Vad menar ni? Det ligger ju fem olika Plaid S och tre olika Plaid X...
Beror väl på om man söker på bilar eller bara på Tesla-bilar. De flesta ligger inte under Tesla såg det ut som.
1,9 mkr för en X känns lite väl som ett drömpris men den ska å andra sidan levereras senast 3 dec...
Hehe, det eliminerar dock inte deras existens... Varken priset eller kategoriseringen.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Lite nyfiken på hur de räknar gällande "maximum power"? När man slår ihop alla siffror (och tar med den output som anges som 30min net power) så får jag det till ca 1155 HK? Utan den så får jag det till 835hk. Eller tittar jag på fel ställe?
Inte för att det kanske spelar så stor roll, men försäkringsbolagen kikar väl lite på dessa siffror?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Det försvann just för mig också. Egentligen inget oväntat med tanke på att flera källor inom Tesla sagt att det fönstret är ohållbart. På ett sätt är det väl bra att det händer nåt. Men det känns ju nervöst oavsett. Mitt VIN-nummer finns fortfarande kvar i källkoden (men ännu ej synligt på webben eller i appen).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Någon som vet däckstorleken på orginal 19” till Plaid? Tänkte beställa lösa vinterdäck i veckan.
Hittat olika siffror när jag googlar men detta är bla vad jag hittat 255/45 & 285/40
Det verkar stämma!
Funderar också på lösa däck eller kompletta hjul från Tesla, föredrar att skifta själv och slippa kränga och hissa upp hos däckfirma, men lite rädd för nokian r5 däcken
Någon som vet däckstorleken på orginal 19” till Plaid? Tänkte beställa lösa vinterdäck i veckan.
Hittat olika siffror när jag googlar men detta är bla vad jag hittat 255/45 & 285/40
Det verkar stämma!
Funderar också på lösa däck eller kompletta hjul från Tesla, föredrar att skifta själv och slippa kränga och hissa upp hos däckfirma, men lite rädd för nokian r5 däcken
Min ligger kvar 30/11-8/12 men min säljare indikerade mitten på december.
Enligt mitt VIN så är det 2023 vi får.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det verkar stämma!
Idag ringde någon mig tre gånger när jag satt i möte från ett konstigt mobilnummer. Nu jäklar är det Tesla tänkte jag. Kanske att jag får höra något om leveransen. Tog mig ur mötet och ringde upp.
Det var ett för mig okänt barn som bad om ursäkt för att hen slagit fel nummer.
Jag blir snart TOKIG av all väntan.. Tesla borde skicka ut gratis bitskenor och lugnande.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Idag ringde någon mig tre gånger när jag satt i möte från ett konstigt mobilnummer. Nu jäklar är det Tesla tänkte jag. Kanske att jag får höra något om leveransen. Tog mig ur mötet och ringde upp.
Det var ett för mig okänt barn som bad om ursäkt för att hen slagit fel nummer.
Jag blir snart TOKIG av all väntan.. Tesla borde skicka ut gratis bitskenor och lugnande.
Man får strandsätta sig på en kryssning och inkluderar dryckespaketet för att lugna nerverna.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Och jag var förbi Teslas nya anläggning på Exportgatan i Göteborg idag. Där sa de att vi kunde glömma första veckan i december, isåfall skulle de behövt vara långt längre fram i processen redan. Han hoppades på slutet december men sa att man aldrig vet. Han sa att alla samtal om huruvida man skulle vara tillgänglig då bara är i förebyggande syfte, så att säga.
Hade nog varit bättre om dom låg på Importgatan för de som väntar
Lite intressant att de skriver 300 km/h generellt. Dokumenten gäller ju en bil med 21"-tillvalet. Det skulle väl hypotetiskt kunna vara lägre toppfart för 19"-arna?
Inget. Tester visar dryga 1100hk, så även 1020 är underrapporterat. Sen vad som står i pappren är ju alltid hipp som happ när det gäller elbilar tycker jag.
/Dagfinn Model S 100D 2018 Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Inget. Tester visar dryga 1100hk, så även 1020 är underrapporterat. Sen vad som står i pappren är ju alltid hipp som happ när det gäller elbilar tycker jag.
Borde ge bättre försäkringspremier också då så win-win!