Leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Re: Leveransdatum

Inlägg av Dan »

Har precis varit och plockat upp min Tesla i Malmö och det är lite svårt att sluta le när man kör runt, precis lika roligt som jag väntat mig :D
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

foto.JPG
En bild från leveransen till Malmö idag. Svart verkar vara populärt här nere i söder :)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Gud så vackert :)

Själv vare jag nere i Täby centrum idag, gjorde en extra provkörning abstinensbesvär i avvaktan på leverans. Det såg likadant ut som din bild. Jag tror det stod 7st i väntan på leverans.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
ceo
Teslaägare

Inlägg av ceo »

Yo!
Ny här på forumet, beställde och betalade en P85+ den 6 maj, utlovad leverans är slutet av augusti.
Frustrerande att det fortfarande står "Order bekräftad. Vi har börjat beställa delar till din S."

När jag pratade med grabbarna på Tesla sa de att det mycket väl kan vara så att de börjat tillverka, trots att status inte uppdaterats. Nån med samma erfarenhet?
Annars blir jag lite orolig, det tar ju sex veckor att leverera bilen över Atlanten till Täby...

Ha det fint!
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

ceo skrev:
Yo!
Ny här på forumet, beställde och betalade en P85+ den 6 maj, utlovad leverans är slutet av augusti.
Frustrerande att det fortfarande står "Order bekräftad. Vi har börjat beställa delar till din S."

När jag pratade med grabbarna på Tesla sa de att det mycket väl kan vara så att de börjat tillverka, trots att status inte uppdaterats. Nån med samma erfarenhet?
Annars blir jag lite orolig, det tar ju sex veckor att leverera bilen över Atlanten till Täby...

Ha det fint!
Det verkar variera lite men jag bekräftade min bil den 12:e mars med önskad leverans i juli. Fick första statusuppdatering den 4:e maj (att bilen börjar byggas) och sedan uppdaterades status att bilen var klar den 7:e maj och skulle skeppas. Leverans skedde idag, dvs den 27:e juni så om det följer samma tidsschema så bör din status uppdateras senast under nästa vecka för att du ska få bilen i slutet av augusti.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Jag skulle inte vara orolig än baserat på tiderna. Min byggdes runt 10:e juni och står fortfarande som leverans slutet av juli. Så ge det 2 veckor till.

Men! Har läst någonstans att Tesla ska stänga produktionen ett antal veckor i sommar för att göra arbeten i fabriken.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

se till att optiocat pro behandla de svarta bilarna... ett helsike att hålla svart fritt från repor och mycket tvättande... med opticoat blir livet med svart troligen sjukt mycket lättare.

om jag hade en svart skulle jag:
Opticoat pro behandla ASAP
bort med allt chrome.
ta bort märken bak förutom tesla loggan
köpa ett par 22" vossen fälgar
tona rutorna mörka

Det skulle bli grymt!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

hybris skrev:
se till att optiocat pro behandla de svarta bilarna... ett helsike att hålla svart fritt från repor och mycket tvättande... med opticoat blir livet med svart troligen sjukt mycket lättare.

om jag hade en svart skulle jag:
Opticoat pro behandla ASAP
bort med allt chrome.
ta bort märken bak förutom tesla loggan
köpa ett par 22" vossen fälgar
tona rutorna mörka

Det skulle bli grymt!
Lämnar in min idag för lackbehandling och toning av rutor på Autoropa. Märkena och fälgarna får bli ett senare projekt och chromen behåller jag nog.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

jag skall tona rutorna och planerar att även tona chromen mörk. chromen på speglarna får man köra någon wrap på.

min personliga smak är att chromen är det fulaste på model S. på svart och röd (min är MC red) tycker jag chrome är extra fult. ;-)

När jag valde färg stod det mellan:
Svart
MC Red
Pearl white

Såg den röda live och det var spiken i kistan. tycker model S trots allt är ganska diskret i sitt formspråk. snygg men diskret. MC red gör att man syns. åt det Ferrariröda hållet men växlar mer i nyans pgr av hur den är lackad.

Vit valde jag bort eftersom min BMW 1M var vit. Hiphoptrenden med vita bilar är över.

Svart är alltid snyggt men oroade mig för att tvätt och hur väl repor syns. Nu efter tre månader med opticoat pro så kan jag varmt rekommendera det för alla! för svart helt givet! skulle våga ta svart med opticoat behandling. har i inga mikrostenskott trots pendling. verkar som opticoat pro helt klart bidrar att hålla bilen fin. ingen pansarplåt men skyddar en hel del verkar det som.

Den blå ser bra ut också. Skulle vara kul med fler nyanser av blå.

Silver tycker inte jag passar på formen på model S. silver brukar vara lättast att se ren ut.

Övriga mörka färger som grå tycker jag är aptrist. riktiga gubbbilar! ;-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare

Inlägg av Wester »

Ja den ser ju precis ut som min fast jag körde 20". 22"s hipp hopp e ute. Och man behöver absolut inte tro att opticoat e det enda som gäller. Finns massor med keramiska lackskydd där ute. Både bättre o sämre. Körde själv ceramic PRO h9. Funkar rolex
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

22" är skitsnygga... 20" för små... smaken är som baken. Model S är en stooor bil och behöver stoora fälgar för att se som bäst ut. Hade jag inte haft 21" gråa original hade jag kört på Vossen 22". tydligen inte märkbart stötigare än 21"
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

Nu fick jag mail från Emil ang. leverans mellan 14-19 Juli. Trevligt! Snabbare än väntat.... :D
Bekräftade ordern 14:e April, så de har snappat upp sig rejält på leveranstiden eller?
Nu skall man bara få koll på allt annat såsom skyltar, påställning osv.... LOL!
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Vilka statusar för leverans finns det?
1 Beställa delar
2 (VIN syns)
3 Tillverkas
4 Påväg från fabrik
5 till europa?
6 förbereds för leverans?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

Min är fortfarande på nummer 4....
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Den information jag har fått av andra på forumet är att nr 4 är sista uppdateringen på "My Tesla" innan Emil tar kontakt.

Och jag kan vidimera det!! DEn 12 juni fick jag ett e-post om att vår bil var nära och igår fick jag samma besked som Ghia64. Bilen levereras mellan 14-19 juli. :D
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Min med ( bekräftade 18 april). De sista två vet jag inte om de finns. Har du en P85 eller S85?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare

Inlägg av b232 »

5. Finns inte.
6. Finns

:)
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Och vart ska ni hämta dem?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

matbl skrev:
Och vart ska ni hämta dem?
Täby för min del...
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Det står Stockholm Servicecenter i "My Tesla", men jag har frågat Emil om vi inte kan få hämta den i Täby. Vi bor i Täby. Någon som vet hur mycket laddning det är i bilen när man hämtar den? Vi skall direkt till sommarstället och behöver 100%, med tanke på ToR och små utfärder. Vi har inga laddmöjligheter vi sommarstället
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Prata med Edwina eller någon annan på tesla i Täby så kan dom säkert ladda upp bilen fullt åt dig inför upphämtning.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Om det nu blir Täby, vilket jag hoppas. Du har säkert rätt i att man kan prata med någon där så fixar de fulladdad bil. :)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

AGCF skrev:
Min med ( bekräftade 18 april). De sista två vet jag inte om de finns. Har du en P85 eller S85?
Sorry missade denna. Vi väntar en S85. :)
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Bod skrev:
Det står Stockholm Servicecenter i "My Tesla", men jag har frågat Emil om vi inte kan få hämta den i Täby. Vi bor i Täby. Någon som vet hur mycket laddning det är i bilen när man hämtar den? Vi skall direkt till sommarstället och behöver 100%, med tanke på ToR och små utfärder. Vi har inga laddmöjligheter vi sommarstället
Ni har väl 240v i stugan?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Skriv svar