Leveransdatum
Moderator: Redaktion
- Olof Borjesson
- Teslaägare
Re: Leveransdatum
I dag kom mina skyltar och registreringsbeviset med posten och jag fixade omedelbart försäkring och påställning. På My Tesla står det att jag skall hämta bilen den 17:e Juni kl 14 i Täby. På fakturan till leasingbolaget som också ligger under My Tesla står det att bilen skall levereras hit till min firma i Kungshamn i dag och betalningen för direktleverans är med på fakturan. Jag får inte tag på någon på Tesla som vet vad som gäller. Hoppas det bromsar in en biltransport i eftermiddag även om jag inte vågar hoppas för mycket. Det är som att vänta på jultomten när man var barn.
Fick min svarta Pärla 22.5, S 85 bekräftad vid årsskiftet, vinner 339xx. Bilen är fantastisk, accelerationen är "livsfarlig". Bara lite smolk i glädjebäraren; två timmar innan avhämtning ringde Teslas representant och meddelade att de som tvättade bilen hade krockat bilen men den gick att köra!! Nåväl grönt färgavskrap på förardörren och trasig vä backspegel. Teslas representant lovade att skicka en ranger med en ny backspegel och skulle fixa med en lackering av bildörren. Väl hemma rubbade jag bort färgavskrapet och kunde konstatera att lackskadan var beskedlig men att dörren hade blivit bucklig. Meddelade Tesla Stockholm mailledes att det även krävdes en plåtverkstad. Ingen respons från Tesla än...
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Fick mail av Emil om leverans mellan 23-27 juni men på My Tesla står det upphämtning 27:e juni kl 11
Börja närma sig nu
Börja närma sig nu
- Segelflygaren
- Teslaägare
Samma här förutom att jag fått upphämtningstid 14:00.Gabi skrev:Fick mail av Emil om leverans mellan 23-27 juni men på My Tesla står det upphämtning 27:e juni kl 11
Börja närma sig nu
Min längtan till leverans har just börjat
Idag blev vår färdigproducerad och på väg från fabrik. Vad blir nästa status?

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- Segelflygaren
- Teslaägare
Nästa steg är att du får mail från Emil med beräknad leverans mm. Det kommer även upp en bedömd leveranstid på mina sidor.Bod skrev:Min längtan till leverans har just börjat![]()
Efter ca 3 veckor kommer fakturan upp på mina sidor, även på den finns det ett bedömt leveransdatum.
En knapp månad efter att bilen blivit färdigproducerad (för mig), så har det kommit en exakt leveranstid på mina sidor, samtidigt som jag fått mail från Emil med en bedömd leveransvecka där leveranstid på mina sidor är fredagen i den veckan.
I Emils senaste mail som jag fick idag, så skrev han att jag kommer att få information om när bilen är på väg från Danmark.
Det är möjligt att transporten gått extra snabbt för min bil eftersom jag misstänker att Tesla ville få med den i detta kvartal.
Tackar!
Var precis den info jag ville ha.
Var precis den info jag ville ha.

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jahapp. Inget VIN än så länge och nu skyfflade leveransdatumet fram igen. September är ju en ovanligt trist månad att få ny bil i. Men man kan inte få allt här i världen.
Ja minsan! Här med!b232 skrev:Idag. Regskyltar i brevlådan.

Fick också skyltarna idag! Nu är det inte många dagar kvar till leveransDelta skrev:Ja minsan! Här med!b232 skrev:Idag. Regskyltar i brevlådan.Väntar på faltbedden när som helst

Och även jag fick skyltarna med posten idag! Måste vara en stor last med bilar på väg till SverigeDan skrev:Fick också skyltarna idag! Nu är det inte många dagar kvar till leveransDelta skrev:Ja minsan! Här med!b232 skrev:Idag. Regskyltar i brevlådan.Väntar på faltbedden när som helst

