Re: BMW i4
Postat: 08 dec 2021 14:43
Nej, 2021 är redan över. Dom korar inför 2022. 2021 var det ioniq5 och 2020 Polestar 2. Kul att jag har/har haft/kommer få en av varjemartinot skrev:Jag antar att du menar 2021?
Kul med nya i4!HelectriC skrev:Nej, 2021 är redan över. Dom korar inför 2022. 2021 var det ioniq5 och 2020 Polestar 2. Kul att jag har/har haft/kommer få en av varjemartinot skrev:Jag antar att du menar 2021?
Jepp, M50 beställd allra första dagen, så borde vara en av de första även med denna bilPapaD skrev:Ska du köpa en i4? Du byter elbil oftare än jag byter skor.
Kul! Har också haft en förmåga att inte kunnat ha en bil så länge, fast som ”tur” är så finns det inte så många med stort bagage, men kommer denna som kombi såHelectriC skrev:Jepp, M50 beställd allra första dagen, så borde vara en av de första även med denna bilPapaD skrev:Ska du köpa en i4? Du byter elbil oftare än jag byter skor.
Har aldrig funnits 4-serie kombi hos BMW, då får du nog vänta på nästa gen 3-serie som kanske då kommer som kombi och med eldrift.Dafro skrev:Kul! Har också haft en förmåga att inte kunnat ha en bil så länge, fast som ”tur” är så finns det inte så många med stort bagage, men kommer denna som kombi såHelectriC skrev:Jepp, M50 beställd allra första dagen, så borde vara en av de första även med denna bilPapaD skrev:Ska du köpa en i4? Du byter elbil oftare än jag byter skor.
Har aldrig funnits en eldriven bmw-sedan/hatchback i den här storleken heller...HelectriC skrev:Har aldrig funnits 4-serie kombi hos BMW, då får du nog vänta på nästa gen 3-serie som kanske då kommer som kombi och med eldrift.Dafro skrev:Kul! Har också haft en förmåga att inte kunnat ha en bil så länge, fast som ”tur” är så finns det inte så många med stort bagage, men kommer denna som kombi såHelectriC skrev:Jepp, M50 beställd allra första dagen, så borde vara en av de första även med denna bilPapaD skrev:Ska du köpa en i4? Du byter elbil oftare än jag byter skor.
Jag tycker inte det är så mycket som skiljer MEB-gänget från kombibilar ärligt talat. Så särskilt gigantiskt är väl inte hålet?SwedishAdvocate skrev:Har aldrig funnits en eldriven bmw-sedan/hatchback i den här storleken heller...HelectriC skrev:Har aldrig funnits 4-serie kombi hos BMW, då får du nog vänta på nästa gen 3-serie som kanske då kommer som kombi och med eldrift.Dafro skrev:Kul! Har också haft en förmåga att inte kunnat ha en bil så länge, fast som ”tur” är så finns det inte så många med stort bagage, men kommer denna som kombi såHelectriC skrev:Jepp, M50 beställd allra första dagen, så borde vara en av de första även med denna bilPapaD skrev:Ska du köpa en i4? Du byter elbil oftare än jag byter skor.
Förhoppningsvis dröjer det inte länge nu tills en av de tyska tillverkarna presenterar en eldriven kombi eftersom det finns ett gigantiskt hål i utbudet där... (Ja, ja. Jag vet att det finns en Porsche, men den är ju tyvärr lite dyr...)
Audi är väl kanske närmast med en version av e-tron GT (och den blir väl inte heller billig...).
Sen känns det väl som BMW kommer få fram en i4 kombi snabbare än Merca kan få fram en kombiversion av EQE.
Bagaget eller baksätet?Dafro skrev:Behöver var i storleken av en 5 serie tycker jag.
Övre kant på dörrinsida är i plast på säkert 9 av 10 BMW, Mercedes och Audi även om plastmaterial som sensatec blivit vanligare på senare år.HelectriC skrev:såg på i4 idag. Den är ju tuff, det är den! Men överraskande liten inuti. Speciellt baksätet, där trivs nog inga andra än barn. Golvet var väldigt högt. Generellt så känns interiören högvärdig, det enda jag reagerade på var övre kant på dörrinsida. De var i plast och kändes inte premium.
Man får inte heller hela skärmen med Android Auto, men iaf större än många andra som kapar 1/3 av skärmen. Här får man dessutom AA-relaterad info på den delen till höger. I mitt fall radio. I ioniq5 tex får man inte något AA-relaterat på 1/3 av skärmen.
Bagaget känns ok, ungefär som Polestar 2. Frunk har den ju inte, som bekannt, och den typiske säljaren sa "vad ska man med det till?" Ja, du, om bilen hade haft det, så hade du skrytit enormt om just det, just sayin'
Tror jag behöver köra bilen för att bli helt övertygad. Tar nog ut den oavsett. Har redan fått bud på 140.000kr mer än det jag kommer att betala, så en förlustaffär blir det inte
PapaD skrev:Nu rinner polletten ner varför du byter bil så ofta...
Det kan nog bli en utmaningObscureEconomist skrev:.../ Var skulle man lyckats montera en på något bra vis på i4an?
Köp deras laser led ljus. Tror inte du behöver något eftermonterat då.ObscureEconomist skrev:Sitter och funderar lite, då alla standardlysen är skräp jämfört med en vettig LED-ramp. Var skulle man lyckats montera en på något bra vis på i4an?
Tror inte det är någon enorm förbättring än matrix leds som Volkswagen har och dessa är hopplöst efter riktiga ledramper.PapaD skrev:Käp deras laser led ljus. Tror inte du behöver något eftermonterat då.ObscureEconomist skrev:Sitter och funderar lite, då alla standardlysen är skräp jämfört med en vettig LED-ramp. Var skulle man lyckats montera en på något bra vis på i4an?
Kanske en riktigt fet bull bar och sen fästa rampen på den...ObscureEconomist skrev:Tror inte det är någon enorm förbättring än matrix leds som Volkswagen har och dessa är hopplöst efter riktiga ledramper.PapaD skrev:Käp deras laser led ljus. Tror inte du behöver något eftermonterat då.ObscureEconomist skrev:Sitter och funderar lite, då alla standardlysen är skräp jämfört med en vettig LED-ramp. Var skulle man lyckats montera en på något bra vis på i4an?
Kör mycket i mörker så bra belysning är viktigt här uppe.
Beställde du med dem på? Jag längtar efter tester med dem. Hoppas de är så bra som det sägs, de verkar vara otroliga.HelectriC skrev:Laserljuset ska tydligen lysa dubbelt så långt som vanlig LED helljus. Många som skryter av laser hos bmw, så det bör nog testas innan man börjar pracka på ramper och grejer.