Uppdatering 8/10: Efter att Tesla skjutit ut programvaran 5 ggr nappade bilen i morse (på 6:e försöket) och hela paketet installerades utan problem. Nu jäklar i min lilla låda fungerar allt som det ska. Inga irriterande ljud eller staplade bilar i displayen. Fy fasen vad skönt!uppsalatesla skrev:Ja, du har rätt. Det är nog relaterat till parkeringssensorerna. Hur som helst är det jäkligt irriterande... Hur fick du tag på Tesla så att de kunde pusha ut uppdateringarna? De är ju inte ett under av kundvård och lätta att få tag påPerV skrev:Jag har samma problem. Tre uppdateringar som har gått igenom halvvägs. Alla har misslyckats. Bilen piper hela tiden när man kör längsmed trottoarkanter mm. Nästan så man får hörselskador av det i längden. Jag upplever det dock kopplat till parkeringssensorerna istället för radarn. Har också sett att min bil och bilen framför har klumpat ihop sig i displayen vid stillastående. Har också startat om på alla tänkbara vis utan resultat.uppsalatesla skrev:Min uppdatering till 32.11.1 har failat två ggr nuFörst i natt och sedan en gång till vid lunchtid. Det tjuter och lever om i bilen och radarn är helt urflippad och tolkar att bilen står för nära alla tänkbara objekt som finns. Det ser faktiskt ganska roligt ut när alla andra bilar klumpar ihop sig i en hög under Teslan på displayen... Det tråkiga i kråksången är att det piper och tjuter nåt djävulskt i bilen. Nån som hört nåt eller läst om samma fenomen eller som kan tänka sig ha en lösning på det? Ja, jag har kört både vanlig reset och hård med bromsen nedtryckt. Och ja, jag har lagt ett ärende till supporten i appen.
Har också ett ärende hos supporten. De tvingade ut de två sista uppdateringarna, men problemet kvarstår.
Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
- uppsalatesla
- Teslaägare
Re: Senaste version 2019.32.10
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Även jag har exakt samma problem med 2019.32.11.1, ringt supporten 2ggr och de har båda gångerna sagt att det är första gången de hör om detta problem. *Suck*PerV skrev:Jag har samma problem. Tre uppdateringar som har gått igenom halvvägs. Alla har misslyckats. Bilen piper hela tiden när man kör längsmed trottoarkanter mm. Nästan så man får hörselskador av det i längden. Jag upplever det dock kopplat till parkeringssensorerna istället för radarn. Har också sett att min bil och bilen framför har klumpat ihop sig i displayen vid stillastående. Har också startat om på alla tänkbara vis utan resultat.uppsalatesla skrev:Min uppdatering till 32.11.1 har failat två ggr nuFörst i natt och sedan en gång till vid lunchtid. Det tjuter och lever om i bilen och radarn är helt urflippad och tolkar att bilen står för nära alla tänkbara objekt som finns. Det ser faktiskt ganska roligt ut när alla andra bilar klumpar ihop sig i en hög under Teslan på displayen... Det tråkiga i kråksången är att det piper och tjuter nåt djävulskt i bilen. Nån som hört nåt eller läst om samma fenomen eller som kan tänka sig ha en lösning på det? Ja, jag har kört både vanlig reset och hård med bromsen nedtryckt. Och ja, jag har lagt ett ärende till supporten i appen.
Har också ett ärende hos supporten. De tvingade ut de två sista uppdateringarna, men problemet kvarstår.
Får be dem köra ut uppdateringen igen och se om det löser problemet.
Vad bra, då finns det hopp. Jag fick min 4:de uppdatering igår. Marginellt bättre men den tjuter fortfarande. Det värsta är dock att Tesla Service vill ha ca 800 kr för jobbet, för ett problem som Tesla har åsamkat mig. Tycker nästan att Tesla skulle stå för gratis lånebil under tiden.uppsalatesla skrev:Uppdatering 8/10: Efter att Tesla skjutit ut programvaran 5 ggr nappade bilen i morse (på 6:e försöket) och hela paketet installerades utan problem. Nu jäklar i min lilla låda fungerar allt som det ska. Inga irriterande ljud eller staplade bilar i displayen. Fy fasen vad skönt!uppsalatesla skrev:Ja, du har rätt. Det är nog relaterat till parkeringssensorerna. Hur som helst är det jäkligt irriterande... Hur fick du tag på Tesla så att de kunde pusha ut uppdateringarna? De är ju inte ett under av kundvård och lätta att få tag påPerV skrev:Jag har samma problem. Tre uppdateringar som har gått igenom halvvägs. Alla har misslyckats. Bilen piper hela tiden när man kör längsmed trottoarkanter mm. Nästan så man får hörselskador av det i längden. Jag upplever det dock kopplat till parkeringssensorerna istället för radarn. Har också sett att min bil och bilen framför har klumpat ihop sig i displayen vid stillastående. Har också startat om på alla tänkbara vis utan resultat.uppsalatesla skrev:Min uppdatering till 32.11.1 har failat två ggr nuFörst i natt och sedan en gång till vid lunchtid. Det tjuter och lever om i bilen och radarn är helt urflippad och tolkar att bilen står för nära alla tänkbara objekt som finns. Det ser faktiskt ganska roligt ut när alla andra bilar klumpar ihop sig i en hög under Teslan på displayen... Det tråkiga i kråksången är att det piper och tjuter nåt djävulskt i bilen. Nån som hört nåt eller läst om samma fenomen eller som kan tänka sig ha en lösning på det? Ja, jag har kört både vanlig reset och hård med bromsen nedtryckt. Och ja, jag har lagt ett ärende till supporten i appen.
