Re: Stor uppdatering av navigationen på G
Postat: 02 aug 2018 23:18
Glapp hade jag, matis verkar ha glapp men i annan sladd
Troligt. Tyvärr har jag varken tid eller ork att hålla på och tjafsa med Tesla om det här. De kommer förmodligen aldrig hitta felet. Jag har därför bett om att få den gamla navigatorn tillbaka. Den funkade iaf.Remuz skrev:Glapp hade jag, matis verkar ha glapp men i annan sladd
mati skrev:...Jag har därför bett om att få den gamla navigatorn tillbaka..Remuz skrev:Glapp hade jag, matis verkar ha glapp men i annan sladd
Vadå? Den funkade ju i alla fall. Och eftersom det uppenbarligen gick att få den nya navigatorn utan mjukvaruuppdatering, den bara fanns där helt plötsligt, så borde väl den gamla finnas kvar där nånstans i maskineriet. Visst kan jag köra med ABRP men det är ju inte riktigt meningen.Bjelke skrev:mati skrev:...Jag har därför bett om att få den gamla navigatorn tillbaka..Remuz skrev:Glapp hade jag, matis verkar ha glapp men i annan sladd![]()
![]()
Jag tror jag dör alltså, men visst, du kanske lyckas med nåt som ingen någonsin tidigare har gjort, jag håller såklart tummarna
men tyvärr så har jag bara två och inte en miljon tummar...
Jodå nog kanske den gamla funkade men att få dom att byta så att du får tillbaks den gamla vore ju världsrekord för Tesla, jag har bett om liknande saker några gånger men...mati skrev:Vadå? Den funkade ju i alla fall. Och eftersom det uppenbarligen gick att få den nya navigatorn utan mjukvaruuppdatering, den bara fanns där helt plötsligt, så borde väl den gamla finnas kvar där nånstans i maskineriet. Visst kan jag köra med ABRP men det är ju inte riktigt meningen.Bjelke skrev:mati skrev:...Jag har därför bett om att få den gamla navigatorn tillbaka..Remuz skrev:Glapp hade jag, matis verkar ha glapp men i annan sladd![]()
![]()
Jag tror jag dör alltså, men visst, du kanske lyckas med nåt som ingen någonsin tidigare har gjort, jag håller såklart tummarna
men tyvärr så har jag bara två och inte en miljon tummar...
Vi får se om och när de svarar. Hittills har de som sagt inte visat något större engagemang. Om de kan byta tillbaka och det fungerar igen så är jag nöjd och de kan stänga ärendet. Det är väl en bra deal. Att det är nåt fel på bilen vet jag ju om, men jag har inga förhoppningar att de har kompetensen att fixa det. Så sett är ju symptombekämpning en bra kompromiss.Bjelke skrev:Jodå nog kanske den gamla funkade men att få dom att byta så att du får tillbaks den gamla vore ju världsrekord för Tesla, jag har bett om liknande saker några gånger men...
Tesla är lika stelbenta som... äh jag kommer inte ens på nåt bra exempel...
Extra komiskt om en ägare fick det på något annat SC och till dig säger dom att det är omöjligt...
Borde de inte ta in bilen och fixa den nån gång.mati skrev:Vi får se om och när de svarar. Hittills har de som sagt inte visat något större engagemang. Om de kan byta tillbaka och det fungerar igen så är jag nöjd och de kan stänga ärendet. Det är väl en bra deal. Att det är nåt fel på bilen vet jag ju om, men jag har inga förhoppningar att de har kompetensen att fixa det. Så sett är ju symptombekämpning en bra kompromiss.Bjelke skrev:Jodå nog kanske den gamla funkade men att få dom att byta så att du får tillbaks den gamla vore ju världsrekord för Tesla, jag har bett om liknande saker några gånger men...
Tesla är lika stelbenta som... äh jag kommer inte ens på nåt bra exempel...
Extra komiskt om en ägare fick det på något annat SC och till dig säger dom att det är omöjligt...
Borde och borde. Ett effektivt sätt att bli av med missnöjda kunder är ju faktiskt att strunta i dem. Eller strunta är fel ord, för det gör de kanske inte. Men eftersom jag inte är den som håller på och bråkar, hamnar jag troligen sist i prioriteringskön. Och sen kommer de ju aldrig fram till någon riktig lösning heller. Då är konsekvensen att man blir frustrerad och missnöjd. Man kan väl säga såhär, Tesla har ändå i dagsläget ingen större chans att få behålla mig som kund. Jag kan i alla fall inte se hur det skulle gå till. Och troligen är de mycket medvetna om detta. De är här och läser i smyg.nek0 skrev:Borde de inte ta in bilen och fixa den nån gång.
