Sida 13 av 84
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 00:22
av Fredrik j
taliz skrev:Credde skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Är ganska säker på, at Porschen kommer vara extremt mer välbyggd än Tesla
Hoppas personligen inte, att nästa model S kommer med interiör liknande model 3.
Porsche är duktiga på kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet är de däremot usla på. Bilarna går sönder stup i kvarten.
Jag har en porsche som jag nu kört snart 11000 mil utan ett enda problem vilket jag är ganska glad för då den är troligtvis svindyr att laga...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 00:25
av Credde
taliz skrev:Credde skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Är ganska säker på, at Porschen kommer vara extremt mer välbyggd än Tesla
Hoppas personligen inte, att nästa model S kommer med interiör liknande model 3.
Porsche är duktiga på kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet är de däremot usla på. Bilarna går sönder stup i kvarten.
Tror du inte du ska vända upp och ner på det papper du har där Tesla ligger högt och Porsche lågt?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 00:27
av dd88
För egen del är Taycan intressant för att den delar plattform med kommande E-Tron GT, vilket lär bli mer rimligt prissatt.
Ska även bli intressant vem som kan få fram lite varvtider först, Tesla med sin fantastiska Model 3 Performance eller Porsche med sin ”sämre än kommande Model S” Taycan.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 00:39
av taliz
Credde skrev:taliz skrev:Credde skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Är ganska säker på, at Porschen kommer vara extremt mer välbyggd än Tesla
Hoppas personligen inte, att nästa model S kommer med interiör liknande model 3.
Porsche är duktiga på kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet är de däremot usla på. Bilarna går sönder stup i kvarten.
Tror du inte du ska vända upp och ner på det papper du har där Tesla ligger högt och Porsche lågt?
Nej forska lite så skall du se.
Kolla tex Nick Murray på youtube. Han köpte först en ny 991. Efter en period blev det så mycket problem att Porsche tvingades köpa tillbaka den. Han köpte då en BMW M4.
Efter nått år blev suget för stort så han köpte en ny 991.2. Efter ca 1 1/2 år hade den lika mkt strul, återigen återköp av Porsche.
Kolla carwow på youtube. Mat Watson testade nya 992 och säger just vad jag sa, "quality feel is great, actual quality not so much" och exemplifierar med testbilen som har ngt löst i dörren som för oljud.
Har också sett rapporter som visat just detta, att det är mkt garanti-åtgärder och återköp.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 00:41
av taliz
Fredrik j skrev:taliz skrev:Credde skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Är ganska säker på, at Porschen kommer vara extremt mer välbyggd än Tesla
Hoppas personligen inte, att nästa model S kommer med interiör liknande model 3.
Porsche är duktiga på kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet är de däremot usla på. Bilarna går sönder stup i kvarten.
Jag har en porsche som jag nu kört snart 11000 mil utan ett enda problem vilket jag är ganska glad för då den är troligtvis svindyr att laga...
Väldigt mycket motor och elektronikproblem. Så beroende på modell kan det definitivt bli väldigt dyrt.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 01:14
av Swede1
taliz skrev:Fredrik j skrev:taliz skrev:Credde skrev:taliz skrev:
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Är ganska säker på, at Porschen kommer vara extremt mer välbyggd än Tesla
Hoppas personligen inte, att nästa model S kommer med interiör liknande model 3.
Porsche är duktiga på kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet är de däremot usla på. Bilarna går sönder stup i kvarten.
Jag har en porsche som jag nu kört snart 11000 mil utan ett enda problem vilket jag är ganska glad för då den är troligtvis svindyr att laga...
Väldigt mycket motor och elektronikproblem. Så beroende på modell kan det definitivt bli väldigt dyrt.
Ja, 2000 rörliga delar som ska fungera perfekt ihop, otroligt att det ofta fingerar så länge som det gör. Elbilar med 20 rörliga delar har en stor fördel här jämfört med oljebrännare.
Faktiskt en stor anledning att jag köpte elbil, när det kostar närmare 20 000 kr att byta kamrem på eländet. Aldrig mer oljebrännare med inbyggt meccano.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 01:39
av Fredrik j
Javisst är det fantastiskt att det fungerar. Jag har visserligen kamkedja på porschen så kamrem slipper jag.
