Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av powerman5k »

ETA to Delivery Center 20/12/2019

Vad kan detta betyda? Att den kommer till dom och dom börjar preppa den, eller kan jag förväntas att den är klar för mig då? Annars ser det kinkigt ut att hinna innan årsskiftet med alla helgdagar...
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare

Inlägg av Tobberoth »

powerman5k skrev:

Vad kan detta betyda? Att den kommer till dom och dom börjar preppa den, eller kan jag förväntas att den är klar för mig då? Annars ser det kinkigt ut att hinna innan årsskiftet med alla helgdagar...
Jag tror de kommer börja preppa den, men å andra sidan verkar det inte som om de behöver så mycket tid för det. Enligt tesla skulle de få in min bil till SC 5:e eller 6:e december. Jag fick hämta den redan kl 10 den 6:e, och då hade de hunnit montera vinterdäck.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Inlägg av powerman5k »

Tobberoth skrev:
powerman5k skrev:

Jag tror de kommer börja preppa den, men å andra sidan verkar det inte som om de behöver så mycket tid för det. Enligt tesla skulle de få in min bil till SC 5:e eller 6:e december. Jag fick hämta den redan kl 10 den 6:e, och då hade de hunnit montera vinterdäck.
Då kanske det kan bli en vit jul ändå :D har beställt en vit bil....
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

powerman5k skrev:
Tobberoth skrev:
powerman5k skrev:

Då kanske det kan bli en vit jul ändå :D har beställt en vit bil....
Var ser du den informationen? Alltså beräknade ankomsttiden.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Inlägg av powerman5k »

grenhall skrev:

I mail från delivery.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

powerman5k skrev:
grenhall skrev:

I mail från delivery.
Jaha okej. Jag fick bara slutet av december, början av januari från DeliverySE.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare

Inlägg av Jonas B »

mille05 skrev:
Beställde 30/10 M3P, hittade en lager bil med samma spec som jag la vantarna på i Dec.
Enligt Tesla så kommer bilen den 14 Dec och leverans blir efter den 16 Dec. har inte fått leveransdag än utan väntar på det, för övrigt så tror jag att "väntar" hör till topp 10 ord som folk skriver när det gäller Tesla :D
Men det som väntar på något gott....
Helt sjukt taggad på denna bil, köpt många nya roliga bilar men ALDRIG varit så här taggad på en bil förut, det är något med Teslas bilar och deras människor som kör dom tror jag. Trevligt!
Har läst alla 250 sidor av inlägg på detta forum,läst allt på model 3 forum, varvat Youtube, googlat sönder allt som har med Tesla att göra!
Nä nu vill jag ha bilen!! :D
Skönt att det finns fler med samma missbruks beteende :lol:
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Idag talade jag med Tesla Delivery och fick till svars att min bil (lagerbil, beställd 29/11) kommer att landa senast i mellandagarna.

Tydligen hade bilen redan lossats i Belgien och lastats för vidare transport hit upp. Så borde ha kommit med Glovis Sirius den 5/6:e. Vet inte hur lång tid en lossning av 6000 bilar tar jag är kanske lite optimistisk. Dags att beställa vinterdäck är det nog dock.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

grenhall skrev:
Idag talade jag med Tesla Delivery och fick till svars att min bil (lagerbil, beställd 29/11) kommer att landa senast i mellandagarna.

Tydligen hade bilen redan lossats i Belgien och lastats för vidare transport hit upp. Så borde ha kommit med Glovis Sirius den 5/6:e. Vet inte hur lång tid en lossning av 6000 bilar tar jag är kanske lite optimistisk. Dags att beställa vinterdäck är det nog dock.
Det stämmer överens med den info jag fick i fredags. Beställde 22/11, knep en lagerbil 25/11, och bilen fanns i Belgien i fredags. Enligt uppgift beräknas den komma till Stockholm senast den 20/12.
Jag har dock inte fått leveransdatum eller slutfakturan än. Jag beställde original vinterhjul eftersom det kan vara rejäl vinter även i Stockholm.

Edit: jag har nu lovat mig själv att inte jaga dem mer för att inte öka på deras arbetsbörda... Får se om jag kan hålla det löftet... :shock: /edit
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

xanderhook skrev:
grenhall skrev:

Det stämmer överens med den info jag fick i fredags. Beställde 22/11, knep en lagerbil 25/11, och bilen fanns i Belgien i fredags. Enligt uppgift beräknas den komma till Stockholm senast den 20/12.
Jag har dock inte fått leveransdatum eller slutfakturan än. Jag beställde original vinterhjul eftersom det kan vara rejäl vinter även i Stockholm.

Edit: jag har nu lovat mig själv att inte jaga dem mer för att inte öka på deras arbetsbörda... Får se om jag kan hålla det löftet... :shock: /edit
Låter rimligt. Jag har inte fått lev. datum eller slutfaktura heller. Personligen hoppas jag den tropiska värmen håller i sig tills jag hämtat bilen iaf. Skeppet ankom den 5:e december såg jag nu.

Behövs inte stressas på mer. Då kommer bilen i år.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Teslaägare
Referralkod: ts.la/https://---">https://---

Inlägg av Mr_Ewing »

Jag har insett att jag inte kommer att få bilen snabbare för att jag går in och läser i den här tråden 10 ggr om dagen :)
Men jag kanske får ett uns ny info - så det är nog bäst att gå in och kolla igen... :D
Jag har köpt och kört nya bilar i 15 år och aldrig känt så här för någon annan bil innan - mycket märkligt!
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Mr_Ewing skrev:
Jag har insett att jag inte kommer att få bilen snabbare för att jag går in och läser i den här tråden 10 ggr om dagen :)
Men jag kanske får ett uns ny info - så det är nog bäst att gå in och kolla igen... :D
Jag har köpt och kört nya bilar i 15 år och aldrig känt så här för någon annan bil innan - mycket märkligt!
Samma här! :) Hoppas kunna återgå till ett någorlunda normalt beteende efter leveransen som är på fredag :lol:
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

peken skrev:
Mr_Ewing skrev:
Samma här! :) Hoppas kunna återgå till ett någorlunda normalt beteende efter leveransen som är på fredag :lol:

Samma här efter lev på torsdag om allt går som
det ska .
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

Nu har jag fått bokad leverans, men såg det endast för att jag loggade in. Det har nämligen inte kommit något mail från DeliverySE.

M3 LR AWD Vit Svart inredning Dragkrok 18 tum + vinterdäck
Beställd: 25/11
Leverans inbokad: 26/12

Någon mer som fått leverans bokad under dagen?
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

lukasf skrev:
Nu har jag fått bokad leverans, men såg det endast för att jag loggade in. Det har nämligen inte kommit något mail från DeliverySE.

M3 LR AWD Vit Svart inredning Dragkrok 18 tum + vinterdäck
Beställd: 25/11
Leverans inbokad: 26/12

Någon mer som fått leverans bokad under dagen?
Var har ni fått leveranserna inbokade?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Inlägg av powerman5k »

Jag fick just ett sms och ett epost med leveranstid 27:e kl 13 i Trosta.
Ingen vit jul men det blir väl sen julklapp istället...
Användarvisningsbild
sime
Teslaägare

Inlägg av sime »

Epost med leveransbesked kom precis! Beställde en LR den 26/11, men ångrade mig och bytte till en Vit M3P 2/12. Denna ska nu levereras 23/12 kl 11. Frågan är om jag har möjlighet att hämta då :? Annars skulle det bli en riktigt fin julklapp! :D
Användarvisningsbild
spuzz
Teslaägare

Inlägg av spuzz »

Tidig julklapp i år!

Leverans inbokad 23/12 kl 10:00. Beställde lagerbil den 8/12.

Blev bråttom att ordna fram WC och vinterdäck bara...
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

powerman5k skrev:
Jag fick just ett sms och ett epost med leveranstid 27:e kl 13 i Trosta.
Ingen vit jul men det blir väl sen julklapp istället...
Samma plats, dag och tid som jag fått nu också! Tjoho!
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Är det någon som ska hämta på annan plats än Trosta?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare

Inlägg av Gasglad »

Haha och jag har fått leverans på 2 bilar ena 21/12 och andra 23/12 , Jag la en beställning men ändrade till en lagerbil då en sån kom ut med den specen jag ville ha. Dock kraschade systemet hos Tesla när det skulle fixas så nu verkar jag få två :). Måste nog försöka få tag på någon som vet något och som kan göra något, varför känns det som att det kan bli morgondagens stora utmaning :)
Användarvisningsbild
JohnE
Teslaägare

Inlägg av JohnE »

Jag fick samtal idag och det var bara välja dag för hämtning. Beställde 10/10 en LR vit med drag. Kollegan beställde SR+ i sept. Bad de kolla hans bil och de ringde upp honom också. Vi hämtar samtidigt på fredag.
Lät på personen som att våra bilar funnits på Trosta ett tag, färdiga för leverans.
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?

Får ingen träff på mitt VIN.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

xanderhook skrev:
Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?

Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

metchristian skrev:
xanderhook skrev:

Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.
Aha, tack!
Skriv svar