Du och jag beställde bilar samma dag, jag beställde en MYP Svart. Intressant att se om vi får info samtidigt om leverans. Min SA vet i alla fall ingenting ännu.Esandh skrev:Hej! Ny i forumet. Beställde en vit/svart MYP 2022-01-13, dvs dagen innan beräknad leverans ändrades från början av 2022 till mars 2022 på teslas hemsida. Tesla i Segeltorp sa i helgen att de trodde att jag skulle få fylla i betalningsinfo osv senast idag, får se om det stämmer eller om det var en gissning
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Börjar fundera på om dom inte kommer skeppa även Performance från Kina för Q2, Berlin känns nära men samtidigt så långt bort!Pelle74 skrev:Du och jag beställde bilar samma dag, jag beställde en MYP Svart. Intressant att se om vi får info samtidigt om leverans. Min SA vet i alla fall ingenting ännu.Esandh skrev:Hej! Ny i forumet. Beställde en vit/svart MYP 2022-01-13, dvs dagen innan beräknad leverans ändrades från början av 2022 till mars 2022 på teslas hemsida. Tesla i Segeltorp sa i helgen att de trodde att jag skulle få fylla i betalningsinfo osv senast idag, får se om det stämmer eller om det var en gissning
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Initialt räknade jag med att vi väntade på Kina skulle börja tillverka/skeppa P till interna marknaden. Blev lite förvånad att så inte blev fallet, utan vi istället väntar på produktionsstart i Berlin.
Jag hade gärna tagit en Kinabyggd.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Hade också tackat ja till det om dom gav det som alternativ. Känns inte som man missar något initialt om man inte tar BerlinOld_O skrev:Initialt räknade jag med att vi väntade på Kina skulle börja tillverka/skeppa P till interna marknaden. Blev lite förvånad att så inte blev fallet, utan vi istället väntar på produktionsstart i Berlin.
Model Y performance
Beställde en MYP för 2.5 vecka sen, allt med finansiering (ska leasa på företaget) skulle gå att göra online. Fanns inga såna val, försökte få svar från en ghostande SA som sa att det kommer inom 2-3 dagar. Max en vecka. Det var väl en vecka sen det hade gått en vecka.
Gissar att ingen annan heller fått göra dom valen?
-
Beställde i januari, har ännu inte fått välja finansiering:(Tkz skrev:Beställde en MYP för 2.5 vecka sen, allt med finansiering (ska leasa på företaget) skulle gå att göra online. Fanns inga såna val, försökte få svar från en ghostande SA som sa att det kommer inom 2-3 dagar. Max en vecka. Det var väl en vecka sen det hade gått en vecka.
Beställde december 2020. Inte fått göra klart finansieringen än 

Senast redigerad av lakke, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y performance
Tog det lång tid innan dom valen dök upp? Till mig sa dom att IT-avdelningen arbetar nu med att upprätta flödet för Performance.joppex skrev:beställde mars 2021 och jag har fått välja finansiering.
Härligt ! Då kanske det dyker upp snart då!joppex skrev:såhär ser det ut på mitt konto nu.