Värst är ju gamla elsystem som börjar krångla. Svårt att felsöka på speciellt om det krånglar i kommunikationen. Höll på att bli galen på en airbaglampa som tände sig ibland på förra bilen Och avancerade strålkastare. Haft problem med en sån också.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 10:57
av Geni87
taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Nu får du nog utveckla lite.

Vad är det den är sämre på och jämfört med vad? 0-100 km/h ett par gånger jämfört med Model S?
En sådan uppdatering till TMS som du beskriver kommer ju inte enligt Elon iaf, men han kanske ändrar sig om konkurrensen hårdnar och försäljningen sjunker.
Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:05
av taliz
Geni87 skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Nu får du nog utveckla lite.

Vad är det den är sämre på och jämfört med vad? 0-100 km/h ett par gånger jämfört med Model S?
En sådan uppdatering till TMS som du beskriver kommer ju inte enligt Elon iaf, men han kanske ändrar sig om konkurrensen hårdnar och försäljningen sjunker.
1) Minst sagt bristfälligt laddnätverk.
2) Sämre räckvidd.
3) Betydligt mindre kupé och lastutrymme, mindre än Model 3 tom.
4) OTA troligen begränsat till navigation.
5) Lär kräva regelbunden dyr service.
6) Allt ingår inte som standard, utan kommer kräva massvis med dyra tillval.
Vad trodde du Elon skulle säga? "Jo det kommer snart, vänta med att köpa!"
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:07
av Fredrik j
Lite märklig stämning bland teslaentusiaster ibland. Först frågar man lite förvånat var konkurrenterna är och när det kommer konkurrenter tycker man dom är så dåliga att man egentligen kan lägga ner dom direkt.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:11
av Svenssons
Laddnätverket är inte så dåligt och den laddar bra mycket snabbare än Teslas bilar även ifall det inte är i 350kW som jag trodde det skulle vara. Porsche har ju många andra fördelar som inte Tesla har så jag är övertygad om att Porsche kommer fylla sina orderböcker.
Den kommer dock inte vara någon direkt konkurrent till Tesla, kommer snarare göra att elbilsmarknaden växer snabbare och därmed underlätta för Tesla som företag och Tesla-ägare. Ionity-nätverket tex gynnar ju Teslaägarna och de är garanterat Ionitys största kundgrupp idag.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:13
av Verdi
Taliz är forumets största fanboy. Inte så mycket att bry sig om.

Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:41
av Geni87
taliz skrev:Geni87 skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.
Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering.

Nu får du nog utveckla lite.

Vad är det den är sämre på och jämfört med vad? 0-100 km/h ett par gånger jämfört med Model S?
En sådan uppdatering till TMS som du beskriver kommer ju inte enligt Elon iaf, men han kanske ändrar sig om konkurrensen hårdnar och försäljningen sjunker.
1) Minst sagt bristfälligt laddnätverk.
2) Sämre räckvidd.
3) Betydligt mindre kupé och lastutrymme, mindre än Model 3 tom.
4) OTA troligen begränsat till navigation.
5) Lär kräva regelbunden dyr service.
6) Allt ingår inte som standard, utan kommer kräva massvis med dyra tillval.
Vad trodde du Elon skulle säga? "Jo det kommer snart, vänta med att köpa!"
Några uppenbara saker blandat med lite spekulation, gott så.

Att det sen lär gå att göra en motsvarande lista på fördelar med Porschen behöver inte påpekas?
Nej, det trodde jag inte. Men nu svarade han ju uttryckligen nej på frågan, han kunde ha skitit i att svara på Tweeten också.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 11:58
av Legato
Fredrik j skrev:Lite märklig stämning bland teslaentusiaster ibland. Först frågar man lite förvånat var konkurrenterna är och när det kommer konkurrenter tycker man dom är så dåliga att man egentligen kan lägga ner dom direkt.
Förstår faktiskt inte alls invändningen. Menar du att man per automatik måste anse att nya konkurrerande elbilar som kommer är bra? Kan du ge ett enda konkret exempel på någon som tyckt att någon konkurrent borde läggas ner? Man får helt enkelt inte anse att Tesla är bättre? Jag är besviken (men inte förvånad) över att det är så dålig pris/prestanda på konkurrensen samt att de tillverkas i så små volymer.
