Dragkrok till model 3
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Kommer dragkrok till 3:an senare?
Så nu är det bara model S kvar då 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Med ”kan inte installeras efter leverans”
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Vad i helvete, jag har en Model S på order och har viljat ha en dragkrok sedan flera år tillbaka. Nu är jag väldigt nära att helt enkelt avboka rubbet och ta en long range Model 3 istället med krok. Ska fundera rejält under dagen idag.jpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
Har inte brytt mig så mycket om den tidigare egentligen men nu blev det intressant
Menar de då efter den lämnar fabrik eller kan SC montera innan den levereras till kund?
//Christian
Kul att dom äntligen lagt till det, men helt sjukt att deras flaggskepp inte uppdaterats alls.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Går den att få med den allra billigaste versionen som går att beställa via telefonnedgraderingar?
Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
//Christian
Då tappar jag inkl AP på min LR RWD
Då blev det plötsligt en väldans dyr krok
//Christian
Model 3 LR RWD FSD
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Ring in och lägg till dragkrok i beställningen! Borde fungeraskegge skrev:Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
//Christian
//Christian
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Will do thatFlyingBlue skrev:Ring in och lägg till dragkrok i beställningen! Borde fungeraskegge skrev:Hmm ja är det då går det bortjpetters skrev:Högst sannolikt bara installation på fabrik.skegge skrev:Intressant!jpetters skrev:Där kom den!
//Christian
//Christian
Jaga på de rätt rätt hårt igår, min säljare verkar gått under jorden men blev lovad ett samtal idag så ta upp detta då också
//Christian
Model 3 LR RWD FSD
- selfish
- Teslaägare
Skärmdumpen gör att man kan tro att kroken kostar 3710 kr / månad.... 

P3D | Shareholder
Bra!
Nu återstår att Model 3 förmodligen är en för liten bil för oss. Ytterligare en begränsning är att den inte klarar mer än 910 kg, en av mina kärror ligger på 1250 kg. Kostnaden måste hålla en ordentlig distans till en begagnad/inventarie Model X som ju inte har ovanstående nackdelar.
Nu återstår att Model 3 förmodligen är en för liten bil för oss. Ytterligare en begränsning är att den inte klarar mer än 910 kg, en av mina kärror ligger på 1250 kg. Kostnaden måste hålla en ordentlig distans till en begagnad/inventarie Model X som ju inte har ovanstående nackdelar.
Intressant är att det inte verkar gå att få dragkrok i USA!
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Hur tror ni det blir med redan levererade bilar? Kommer man kunna registrera om dem när det nu finns typgodkännande för modellen med krok?
Då kan man be Tars montera en och köra lagligt, även om alla garantier åker ut i avloppet.
Då kan man be Tars montera en och köra lagligt, även om alla garantier åker ut i avloppet.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Vi har tjatat sönder Elon från lilla SverigeJjonas skrev:Intressant är att det inte verkar gå att få dragkrok i USA!

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
-
Haha... nu kom dragkroken, då blev bilen för liten. Undra om det finns en lösning på det också och vad som blir nästa hake?LarsL skrev:Bra!

