Hur många tror ni kommer ligga ut för försäljning vid årsskiftet?
Hälften?
Får känslan av att många är giriga nu och tänker att de ska tjäna en bra hacka.
Får lite samma känsla. Själv tänkte jag ju först att man kunde ha bilen ett tag och sedan sälja den med en liten vinst eller i varje fall ingen förlust. Men nu om man får den i december är det ju inte något speciellt nöje att köra den just nu.
Nu kanske inte leveranstiden är ett plus heller då det står dec-feb på nya model S Plaid?
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 2 gång.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det är ju ett grymt bra tecken isf, för man vill ju ha före årsskiftet. Byggs den 2023 blir det ju en avsevärt högre förmån, vilket är en nackdel både medans man har den men även när man ska sälja den vidare.
Spelar det någon roll vid framtida försäljning av bilen om den är privatköpt?
Det är ju ett grymt bra tecken isf, för man vill ju ha före årsskiftet. Byggs den 2023 blir det ju en avsevärt högre förmån, vilket är en nackdel både medans man har den men även när man ska sälja den vidare.
Nej, inte om inte ett företag ska köpa den begagnad som förmånsbil till en anställd.
Senast redigerad av Dagfinn, redigerad totalt 1 gånger.
/Dagfinn Model S 100D 2018 Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Den blir ju momssmittad så svår att sälja till företag då det aldrig går att kvitta någon moms vid leasing.
Den blir ju momssmittad så svår att sälja till företag då det aldrig går att kvitta någon moms vid leasing.
Å andra sidan går det väl inte att sälja en leasingbil innan 1 år? Vad är smartast att göra om man vill ha flexibiliteten att kunna sälja efter några månader men samtidigt inte vara svårsålt
Å andra sidan går det väl inte att sälja en leasingbil innan 1 år? Vad är smartast att göra om man vill ha flexibiliteten att kunna sälja efter några månader men samtidigt inte vara svårsålt
DnB kan vara kinkiga på det.
Men det kan funka med överlåtelse och så tar du mellanskillnaden på en faktura.
Förstår dock inte riktigt Teslas pris strategi , model Y är prisvärd och model X och S är verkligen inte prisvärda om man jämför med nya EX90 samt Porsche Taycan
Hade model X legat runt miljonen hade jag köpt en direkt
Nä leasingbilen köps ju av leasingbolaget och spärrtiden är normalt 1 år.
Snacka med en bilhandlare och föreslå en deal. Dom tar bilen och du hyr den i 6 mån typ sen får dom sälja den. Vet inte om det funkar med Tesla dock.
Förstår dock inte riktigt Teslas pris strategi , model Y är prisvärd och model X och S är verkligen inte prisvärda om man jämför med nya EX90 samt Porsche Taycan
Hade model X legat runt miljonen hade jag köpt en direkt
Jag tycker att S/X är mer bil än dom du nämner - och väg dessutom in prestandan så är ju Teslorna billiga jämfört med en Taycan Turbo S tex.
Blir Plaid er daily driver? Kommer man kunna behålla körkortet med en sån här bil?
+25000 mil senare med Tesla - fortfarande järnet vid alla rödljus.
Har blivit av med körkortet 3 ggr på 9 år så jag tar det jävligt lugnt nu för tiden.
Flytta utomlands ett tag så märks inte alla förseelser. När polisen var på mig för ett år sedan sa dom att jag hade skött mig så bra i så många år att dom skrev ner det till 29 för fort, vad dom inte visste var mina 3 gånger i USA. Men jag bara höll med och var glad men lite ledsen över en onödig utgift.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Alltså, dessa "humble bragging" om hur fort ni kör, vilka hastighetsgränser är det där ni kör >30 km/h för fort?
På motorväg är väl förlorat körkort och dryga böter ok, men om det är på 30/50/70-sträckor ni kör på det här sättet så kan jag tycka fängelse kanske är mer lämpligt?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Alltså, dessa "humble bragging" om hur fort ni kör, vilka hastighetsgränser är det där ni kör >30 km/h för fort?
På motorväg är väl förlorat körkort och dryga böter ok, men om det är på 30/50/70-sträckor ni kör på det här sättet så kan jag tycka fängelse kanske är mer lämpligt?
/fth
Har fått typ 3-4 böter i mitt liv och bara på motorväg och gles trafik. Inte helt ok men i varje fall minimal risk för andra.
För övrigt tänkte jag på hastigheten på E4 i morse då jag låg i mittfilen på en del där det är 70 och trafiken gick i 95...