Taycan hoppas jag på och tror att den på många sätt kan bli bra, men personligen tycker jag det är ganska roande att de flesta i den här tråden verkar jämföra Taycan Turbo med en SPL utan att överhuvudtaget notera att Taycanen kommer kosta nästan som två SPL...
Taycan Turbo hamnar som det ser ut betydligt närmare en Roadster än en SPL i pris, och återigen, blir Roadstern ens i närheten av så snabb som utlovats så är det två helt olika klasser av bilar.
Jag undrar istället om detta är det enda märkesforum i världen där de som faktiskt gillar de bilar forumet ska fokusera på konstant får kritik, men där de som hyllar konkurrenternas bilar ses som objektiva. Helt absurt imo.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 12:11
av LarsL
Legato skrev:
Jag undrar istället om detta är det enda märkesforum i världen där de som faktiskt gillar de bilar forumet ska fokusera på konstant får kritik, men där de som hyllar konkurrenternas bilar ses som objektiva. Helt absurt imo.
Håller med! Att snacka skit om Tesla på Tesla Club Sweden verkar vara norm. Ibland undrar man om det inte är så att vi har fler ”troll” här än entusiaster.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 12:24
av Fredrik j
LarsL skrev:Legato skrev:
Jag undrar istället om detta är det enda märkesforum i världen där de som faktiskt gillar de bilar forumet ska fokusera på konstant får kritik, men där de som hyllar konkurrenternas bilar ses som objektiva. Helt absurt imo.
Håller med! Att snacka skit om Tesla på Tesla Club Sweden verkar vara norm. Ibland undrar man om det inte är så att vi har fler ”troll” här än entusiaster.
En del troll finns säkert. Som bara vill provocera. Det speciella med tesla club sweden tror jag är att det drar till sig bilentusiaster av alla de slag som nyfiket undrar om tesla rubbar deras världsbild (och ska konkurrera bort bilar dom älskar) och som lite häpet läser att så många teslaentusiaster tror att tesla kommer vara i stort sett ensamma på marknaden väldigt snart och den som inte inser det automatiskt är en "hater". Jag tror just det här forumet har betydligt fler ickefrälsta än andra märkesforum även om dom som dyker upp på såna nte sällan gör det för att berätta 0-100 i model S eller hur lite dom tankat för senaste månaden i sin tesla. Jag upplever det som väldigt polariserat. Kanske är det typiskt för oss svenskar.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 12:30
av Legato
Fredrik j skrev:LarsL skrev:Legato skrev:
Jag undrar istället om detta är det enda märkesforum i världen där de som faktiskt gillar de bilar forumet ska fokusera på konstant får kritik, men där de som hyllar konkurrenternas bilar ses som objektiva. Helt absurt imo.
Håller med! Att snacka skit om Tesla på Tesla Club Sweden verkar vara norm. Ibland undrar man om det inte är så att vi har fler ”troll” här än entusiaster.
... och som lite häpet läser att så många teslaentusiaster tror att tesla kommer vara i stort sett ensamma på marknaden väldigt snart och den som inte inser det automatiskt är en "hater"...
Sorry men vilket j-la nonsens. Jag har varit här nästan varenda dag de senaste tre åren. Jag har aldrig sett
någon påstå att Tesla skulle ta över marknaden helt.
Än mindre i närtid...
Än mindre kallat någon hater för att de inte tycker detta...
Vi är nog ganska många som tror att eldrift kommer ta över på sikt, men det är något
helt annat än det du påstår.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 12:43
av Fredrik j
Det är känslan jag får. Även när man träffar teslaägare irl.
Så här polariserat har jag aldrig upplevt stämningen mellan bilmärken innan. Har du?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 12:53
av Geni87
Och så spårar tråden ur igen.
