självrisk vagnskadegaranti
Moderator: Redaktion
Re: självrisk vagnskadegaranti
Jag tycker egentligen att det är bra med lite högre självrisk om det ger lägre premie och i detta fall lägre pris. Har man sällan skador så slipper man ju dela kostnad med de som ständigt drar på sig småskador. Man slipper ju också vara med och betala den administrativa kostnaden som är procentuellt ganska hög för en 5000:- skada. Det gäller förstås att det avspeglar sig i priset. Det är svårt att veta hur mycket högre det skulle varit med 5000:- i självrisk.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Vet någon var man hittar information om vagnskadegarantin (vad den täcker och självrisk) om bilen är en företagsleasad Tesla? Såg detta var skrivet i model s. Jag har model 3 

Håller med. Jag vill inte vara med och sponsra de som prompt måste hålla sin bruksbil absolut perfekt showroomskick. Jag vill ha en försäkring som räddar mig om jag kraschat bilen.Bjorn skrev:Jag tycker egentligen att det är bra med lite högre självrisk om det ger lägre premie och i detta fall lägre pris. Har man sällan skador så slipper man ju dela kostnad med de som ständigt drar på sig småskador. Man slipper ju också vara med och betala den administrativa kostnaden som är procentuellt ganska hög för en 5000:- skada. Det gäller förstås att det avspeglar sig i priset. Det är svårt att veta hur mycket högre det skulle varit med 5000:- i självrisk.