Det företag jag jobbar för, som tillverkar instrument i samma prisklass som en tesla, ger kunden ett nytt instrument om en FW uppdatering skulle sabba instrumentet. Verkligen märkligt att Tesla vill ha betalt. Särskilt när jag har betalt för FSD och fortfarande väntar på den uppdateringen.
Det är ju helt vansinne, bara anmäla dem till ARN och säga åt dem på skarpen att säljer man en vara så måste man i Sverige supporta den på garantin gratis om Tesla är orsaken till felet. Vilket argument hade de för att du bör stå för kostnaden?PerV skrev:Vad bra, då finns det hopp. Jag fick min 4:de uppdatering igår. Marginellt bättre men den tjuter fortfarande. Det värsta är dock att Tesla Service vill ha ca 800 kr för jobbet, för ett problem som Tesla har åsamkat mig. Tycker nästan att Tesla skulle stå för gratis lånebil under tiden.uppsalatesla skrev:Uppdatering 8/10: Efter att Tesla skjutit ut programvaran 5 ggr nappade bilen i morse (på 6:e försöket) och hela paketet installerades utan problem. Nu jäklar i min lilla låda fungerar allt som det ska. Inga irriterande ljud eller staplade bilar i displayen. Fy fasen vad skönt!uppsalatesla skrev:Ja, du har rätt. Det är nog relaterat till parkeringssensorerna. Hur som helst är det jäkligt irriterande... Hur fick du tag på Tesla så att de kunde pusha ut uppdateringarna? De är ju inte ett under av kundvård och lätta att få tag påPerV skrev:Jag har samma problem. Tre uppdateringar som har gått igenom halvvägs. Alla har misslyckats. Bilen piper hela tiden när man kör längsmed trottoarkanter mm. Nästan så man får hörselskador av det i längden. Jag upplever det dock kopplat till parkeringssensorerna istället för radarn. Har också sett att min bil och bilen framför har klumpat ihop sig i displayen vid stillastående. Har också startat om på alla tänkbara vis utan resultat.uppsalatesla skrev:Min uppdatering till 32.11.1 har failat två ggr nuFörst i natt och sedan en gång till vid lunchtid. Det tjuter och lever om i bilen och radarn är helt urflippad och tolkar att bilen står för nära alla tänkbara objekt som finns. Det ser faktiskt ganska roligt ut när alla andra bilar klumpar ihop sig i en hög under Teslan på displayen... Det tråkiga i kråksången är att det piper och tjuter nåt djävulskt i bilen. Nån som hört nåt eller läst om samma fenomen eller som kan tänka sig ha en lösning på det? Ja, jag har kört både vanlig reset och hård med bromsen nedtryckt. Och ja, jag har lagt ett ärende till supporten i appen.
Det företag jag jobbar för, som tillverkar instrument i samma prisklass som en tesla, ger kunden ett nytt instrument om en FW uppdatering skulle sabba instrumentet. Verkligen märkligt att Tesla vill ha betalt. Särskilt när jag har betalt för FSD och fortfarande väntar på den uppdateringen.
Vill de ha 800:- från dig så får du kräva ersättning för de dagar du ej kunnat använda bilen då den piper så man får tinnitus.
Ser nu att 2019.32.12.1 håller på att laddas ner.
Spännande imorgon... Eller inatt.
Kör den nya Model S Raven.
Spännande imorgon... Eller inatt.
Kör den nya Model S Raven.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Tyvärr så verkar 2019.32.12.1 inte innehålla något nytt som jag ser direkt.
Måste nog ut på köra lite.
Måste nog ut på köra lite.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Senaste version 2019.32.10
Har installerat 2019.32.12.1.
Inga nya release notes. Spötify är kvar. Webbläsaren är på 75% och kan inte minskas utan att försvinna. Med andra ord inget synligt är förbättrat. I appen vill bilen fortfarande ladda istället backa vid fjärrparkering.
Inga nya release notes. Spötify är kvar. Webbläsaren är på 75% och kan inte minskas utan att försvinna. Med andra ord inget synligt är förbättrat. I appen vill bilen fortfarande ladda istället backa vid fjärrparkering.
Glad för att jag sålt min Tesla
Jag har 11.1 och drog igår ut minneskortet, dagen efter så fick jag ändå reggat ett antal vakthändelseri bilen, någon annan än jag som fått meddelande i bilen utan minneskort. Är dem månne en bugg eller har de börjat använda interna minnet till vakthändelser tro? Har ännu inte lyckats klurat ut om man kan se filmerna i bilen inte.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
OT kan vi väl ta i andra trådar än den som handlar bara om SW uppdateringar.
Svar: ingen bug. Den registrerar händelser om Sentry är aktivt. Men de sparas ingenstans om du inte har minnet i. Så har det varit tidigare också.
Svar: ingen bug. Den registrerar händelser om Sentry är aktivt. Men de sparas ingenstans om du inte har minnet i. Så har det varit tidigare också.
Ok första gången jag ryckte ur för att formaterade om minneskortet. Gjordes efter ett tips från SC då vaktläget börjat stänga av sig efter 4h.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
209.32.12.2 installeras as se speak 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Fick 32.12.1 i förrgår, så korta intervall för tillfället.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Verkar åtminstone aktivera Smart Summon på fler marknader. Innan vi får det i Sverige lär vi ha 2025.220.99.7. Eller nåt.Johnalm skrev:209.32.12.2 installeras as se speak
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... -2.169636/
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
2019.32.12.2 har aktiverat smart Summon i Kanada. Någon påstod även Holland... återstår att se när någon har det nedladdat. Håller inte andan utan tror mer på ”oh shit”TiborBlomhall skrev:Nån programmerare nånstans som sa "oh shit"![]()
Been there, done that

- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Fick precis 2019.32.12.2... få kolla releasenotes.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
Hittade inget nytt i release noten
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Vaddå inget
12 konto har tillkommit

Sen har felaktig info på MCU1 bilar försvunnit
Stod nåt i stil med att du kan skicka kompatibel video från din telefon för att spela upp i bilen
12 konto har tillkommit

Sen har felaktig info på MCU1 bilar försvunnit
Stod nåt i stil med att du kan skicka kompatibel video från din telefon för att spela upp i bilen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Nepp. Kollade nyss 2019.32.12.2 på M3 m FSD men inget om smart summon. Inget att aktivera heller vad jag kan hitta. Många uppdateringar nu....frippan skrev:Hittade inget nytt i release noten
MY LR 2022
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Apropå!
Han tycker sig se en trend mot förbryllande skillnader i hur AP reagerar när man inte håller i ratten
Han tycker sig se en trend mot förbryllande skillnader i hur AP reagerar när man inte håller i ratten
Fick 2019.32.12.2 nu.
Kan det vara så att jag fick den tidigt, va länge sedan jag var bland dom första
Kan det vara så att jag fick den tidigt, va länge sedan jag var bland dom första

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fyra dagar efter utrullning, och enligt Teslafi så är du bland de 60% första att få denPontus skrev:Fick 2019.32.12.2 nu.

Så länge det inte dröjer månader så får man vara nöjd om jag förstått hur det varit tidigare. Har fått fyra uppdateringar sedan jag hämtade ut bilen den 24:e september...
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Fick min i fredagsPontus skrev:Fick 2019.32.12.2 nu.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Vad är det i den uppdateringen då som gör glada att få? 
Eller är det just nerladdningen och installationen som är själva grejen?

Eller är det just nerladdningen och installationen som är själva grejen?