Re: Senaste version 2019.36
Postat: 09 nov 2019 17:00
Fick ny uppdatering imorse, installerade för en timme sedan. Inget nytt i "release notes"
XP100DL HW3 -19
XP100DL HW3 -19
One pedal drivning är endast Reven vet jag, nog också den ökade effekten men inte helt säker.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Spännande... Då börjar ny funktionalitet sippra fram som kräver nya hårdvaran...yps skrev:Som jag förstått det behövs HW3 för att kunna se konerna i APn.
Du behöver nog ingen annorlunda motor för att se konerna i displayenLarsL skrev:Jag trodde det var Model 3 motorer som behövdes. HW 3 är väl datorn för AP och har inget med hur motorerna fungerar?
Men att "se koner" tar AP hårdvaran hand om..LarsL skrev:Jag trodde det var Model 3 motorer som behövdes. HW 3 är väl datorn för AP och har inget med hur motorerna fungerar?
Trodde vi snackade om one-pedal drivning och förlängd räckvidd/mer effekt.Nicklas skrev:Du behöver nog ingen annorlunda motor för att se konerna i displayenLarsL skrev:Jag trodde det var Model 3 motorer som behövdes. HW 3 är väl datorn för AP och har inget med hur motorerna fungerar?
Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Var har du läst att hw3 krävs för koner? Många Model 3 rullar ju med 2.5.jpetters skrev:Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Jag tror ärligt talat inte hw3 krävs för något så enkelt. MEN kanske Tesla gör detta för att hinta, stressa folk att köpa FSD helt enkelt.Jjonas skrev:Var har du läst att hw3 krävs för koner? Många Model 3 rullar ju med 2.5.jpetters skrev:Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Jag fick uppdatering i Lördags och kan inte se några konor (testat). HW 2.5 med FSD optionentaliz skrev:Jag tror ärligt talat inte hw3 krävs för något så enkelt. MEN kanske Tesla gör detta för att hinta, stressa folk att köpa FSD helt enkelt.Jjonas skrev:Var har du läst att hw3 krävs för koner? Många Model 3 rullar ju med 2.5.jpetters skrev:Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
En sån här liten grej med rykten som sprids kan nog få en del att trycka på köp.
Jopp så verkar det vara.taliz skrev:Jag tror ärligt talat inte hw3 krävs för något så enkelt. MEN kanske Tesla gör detta för att hinta, stressa folk att köpa FSD helt enkelt.Jjonas skrev:Var har du läst att hw3 krävs för koner? Många Model 3 rullar ju med 2.5.jpetters skrev:Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.Schelin skrev:Fick 2019.36.2.1 igår, men inget om power increase eller stopping mode. Är det bara utomlands? Bara raven?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
En sån här liten grej med rykten som sprids kan nog få en del att trycka på köp.
Now @greentheonly is reporting that the traffic cone feature is only being delivered to Tesla owners with the ‘Hardware 3’ chip (HW3). This is significant, as it’s the first time that software features (in this case, Auto Lane Change and Navigate-on-Autopilot) will be forked for Tesla drivers depending on when their Tesla was built.
För att förtydliga. Jag tror alltså att det mycket väl kan vara så att koner endast syns med hw3, men att Tesla valt att endast visa dom på just hw3 för att få fler att köpa FSD.FlyingBlue skrev:Jag fick uppdatering i Lördags och kan inte se några konor (testat). HW 2.5 med FSD optionentaliz skrev:Jag tror ärligt talat inte hw3 krävs för något så enkelt. MEN kanske Tesla gör detta för att hinta, stressa folk att köpa FSD helt enkelt.Jjonas skrev:Var har du läst att hw3 krävs för koner? Många Model 3 rullar ju med 2.5.jpetters skrev:Stämmer bra. Raven (eller M3) krävs för ökad effekt och HW3 för koner i displayen.spacecoin skrev:Bägge dessa features gäller permanent magnet switched reluctance motorn i model 3 och i s/x raven (fram) så vitt jag förstår.
En sån här liten grej med rykten som sprids kan nog få en del att trycka på köp.
36.2.2? eller var det felskrivit?0daytesla skrev:36.2.2 blev tillgänglig för mig nu har 32.12.2 sedan innan.