Faktum är ju att det inte verkar vara ok att vara imponerad av Taycanens förmåga att leverera repeterbar prestanda, bland annat. Vad jag vet så är det den enda elbilen (förutom Rimac kanske men de är ju knappt serieproducerade) som hittills har kunnat uppvisa en så bra förmåga när det gäller den egenskapen. Om man har någon som helst insyn i en elektrisk drivlina och problematiken som finns relaterat till det här förstår man att det är en bedrift att knappt tappa något under nästan 30 st accelerationer 0-200 på knappa 10 sekunder. Och det visar att den skulle kunna vara uthållig på bana, vilket förmodligen är en viktig egenskap för en Porsche och något som kunderna förväntar sig (trots att de flesta kunder knappast kommer köra på bana).
Men nej, den är ju långsammare än Model S 0-100, end of discussion. Som att 0-100 en gång är den enda egenskapen att bry sig om. Olika bilar konstrueras och optimeras för olika saker, är det så konstigt?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:17
av Legato
Fredrik j skrev:Det är känslan jag får. Även när man träffar teslaägare irl.
Så här polariserat har jag aldrig upplevt stämningen mellan bilmärken innan. Har du?
Fast det var inte det du skrev. Du skrev att man "läser" att "många" anser att Tesla inom kort kommer ha världsherravälde.
Det är återigen fullständigt uppdiktat. Men återigen, länka gärna till ett enda sådant av alla "många" du påstår dig ha läst.
När du ändå är igång så länka gärna till de inlägg du påstod har skrivits om att konkurrenter borde lägga ner sina elbilsmodeller.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:21
av Legato
Geni87 skrev:Och så spårar tråden ur igen.
Faktum är ju att det inte verkar vara ok att vara imponerad av Taycanens förmåga att leverera repeterbar prestanda, bland annat. Vad jag vet så är det den enda elbilen (förutom Rimac kanske men de är ju knappt serieproducerade) som hittills har kunnat uppvisa en så bra förmåga när det gäller den egenskapen. Om man har någon som helst insyn i en elektrisk drivlina och problematiken som finns relaterat till det här förstår man att det är en bedrift att knappt tappa något under nästan 30 st accelerationer 0-200 på knappa 10 sekunder. Och det visar att den skulle kunna vara uthållig på bana, vilket förmodligen är en viktig egenskap för en Porsche och något som kunderna förväntar sig (trots att de flesta kunder knappast kommer köra på bana).
Men nej, den är ju långsammare än Model S 0-100, end of discussion. Som att 0-100 en gång är den enda egenskapen att bry sig om. Olika bilar konstrueras och optimeras för olika saker, är det så konstigt?
Inte verkar ok? Du får imponeras av precis vad du vill. Det betyder dock (trots vad vissa andra verkar tro) inte att alla måste imponeras av samma sak. Det verkar ju för övrigt vara Porsche som blivit smått besatta av just upprepade 0-100 accelerationer.... Jag tror Roadstern kommer göra 30 ggr 0-200 på 10 sek med en gäspning, men vi får se vem som får rätt framöver.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:25
av LarsL
Tittade på Fully Charge om bilen och de verkade helt fokuserade på 0-100 km/h under deras körningar. Jag blev lite förvånad när de till slut presenterade en ganska blygsam prestanda i sammanhanget.
Det jag blev lite överraskad över var utseendet. Det var faktiskt en Porsche som ser hyfsat okej ut. Jag gillar det inte personligen men jag kan förstå att entusiaster för märket uppskattar den.
Kvalitén kommer så klart vara alldeles utmärkt i den här bilen.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:38
av Henrik Torphammar
Är bilens lyktor fram/bak maskerade eller skall det se ut sådär? Det tilltalar inte min smak. Karossen form är dock helt ok.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:39
av TeslaTissel
Hur är det med Porsche (Turbo?) Taycan och deras Autopilot-sýstem?
Någon som kan svara på det / ha insyn i det?
Som det ligger till nu så har de inte alls nämnt detta i alla de artiklar jag lyckats hitta.
Så jag antar det är rejäl utmaning för dem gentemot Tesla?
Vänligen... TeslaTissel
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 10 aug 2019 13:40
av TeslaTissel
Henrik Torphammar skrev:Är bilens lyktor fram/bak maskerade eller skall det se ut sådär? Det tilltalar inte min smak. Karossen form är dock helt ok.
Nej det är fejk Henrik.