I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Är det nån här som har hängt med i alla turer kring vad som går att beställa och som vet priser på detta som skulle kunna estimera ett pris på en bas-3:a utan nåt lullull alls förutom dragkrok? Finns det ens nåt svenskt pris på basversionen än?
Jag har inte hört om någon som lyckats beställa en SR i Sverige. Jag pratade med en säljare i malmö precis när SR + hade lanserats, han sa att SR inte fanns i Sverige men å andra sidan har Tesla säljare haft fel förr.Jerker skrev:Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Går den att få med den allra billigaste versionen som går att beställa via telefonnedgraderingar?
Sen tycker jag att man får ganska mycket för de där sista dollarna mellan SR och SR + så jag personligen bryr mig inte utan känner mer att jag saknar midrange som aldrig kom till oss.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Var det inte ca 540’ innan bonus så ca 480? + 10k för krok
Multicoat Red Model X P100D
Man kan ju inte sluta undra om detta kom just idag då VW börjar preorder av deras hatchback...
Känns som stor chans att den kommer med drag iomed detta
//Christian
//Christian
Model 3 LR RWD FSD
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Skulle tro att det är den frågan man besvarar med "Dragkrok kan inte installeras efter leverans". Finns inte stöd i typgodkännandet för levererade bilar. Vad jag förstår så är det inte vanligt att ändra typgodkännanden efter leverans.Walker skrev:Hur tror ni det blir med redan levererade bilar? Kommer man kunna registrera om dem när det nu finns typgodkännande för modellen med krok?
Dock tror jag att de bilar som ligger på båtarna på väg hit nu har möjlighet till detta. Annars lite skumt att de anger lev i maj trots att kan väljer dragkrok. Känns också vettigt att eftermontera detta på plats i leveransland på bilarna som kommer då det annars blir dubbelt så många konfigurationer att hantera i logistiken som redan verkar svårt att hantera.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Så hur är det nu då med SR+, vad är det för batteristorlek/räckvidd? Har inte hängt med i dessa diskussioner.
ID kommer tydligen inte att ha dragkrok initialt, kommer eventuellt på senare modeller. Se Zalman3 inlägg - http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... &start=510skegge skrev:Man kan ju inte sluta undra om detta kom just idag då VW börjar preorder av deras hatchback...
//Christian
Var den informationen kommer ifrån låter jag vara osagt

Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jaha, Vad bra.
Nu är det bara en grej kvar innan det kan beställas en till tesla, och det är tillgängligheten till service.
Att ha 27 mil till närmaste service som är högt belastad (norge) med ett par månaders väntetid är ingen höjdare.
Alternativet att ha 55 mil till närmaste i sverige går ju bort.
Att bränna flera dagar på att få något enkelt åtgärdat är ingen höjdare.
Nu är det bara en grej kvar innan det kan beställas en till tesla, och det är tillgängligheten till service.
Att ha 27 mil till närmaste service som är högt belastad (norge) med ett par månaders väntetid är ingen höjdare.
Alternativet att ha 55 mil till närmaste i sverige går ju bort.
Att bränna flera dagar på att få något enkelt åtgärdat är ingen höjdare.
ca 50kWh. 41 mils räckvidd enligt beställningssidan, men det får man väl ta med en nypa salt som vanligt.Jerker skrev:Så hur är det nu då med SR+, vad är det för batteristorlek/räckvidd? Har inte hängt med i dessa diskussioner.
Skickat från min moto x4 via Tapatalk
SR beställs som SR+ och man låser sen "+" vid leverans eller senare och får tillbaka beloppet som "+" kostar. Sen kan man låsa upp igen vid senare tillfälle om så önskas. Bra lösning om man har behov för att pantsätta grejer och få lös kontanterchaffis75 skrev:Jag har inte hört om någon som lyckats beställa en SR i Sverige. Jag pratade med en säljare i malmö precis när SR + hade lanserats, han sa att SR inte fanns i Sverige men å andra sidan har Tesla säljare haft fel förr.Jerker skrev:Men då vet du alltså inte om det går att nedgradera den till den enklaste versionen via telefon och fortfarande få dragkrok? Antar att nån måste ringa Tesla och fråga, och kanske har de inget svar på den frågan i dagsläget.chaffis75 skrev:Jag testade konfigurerar direkt, fick ett pris på 542300 kr före dokumentation avgift och statens bidrag. Ingen billig bil men samtidigt är de nog den billigaste elbilen med krok idag.Jerker skrev:Så, ni som har koll på priser, vad kostar den billigaste versionen med dragkrok?
Sen tycker jag att man får ganska mycket för de där sista dollarna mellan SR och SR + så jag personligen bryr mig inte utan känner mer att jag saknar midrange som aldrig kom till oss.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
OK, så plusset gäller några funktioner, inte batteristorlek?pinussen skrev:ca 50kWh. 41 mils räckvidd enligt beställningssidan, men det får man väl ta med en nypa salt som vanligt.Jerker skrev:Så hur är det nu då med SR+, vad är det för batteristorlek/räckvidd? Har inte hängt med i dessa diskussioner.