Re: Ludicrous Mode
Postat: 27 dec 2015 20:32
En recension på det amerikanska forumet från en som uppgraderat till P85D. Han verkar nöjd.
Intressant.bylund skrev:En recension på det amerikanska forumet från en som uppgraderat till P85D. Han verkar nöjd.
Har du fått telefonsamtalet? Eller var tar du priset från?Tars skrev:Jag är fortfarande sugen, men känner som dig Martinen. Det är mycket pengar. Har det kostat 50-60, så hade jag nappat. Nu var det en bit över 80.000:- de ville ha.
"Walla"?Niclas skrev:60.000kr för 0,2 s förbättring?
Förslag: sälj 21" fälgarna och sätt på 19". Ger ungefär samma förbättring i acc och du sparar 40kkr istället! Walla!
Har också hört att priset ligger på strax under 60 k, men Tesla har inte kontaktat mig än.Logge skrev:Dom har justerat ner priset till 59000, kommer inte ihåg exakt siffra.
Väntar på att få tid för uppgradering. De vet inte vilka som kommer utföra uppgraderingen än, lutar åt stockholm.
Förengelskning av franskans "voilà!" - "Se där!"?Jerker skrev:"Walla"?Niclas skrev:60.000kr för 0,2 s förbättring?
Förslag: sälj 21" fälgarna och sätt på 19". Ger ungefär samma förbättring i acc och du sparar 40kkr istället! Walla!
Nej, några 0.2 hittar man inte på att gå till original 19" - då ska man hitta med lägre profil - och bredare.Niclas skrev:60.000kr för 0,2 s förbättring?
Förslag: sälj 21" fälgarna och sätt på 19". Ger ungefär samma förbättring i acc och du sparar 40kkr istället! Walla!
Jo, jag förstod det, hade bara inte sett den amerikanska stavningen förut!bylund skrev:Förengelskning av franskans "voilà!" - "Se där!"?Jerker skrev:"Walla"?Niclas skrev:60.000kr för 0,2 s förbättring?
Förslag: sälj 21" fälgarna och sätt på 19". Ger ungefär samma förbättring i acc och du sparar 40kkr istället! Walla!
Jag fick samtalet och tror de sa 86.000 det kostade.dstr skrev:Har du fått telefonsamtalet? Eller var tar du priset från?Tars skrev:Jag är fortfarande sugen, men känner som dig Martinen. Det är mycket pengar. Har det kostat 50-60, så hade jag nappat. Nu var det en bit över 80.000:- de ville ha.
Det priset som nämns nu har jag inte hört.Logge skrev:Dom har justerat ner priset till 59000, kommer inte ihåg exakt siffra.
Väntar på att få tid för uppgradering. De vet inte vilka som kommer utföra uppgraderingen än, lutar åt stockholm.
Jag uppfattade det som 59 ink moms när dom ringde mig.Tars skrev:Det priset som nämns nu har jag inte hört.Logge skrev:Dom har justerat ner priset till 59000, kommer inte ihåg exakt siffra.
Väntar på att få tid för uppgradering. De vet inte vilka som kommer utföra uppgraderingen än, lutar åt stockholm.
Det var positivt! Va det inkl moms?
Tack! Dags att beställa!Logge skrev:Jepp, 59 ink moms.
"Nästa år"Tars skrev:Tack! Dags att beställa!Logge skrev:Jepp, 59 ink moms.
Någon som har fått leveransbesked?
Surt.... Hade varit kul med typ januari.dstr skrev:"Nästa år"Tars skrev:Tack! Dags att beställa!Logge skrev:Jepp, 59 ink moms.
Någon som har fått leveransbesked?
Inte ens P90DL kommer ju ner till 10,9 så knappast kommer P85D ner i de regionerna.dstr skrev:Nej, några 0.2 hittar man inte på att gå till original 19" - då ska man hitta med lägre profil - och bredare.Niclas skrev:60.000kr för 0,2 s förbättring?
Förslag: sälj 21" fälgarna och sätt på 19". Ger ungefär samma förbättring i acc och du sparar 40kkr istället! Walla!
Det som är intressant är 402m förbättringen. Kommer man verkligen ner till 10.9 med en P85DL? Då är det värt det, iaf för mig.
402 meter på 10,9 sekunder är garanterat med "one foot rollout" eftersom det är så man gör när man tar tiden på strippen. Nä det är inte 0-100km/h man mäter när man kör 402 meter.Pontus skrev:Är 10,9 s på 402 meter med "one foot rollout" också? Har fortfarande inte förstått varför man gör så och gör man det så är det ju inte 0-100 man mäter?
Hur skulle det gå till rent hypotetiskt, att accelerera 0-100km/h på 0,5 sekunder med "one foot rollout" och 20 sekunder utan rollout?Pontus skrev:Rent hypotetiskt skulle man ju då kunna få en tid med rollout på 0,5 s och en utan rollout på 20 s. Vilket gör att den ena tiden är bara en bluff i meningen 0-100.
Tar det igen. Roll out är den sträcka som bilen hinner röra sig från det du kör iväg tills det att du triggar fotocellen på en dragstrip. Alla mätinstrument har en reaktionstid, att mäta från 0-100 som i verkligen noll är ju inte görbart.Pontus skrev:Är 10,9 s på 402 meter med "one foot rollout" också? Har fortfarande inte förstått varför man gör så och gör man det så är det ju inte 0-100 man mäter? Rent hypotetiskt skulle man ju då kunna få en tid med rollout på 0,5 s och en utan rollout på 20 s. Vilket gör att den ena tiden är bara en bluff i meningen 0-100.
Om det hade varit så att tiden startar efter 1 foot. Då skulle man som räkneexempel kunna tänka sig att det tar 19,5 s att köra den första footen, dvs 0-0,08 km/h tar 19,5 s, sedan gör bilen 0,08-100 km/h på 0,5 s då får du den skillnaden. Något som aldrig sker i beskheten i den utsträckningen men det visar ändå att det blir missvisande med 1 foot rollout.Nicke Nyfiken skrev:402 meter på 10,9 sekunder är garanterat med "one foot rollout" eftersom det är så man gör när man tar tiden på strippen. Nä det är inte 0-100km/h man mäter när man kör 402 meter.Pontus skrev:Är 10,9 s på 402 meter med "one foot rollout" också? Har fortfarande inte förstått varför man gör så och gör man det så är det ju inte 0-100 man mäter?Hur skulle det gå till rent hypotetiskt, att accelerera 0-100km/h på 0,5 sekunder med "one foot rollout" och 20 sekunder utan rollout?Pontus skrev:Rent hypotetiskt skulle man ju då kunna få en tid med rollout på 0,5 s och en utan rollout på 20 s. Vilket gör att den ena tiden är bara en bluff i meningen 0-100.