ja, det var för några veckor sedan jag fick möjlighet att fixa med finansieringen.Tkz skrev:Tog det lång tid innan dom valen dök upp? Till mig sa dom att IT-avdelningen arbetar nu med att upprätta flödet för Performance.joppex skrev:beställde mars 2021 och jag har fått välja finansiering.
Tror ni det här fuckar upp för att ha eftermarknadsfälgar?
[/yt]
Ca 3 minuter in visar han en skruv som Tesla valt att göra extern istället för intern vilket är bra för att kunna byta bromsar antar jag... men då måste fälgarna stämma också?
[/yt]
Ca 3 minuter in visar han en skruv som Tesla valt att göra extern istället för intern vilket är bra för att kunna byta bromsar antar jag... men då måste fälgarna stämma också?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det är samma på Volvo, bara att ta bort. De skruvarna låg i samma påse som hjulmuttrarna när jag hade bytt till vinterhjul hos ABS Wheels.Jontez skrev:Tror ni det här fuckar upp för att ha eftermarknadsfälgar?
[/yt]
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Aha okej, inget som blir löst då? Är inte så sugen på att köra 21" Tesla-fälg som vinterfälg för 40k, kommer undan med hälften från ABS vilket är min tanke. Och gå ner till 20" på vintermikebike skrev:Det är samma på Volvo, bara att ta bort. De skruvarna låg i samma påse som hjulmuttrarna när jag hade bytt till vinterhjul hos ABS Wheels.Jontez skrev:Tror ni det här fuckar upp för att ha eftermarknadsfälgar?
-
Tråkig gubbe på videon han verkar inte veta vad han pratar om då de flesta eftermarknadsfälgar har en urfräsning på baksidan just för såna skruvar och styrstift som kan sitta på bromsskivor.
Det är absolut ingen fara att plocka bort den lilla skruven på bromsskivan då den inte fyller någon funktion när hjulet sitter på och är åtdraget med 5st hjulmutter i 170 Nm
Det är absolut ingen fara att plocka bort den lilla skruven på bromsskivan då den inte fyller någon funktion när hjulet sitter på och är åtdraget med 5st hjulmutter i 170 Nm

Simonhurtig skrev:Tråkig gubbe på videon han verkar inte veta vad han pratar om då de flesta eftermarknadsfälgar har en urfräsning på baksidan just för såna skruvar och styrstift som kan sitta på bromsskivor.
Vad menar du? Det är Sandy Munro - han kan allting och har aldrig fel!
Om du är i en diskussion med någon på forumet kan du alltid hänvsa till Sandy Munro för att visa att du har rätt, och det är ju det viktigaste på internet som alla vet.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Precis, och han visste att BremBro bromsar är bradfa skrev:Simonhurtig skrev:Tråkig gubbe på videon han verkar inte veta vad han pratar om då de flesta eftermarknadsfälgar har en urfräsning på baksidan just för såna skruvar och styrstift som kan sitta på bromsskivor.
Vad menar du? Det är Sandy Munro - han kan allting och har aldrig fel!
Om du är i en diskussion med någon på forumet kan du alltid hänvsa till Sandy Munro för att visa att du har rätt, och det är ju det viktigaste på internet som alla vet.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Toppen!Simonhurtig skrev:Tråkig gubbe på videon han verkar inte veta vad han pratar om då de flesta eftermarknadsfälgar har en urfräsning på baksidan just för såna skruvar och styrstift som kan sitta på bromsskivor.
Loggade in för att se om jag kunde lägga till dragkrok till bilen även om jag inte har något VIN men det gick ju inte.. såg dock att det stod juli 2022 nu för leverans

Edit: ska skriva att jag beställt en blå.. svart står ju april fortfarande

Jag?RSHA_76 skrev:När beställde du bilen?
Beställde 1a februari 2022
Beställt en P 14/2 så nu sitter jag dag ut och in och dammsuger nätet efter tecken på att Berlin drar igång tillverkningen.
Vad säger ni vana Tesla-beställare, om Berlin drar ut på tiden, kan det vara så att man får bilen från Kina istället?
Vad säger ni vana Tesla-beställare, om Berlin drar ut på tiden, kan det vara så att man får bilen från Kina istället?
Jag tror inte man ska lita så mkt på datumet som står där man loggar in. Min Model 3 ska leverera nästa vecka (har fått sms från Tesla), men det står fortfarande leverans maj när jag loggar in.Jontez skrev:Loggade in för att se om jag kunde lägga till dragkrok till bilen även om jag inte har något VIN men det gick ju inte.. såg dock att det stod juli 2022 nu för leverans![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Kan det va nära nu

Senast redigerad av lakke, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y performance