Hoppas att de är här och läser. Då vet de att vi är många som vill skaffa en elbil. Problemet för Tesla är att jag och många andra möjliga kunder också är här och läser. Du vet ju att jag och många andra litar på dig och då är det inte bara dig Tesla förlorar.mati skrev:Borde och borde. Ett effektivt sätt att bli av med missnöjda kunder är ju faktiskt att strunta i dem. Eller strunta är fel ord, för det gör de kanske inte. Men eftersom jag inte är den som håller på och bråkar, hamnar jag troligen sist i prioriteringskön. Och sen kommer de ju aldrig fram till någon riktig lösning heller. Då är konsekvensen att man blir frustrerad och missnöjd. Man kan väl säga såhär, Tesla har ändå i dagsläget ingen större chans att få behålla mig som kund. Jag kan i alla fall inte se hur det skulle gå till. Och troligen är de mycket medvetna om detta. De är här och läser i smyg.nek0 skrev:Borde de inte ta in bilen och fixa den nån gång.
En sak som jag har med mig när jag läser forum är att de som har problem skriver mycket mer än de som inte har problem. Så om det inte är trådar med massa folk som har samma problem så är det i alla fall inget problem som är sannolikt att man får om man själv köper varan.nek0 skrev:Hoppas att de är här och läser. Då vet de att vi är många som vill skaffa en elbil. Problemet för Tesla är att jag och många andra möjliga kunder också är här och läser. Du vet ju att jag och många andra litar på dig och då är det inte bara dig Tesla förlorar.
Jag kan hålla med dig till viss del. Det är klart att man skriver mer om man inte är nöjd. Jag har läst regelbundet på forumet i snart 2 år och har en egen uppfattning om vem man kan lita på utan att behöva analysera varije mening. En av de jag litar på är mati. Just i detta fallet pratar vi gps problem men vi kan ta låseneller drivaxlar eller vad som helst och då har vi några som alltid ska försvara Tesla och några som är irriterande och besvikna . Sedan har vi en del som inte vill visa var de står fast de upplever samma problem. Mati är en av de som svart kallar svart och vitt kallar vitt sånt gillar jag och det gör att jag litar på honom.Bjorn skrev:En sak som jag har med mig när jag läser forum är att de som har problem skriver mycket mer än de som inte har problem. Så om det inte är trådar med massa folk som har samma problem så är det i alla fall inget problem som är sannolikt att man får om man själv köper varan.nek0 skrev:Hoppas att de är här och läser. Då vet de att vi är många som vill skaffa en elbil. Problemet för Tesla är att jag och många andra möjliga kunder också är här och läser. Du vet ju att jag och många andra litar på dig och då är det inte bara dig Tesla förlorar.
Jag har hittills bara positiv upplevelse av service Göteborg. De har tom ringt upp mig och frågat om det blev bra. Immiga backljusen fick ligga till sig i väntan på lösning, men de hörde av sig när lösningen väl fanns och kunde då planeras till nästa service. Långt bättre service än nån annan bil jag har haft.
Nu har jag inte haft nåt problem som Tesla inte har löst, men jag vet hur det kan bli. Jag hade en Volvo en gång som vid ett par tillfällen var mer trasig när den lämnade verkstan än när de tog in den. Jag tror ändå att det finns många nöjda Volvoägare även om jag inte är direkt sugen på att köpa en Volvo igen även om de kommer med eldrift så småningom.
Jobbigt och tråkigt för dig som har problemen, mati. Dock inte en anledning att för presumtiv köpare att köpa nån annan bil än Tesla.
Hoppas att Tesla löser detta så att du till sist blir nöjd, mati.