Min vita Tesla har nu stått i Täby snart 2 v. Inga reg. skyltar.G F skrev:Jag tror du har fel, skyltarna skickas ut till leasintagaren direkt. Mina kom förra måndagen (12/5) samtidigt med regbeviset del1. Och i det står det att del2 (ägarbytet) skickats till leasinggivaren. Bilen skulle kommit till Täby i onsdags (14/5) men pga batteri o motor förseningen sköts det till slutet denna vecka.martinsson skrev:Tror allt sådant här kommer bli bättre när det kommer service centers. Det är ju dock lite surt att inte ha skyltar när bilen kommer.
Mina skyltar skall ju först till leasingbolaget (förmodligen imorgon) och sedan skickas per post till mig (torsdag).![]()
Det börjar ju närma sig riktigt ordentligt i vilket fall som helst
Trisst och ha nummerplåtarna liggandes här på skrivbordet men inte kunna hämta ut Teslan.
(VIN34045 bekräftad 18dec 2013)

Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Skylt och reg bevis kom idag. Leverans den 26:e kl 12.00. Fick dock bara 1st reg. skylt. Har ni andra fått 2st?
Ja 2 st ska det vara.Mangan skrev:Skylt och reg bevis kom idag. Leverans den 26:e kl 12.00. Fick dock bara 1st reg. skylt. Har ni andra fått 2st?
Jag trodde först att jag bara fått 1 reg skylt idag med, men det var två skyltar som satt tätt sammantryckta så det kändes som en skylt. Så kolla skylten en extra gång och se om det inte är två.z balata skrev:Ja 2 st ska det vara.Mangan skrev:Skylt och reg bevis kom idag. Leverans den 26:e kl 12.00. Fick dock bara 1st reg. skylt. Har ni andra fått 2st?
Om man får regbeviset då betyder det väl att bilen har besiktats o besiktning
Görs väl i Sverige eller är jag ute o cyklar?
Då kan det inte vara mer än några dagar till leverans
Tror faktiskt inte att bilen behöver besiktigas i Sverige för att du ska få ditt registreringsbevis. Har inte ngn direkt källa eller mer fakta kring detta utan det är snarare min slutsats eftersom min bil planeras att levereras i Malmö trakten från Danmark (med lastbil över bron) kring den 26:e juni och jag har fått mitt registreringsbevis redan. Jag har svårt att se att de kört över bilarna till Sverige för besiktning och sedan tillbaka till Danmark igen.Gabi skrev:Om man får regbeviset då betyder det väl att bilen har besiktats o besiktning
Har på känn att Tesla i Köpenhamn gör det lite lättare för oss i Sydsverige som har Köpenhamn som "huvudstad". Formellt är det kanske inte helt efter boken, men på grund av transporttid, kundtryck, kostnad för transport till Stockholm o tillbaka enbart för registrering gör man så här istället. Det "korrekta" stockholmsbesöket förenbart registrering kan te sig som byråkratiskt o dumt. Tror att vi ska föra en lågmäld (helst ingen alls) diskussion på forumet om detta. Byråkrater i Borlänge är säkert ganska läskunniga! Vi ska kanske rent av ta bort våra egna inlägg i detta ämne för att behålla denna smidiga lösning.Gabi skrev:Om man får regbeviset då betyder det väl att bilen har besiktats o besiktning
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Efter att ett bilmärke har typbesiktigats besiktigar de inte varje enskild bil.Gabi skrev:Om man får regbeviset då betyder det väl att bilen har besiktats o besiktning
Ska hämta bilen om en och en halv timme...
Beställde 1 feb, så cirka 4,5 månader tog det - verkar ev som det är lite snabbare senaste tiden?
Bokning av leverans skedde väldigt tätt inpå, dagens upphämtningstid bokades i onsdags kl 15.00. Kan kanske vara bra att veta för de av er som måste ta resa för att hämta upp bilen.

Beställde 1 feb, så cirka 4,5 månader tog det - verkar ev som det är lite snabbare senaste tiden?
Bokning av leverans skedde väldigt tätt inpå, dagens upphämtningstid bokades i onsdags kl 15.00. Kan kanske vara bra att veta för de av er som måste ta resa för att hämta upp bilen.
Matsson skrev:Ska hämta bilen om en och en halv timme...![]()
![]()
![]()
GRATTIS och lycka till!
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil