Re: Polestar 2
Postat: 24 jul 2020 15:46
Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
Eller hur! Ve den dag man blir seriös.HelectriC skrev:Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
Jo, men det ser ju så ”B” ut. Hade det iaf sett proffsigt ut, så kanske det hade varit lite kul.larsw skrev:Eller hur! Ve den dag man blir seriös.HelectriC skrev:Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
Det var bara för fotots skull.HelectriC skrev:Jo, men det ser ju så ”B” ut. Hade det iaf sett proffsigt ut, så kanske det hade varit lite kul.larsw skrev:Eller hur! Ve den dag man blir seriös.HelectriC skrev:Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
Jaha, jag trodde du hade klistrat det på bilenlarsw skrev:Det var bara för fotots skull.HelectriC skrev:Jo, men det ser ju så ”B” ut. Hade det iaf sett proffsigt ut, så kanske det hade varit lite kul.larsw skrev:Eller hur! Ve den dag man blir seriös.HelectriC skrev:Vad löjligt!larsw skrev:Körde om en Polestar 2 idag.
kWh/h även känt som kWMickep skrev:Mer tyska tester:
med kapitel så man kan se när de laddar och kör på autobahn. (fräscha upp deutsch förståelsen och försök gissa vad som är hyllningar resp kritik)
kan man printa ut laddkurvan någonstans?
såg 135 kw (ca 7%) till 30 kw (ca 80%). 58.8 kWh/36 min = 1.625 kWh/min = 97 kWh/h. inte fy skam.
Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det beror på vilken sträcka man mäterFredrik j skrev:Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel.
Om den explosiva teslakänslan och Kinaregimen är 2 viktigaste parametrar så är Polestar helt fel bil för dig. För oss andra är den verkligen bilen vi har väntat påElof skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterFredrik j skrev:Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
Vad jag menar är att många av kunderna troligtvis kommer från en fossilvolvo.Elof skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterFredrik j skrev:Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
Inte viktigaste, men alla andra uppfyller P2. M3 klarar alla och ID.3 alla utom den där explosiviteten (och draget) och är dessutom ganska billig. Kul att bilen du väntat på äntligen kommit!filippb skrev:Om den explosiva teslakänslan och Kinaregimen är 2 viktigaste parametrar så är Polestar helt fel bil för dig. För oss andra är den verkligen bilen vi har väntat påElof skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterFredrik j skrev:Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
Då blir de sannerligen inte besvikna.Fredrik j skrev:Vad jag menar är att många av kunderna troligtvis kommer från en fossilvolvo.Elof skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterFredrik j skrev:Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?jpetters skrev:Vansinnig acceleration (direkt respons vs gummisnodd) är fortfarande lika kul, även om en viss tillvänjning infunnit sig, tycker iaf jag.HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Välbyggd bil är givetvis nice.
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
Inte viktigaste, men alla andra uppfyller P2. M3 klarar alla och ID.3 alla utom den där explosiviteten (och draget) och är dessutom ganska billig. Kul att bilen du väntat på äntligen kommit![/quote]Elof skrev:Om den explosiva teslakänslan och Kinaregimen är 2 viktigaste parametrar så är Polestar helt fel bil för dig. För oss andra är den verkligen bilen vi har väntat påfilippb skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterElof skrev:[quote="Fredrik j"Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
Du kan ju inte jämföra ID.3 med PS2 om du har någon form för bagage annat än ICA-shoppingen i tankarna. Ok PS2 är ingen storlastare, men jag skulle aldrig komma på tanken att åka på familjesemester med en ID.3. Däremot tror jag det går fin-fint med PS2 så länge man inte har barnvagn, resesäng och diverse annat skrymmande med sig. Sen ska tilläggas att PS2 fortfarande är ganska snabb till 100 (4,17 sek är inte dåligt), det som är skillnaden är hur mycket det smäller till under den första halvsekunden. Jag väljer tex bort etron pga att den är för långsam, så helt accelerations-ointresserad är jag inte.[/quote]HelectriC skrev:Inte viktigaste, men alla andra uppfyller P2. M3 klarar alla och ID.3 alla utom den där explosiviteten (och draget) och är dessutom ganska billig. Kul att bilen du väntat på äntligen kommit!Elof skrev:Om den explosiva teslakänslan och Kinaregimen är 2 viktigaste parametrar så är Polestar helt fel bil för dig. För oss andra är den verkligen bilen vi har väntat påfilippb skrev:Det beror på vilken sträcka man mäterElof skrev:[quote="Fredrik j"Men nu pratar vi väl ändå om tiondelar?HelectriC skrev:Vansinnig acceleration på momangen är kul de första två veckorna typ. Välbyggd bil är kul hela tiden man äger bilen!
Det låter ju ibland som P2 skulle vara trött som min D3 diesel..
Jag upplevde som mycket slöare. Inte alls den där explosiva direkta teslakänslan. Jag tror att många gillar den, den känns ju som sagt välbyggd, men det är knappast en bil man drar ut och kör bara för att det är kul. Får jag inte de känslorna kan jag lika gärna köra ID.3 (och slippa stödja regimen i Kina).
ID.3 har 385l bagage, PS2 405l. Så det skiljer inte så mycket som man kan tro. Sen är väl då kanske volym inte allt, längd kan ex spela roll med barnvagnar och dylikt. Nästa grej är att ID.3 har relativt långt axelavstånd, 2.77m vs 2.73 för Polestar 2. Så det är nog inget problem med stabiliteten på vägen även i lite högre hastigheter.Nilp skrev:Du kan ju inte jämföra ID.3 med PS2 om du har någon form för bagage annat än ICA-shoppingen i tankarna. Ok PS2 är ingen storlastare, men jag skulle aldrig komma på tanken att åka på familjesemester med en ID.3.
Nja, PS2 har ca 450 inkl frunk och under bagagerumsgolvet, så det är betydligt större.Laban skrev:ID.3 har 385l bagage, PS2 405l. Så det skiljer inte så mycket som man kan tro. Sen är väl då kanske volym inte allt, längd kan ex spela roll med barnvagnar och dylikt. Nästa grej är att ID.3 har relativt långt axelavstånd, 2.77m vs 2.73 för Polestar 2. Så det är nog inget problem med stabiliteten på vägen även i lite högre hastigheter.Nilp skrev:Du kan ju inte jämföra ID.3 med PS2 om du har någon form för bagage annat än ICA-shoppingen i tankarna. Ok PS2 är ingen storlastare, men jag skulle aldrig komma på tanken att åka på familjesemester med en ID.3.