Ja, så är det ju. Alla har ju inte en massa problem, annars hade inte Tesla funnits idag. Och dessutom är väldigt många teslaägare ganska tålmodiga och förlåtande. Och det är jag också egentligen. Jag hade gått i taket för länge sedan om det hade handlat om vilken annan bil som helst. Jag har också haft en Volvo som Bilia inte fick ordning på. Då bytte jag bil (och märke) illa kvickt. Och hade det funnits elbilar i samma utsträckning som fossilbilar hade det förmodligen redan sett annorlunda ut i mitt garage. Angående Tesla så känner jag ändå att det är vanligare än med andra bilar att folk har problem. Sen är benägenheten att erkänna det kanske lite mindre, främst eftersom det handlar om en dyr bil, samt det ovannämnda, att folk är mer toleranta gentemot Tesla. Men min toleransnivå har sjunkit kraftigt. Införskaffandet av e-Golfen, som inte har haft minsta lilla hicka sen vi fick den, gör saken inte bättre. Den vanliga ursäkten att det handlar om en elbil och att man måste räkna med en massa problem håller liksom inte.Bjorn skrev:Nu har jag inte haft nåt problem som Tesla inte har löst, men jag vet hur det kan bli. Jag hade en Volvo en gång som vid ett par tillfällen var mer trasig när den lämnade verkstan än när de tog in den. Jag tror ändå att det finns många nöjda Volvoägare även om jag inte är direkt sugen på att köpa en Volvo igen även om de kommer med eldrift så småningom.
Jobbigt och tråkigt för dig som har problemen, mati. Dock inte en anledning att för presumtiv köpare att köpa nån annan bil än Tesla.
Hoppas att Tesla löser detta så att du till sist blir nöjd, mati.
Men visst är du inne på din andra Model S mati?mati skrev:"Shame on you if you fool me once. Shame on me if you fool me twice" passar väl rätt bra i sammanhanget.
Jadu, då tillhörde jag fortfarande den toleranta ägargruppen, och dessutom var min första bil en tidig 2014, då förlåter man bristerna betydligt lättare. Och då var SC betydligt mer angelägna att rätta till alla fel och det blev aldrig nåt tjaffs. Men redan då skrev jag också här - om jag minns rätt - att det finns en viss risk att jag kommer att ångra beslutet att byta bil. Men visst hade jag inte bytt om jag inte hade varit nöjd totalt sett.Nicke Nyfiken skrev:Men visst är du inne på din andra Model S mati?mati skrev:"Shame on you if you fool me once. Shame on me if you fool me twice" passar väl rätt bra i sammanhanget.
Du måste ha varit tillräckligt nöjd med första bilen för att köpa en till.
Bytet handlade ju oxo till stor del om att ha en bil på företaget då det är stor skillnad ekonomisk,mati skrev:Jadu, då tillhörde jag fortfarande den toleranta ägargruppen, och dessutom var min första bil en tidig 2014, då förlåter man bristerna betydligt lättare. Och då var SC betydligt mer angelägna att rätta till alla fel och det blev aldrig nåt tjaffs. Men redan då skrev jag också här - om jag minns rätt - att det finns en viss risk att jag kommer att ångra beslutet att byta bil. Men visst hade jag inte bytt om jag inte hade varit nöjd totalt sett.Nicke Nyfiken skrev:Men visst är du inne på din andra Model S mati?mati skrev:"Shame on you if you fool me once. Shame on me if you fool me twice" passar väl rätt bra i sammanhanget.
Du måste ha varit tillräckligt nöjd med första bilen för att köpa en till.
För att starta om stora skärmen tryck och håll ner båda scrollhjulen på ratten i ca 10 sekunder.AKarlsson skrev:Jag har bara rutnät i förardisplayen? Kan en omstart hjälpa? Hur gör man?
På nyare bilar startar bägge skärmarna om med tryck på bägge rattarna.mati skrev:För att starta om stora skärmen tryck och håll ner båda scrollhjulen på ratten i ca 10 sekunder.AKarlsson skrev:Jag har bara rutnät i förardisplayen? Kan en omstart hjälpa? Hur gör man?
Lilla skärmen startas om på liknande sätt fast med de övre rattknapparna.
Det kan ibland krävas tre omstarter för att få snurr på allting igen.
Betyder det att man inte bör göra det medans man kör då oxo? På äldre är det ju skapligt ok att starta om stora skärmen i farten iaf...Gustafsson skrev:På nyare bilar startar bägge skärmarna om med tryck på bägge rattarna.mati skrev:För att starta om stora skärmen tryck och håll ner båda scrollhjulen på ratten i ca 10 sekunder.AKarlsson skrev:Jag har bara rutnät i förardisplayen? Kan en omstart hjälpa? Hur gör man?
Lilla skärmen startas om på liknande sätt fast med de övre rattknapparna.
Det kan ibland krävas tre omstarter för att få snurr på allting igen.