, kommer Tesla göra detsamma?
Tråkigt om man betalat för denna funktion och den inte blir godkänd förrän om 4 år?
Volvo har sagt att de tar fullt försäkringsansvar med självkörande bilar, kommer Tesla göra detsamma?
Förlåt, över 60k kronor menar jag.vigge50 skrev:Jag skulle vilja påstå att den nya "Enhanced autopilot" är på flera punkter bättre än autopilot 1.0 och är därför värd mer. Vad priset är för att aktivera autopilot 1.0 vet jag inte.Vidio skrev:Höjde de precis priset på AP1 för de som inte hat aktiverat det i sina befintliga bilar idag, till över 50k kronor?
Inte jättekul för såna som jag, som inte skiter pengar och länge övervägt om jag ska ta investeringen på 37k PLUS skyhögt ökat förmånsvärde och precis bestämt sig för att slå till.
Då är det en jäkligt klen tröst att funktionaliteten är "lite bättre", när jag helt plötsligt måste slanta upp det dubbla!
Stämmer det här så säljer jag bilen. Sånt här gör mig förbannad.
Så är det någon som är ute efter en nästan ny Model S 70D med ett par hundra mil på mätaren kan det vara fyndläge strax!

Han måste mena 2017.LarsL skrev:Det skulle jag inte göra...Zalman3 skrev:Beställde min i september, får den i mars 2017.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag är nyfiken på om vi med AP1-bilar kommer kunna dra någon nytta av "Tesla Vision", t.ex. att vi når nivå 3 istället för 2 som nu... Jag har twittrat Elon och drömmer om svar 

Vänta tills du vet svaret med att bli förbannad. Paketet "Enhanced Autopilot" finns knappast tillgängligt på din redan levererade bil, så du behöver inte utgår från att efteraktivering av autopilot kostar lika mycket nu. Fråga Tesla vad det kostar om du vill uppdatera. Sedan kan du bli förbannad om svaret inte är vad du hoppas.Vidio skrev:Förlåt, över 60k kronor menar jag.vigge50 skrev:Jag skulle vilja påstå att den nya "Enhanced autopilot" är på flera punkter bättre än autopilot 1.0 och är därför värd mer. Vad priset är för att aktivera autopilot 1.0 vet jag inte.Vidio skrev:Höjde de precis priset på AP1 för de som inte hat aktiverat det i sina befintliga bilar idag, till över 50k kronor?
Inte jättekul för såna som jag, som inte skiter pengar och länge övervägt om jag ska ta investeringen på 37k PLUS skyhögt ökat förmånsvärde och precis bestämt sig för att slå till.
Då är det en jäkligt klen tröst att funktionaliteten är "lite bättre", när jag helt plötsligt måste slanta upp det dubbla!
Stämmer det här så säljer jag bilen. Sånt här gör mig förbannad.
Så är det någon som är ute efter en nästan ny Model S 70D med ett par hundra mil på mätaren kan det vara fyndläge strax!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hur skulle vi kunna göra det? Vi har ju inte hårdvaran.Nicklas skrev:Jag är nyfiken på om vi med AP1-bilar kommer kunna dra någon nytta av "Tesla Vision", t.ex. att vi når nivå 3 istället för 2 som nu... Jag har twittrat Elon och drömmer om svar
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
En kort stund stog det i Design studio att Enhanced autopilot kostar 54.000kr(tror jag).
Nu står det bara att uppgradering kostar 65.000kr.
Vad är det som gäller?
I Norge kostar Enhanced autopilot 41.300kr, uppdatering 62.000kr.
Nu står det bara att uppgradering kostar 65.000kr.
Vad är det som gäller?
I Norge kostar Enhanced autopilot 41.300kr, uppdatering 62.000kr.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.