Premiumpaketet har ändrats
Moderator: Redaktion
Re: Premiumpaketet har ändrats
Min konf blev runt 70k billigare, så runt 5% ner. Tur jag fick dryga 250k rabatt på demobilen
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Bygger jag min igen så blir priset samma men med skillnaden att hifi ljudet hänger med.
Model x100d
Midnight Silver
Model x100d
Midnight Silver
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
TrevligtDatordoktorn skrev:Fan vad glad jag blir nu! Man har justerat priset på min bil också i enlighet med prissänkningen!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- JonasPersson
- Teslaägare
Ja, de må ju ha missat draget?? Men i övrigt tycker jag att det är bra att de klumpat ihop Premium med annat lullull. De får gärna stoppa med draget där också 

Hyted skrev:Hittar inte draget på mx längre???
Model x100d
Midnight Silver
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh
Life is too short to drive boring cars
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh
Life is too short to drive boring cars
Låter rimligt, känns som att allt sänkts med runt 10% säkert på grund av att kronan stärkts något senaste tiden.vigge50 skrev:Baspriset för Model S 100d var inte så högt tidigare, tror de har sänkts men inte så mycket.
Baspriset för MX 100d har sänkts med 23100:-.
Model x100d
Midnight Silver
Model x100d
Midnight Silver
Imtressant. Det går nu inte att få en Model S utan aktiv luftfjädring. Är det andra som jag som inte vill ha (eller medvetet inte har) luftfjädring?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Personligen gillar jag låga förmånsvärden att luftfjädring ingår kommer ge högre förmånsvärde för bilar som tillverkas 2018 och tar dom bort bakhjulsdrift så hoppar förmånsvärderna upp direktbjelkeman skrev:Imtressant. Det går nu inte att få en Model S utan aktiv luftfjädring. Är det andra som jag som inte vill ha (eller medvetet inte har) luftfjädring?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Fler ändringar som kom med nattens uppdatering...
- Baksätet i Model S är uppdaterat med ny design som man ser på bifogad bild. Känns som en välkommen förbättring och nu försvinner bänkkänslan
- Alcantara i taket går inte längre att få. Det är vanligt tygtak på alla bilar även om man väljer premiumpaket
jämfört med gamla baksätet

- Baksätet i Model S är uppdaterat med ny design som man ser på bifogad bild. Känns som en välkommen förbättring och nu försvinner bänkkänslan
- Alcantara i taket går inte längre att få. Det är vanligt tygtak på alla bilar även om man väljer premiumpaket

- MikeeSouth
- Teslaägare
Har ni andra som väntar på nya bilar också fått en "Showroom discount" för prissänkningen?
Jag har fått en "Showroom discount" på lite drygt 30k vilket jag antar ska kompensera för prissänkning och att jag inte får luftfjädring, lampor i handtag, extralampor kupé och kanske någon annan detalj i bilen (t ex baksätet eller alcantra på instrumentpanelen).
Jag som valde en prisvärd "billig" instegsmodell känner mig helnöjd med ändringarna. Jag fick (precis) prestandaförbättringen som kom precis i början av juli och nu 30k rabatt för valuta och saker jag ändå inte valt till om de var valbara.
Kudos till Tesla för att de ger rabatt på bilar som produceras/beställts i "brytpunkten". Jag tycker det är väldigt vanligt att företag släpper nya produkter och då dumpar priserna på tidigare modeller utan någon som helst kompensation, t ex vad som händer när iPhone släpper en ny telefon, då dumpas priset på föregående direkt. Med det sagt är Apples releaser lite mer förutsägbara än Teslas
Jag har fått en "Showroom discount" på lite drygt 30k vilket jag antar ska kompensera för prissänkning och att jag inte får luftfjädring, lampor i handtag, extralampor kupé och kanske någon annan detalj i bilen (t ex baksätet eller alcantra på instrumentpanelen).
Jag som valde en prisvärd "billig" instegsmodell känner mig helnöjd med ändringarna. Jag fick (precis) prestandaförbättringen som kom precis i början av juli och nu 30k rabatt för valuta och saker jag ändå inte valt till om de var valbara.
Kudos till Tesla för att de ger rabatt på bilar som produceras/beställts i "brytpunkten". Jag tycker det är väldigt vanligt att företag släpper nya produkter och då dumpar priserna på tidigare modeller utan någon som helst kompensation, t ex vad som händer när iPhone släpper en ny telefon, då dumpas priset på föregående direkt. Med det sagt är Apples releaser lite mer förutsägbara än Teslas

Krämfärgade skinnet är väl också nytt? Eller är det verkligen detsamma som det gamla beiga?
Nya baksätet ser ju verkligen bättre ut och mer i linje med framstolarna. Nu blir det till att höra emed säljaren om alla ändringar kommer till min bilhelix skrev:Fler ändringar som kom med nattens uppdatering...

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ser ut som att NextGen-baksätet fått sig en ny chans i något uppdaterad version.helix skrev:Fler ändringar som kom med nattens uppdatering...
- Baksätet i Model S är uppdaterat med ny design som man ser på bifogad bild.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Eller om man kan få lov och uppgradera.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Min lagerbil sänktes med 14000:-.
Rätt fjuttigt tyckte jag då den går lös på över 1,3 mille.
Model x100d
Midnight Silver
Model x100d
Midnight Silver
Kan man tycka. O andra sidan vilket annat bilföretag sänker priset EFTER kunden bestämt sig? Jag har aldrig hört det förut iaf.Hyted skrev:Min lagerbil sänktes med 14000:-.
Model x100d
Midnight Silver
Valutakorrigeringar kan förekomma.rightnow skrev:Kan man tycka. O andra sidan vilket annat bilföretag sänker priset EFTER kunden bestämt sig? Jag har aldrig hört det förut iaf.Hyted skrev:Min lagerbil sänktes med 14000:-.
Model x100d
Midnight Silver
Model x100d
Midnight Silver
Hos vem då?Hyted skrev:Valutakorrigeringar kan förekomma.rightnow skrev:Kan man tycka. O andra sidan vilket annat bilföretag sänker priset EFTER kunden bestämt sig? Jag har aldrig hört det förut iaf.Hyted skrev:Min lagerbil sänktes med 14000:-.
Model x100d
Midnight Silver
Model x100d
Midnight Silver
Har fått det hos Audi vid ett större köp. Det är dock ett tag sedan och det var större svängar än nu.
Men oavsett hur andra behandlar det så har ju Tesla det systemet och då förstår jag inte varför en lagerbil får väldigt mycket mindre prissänkning än en nybeställning.
Min skulle kostat 1423k
Beställer jag den idag kostar den 1382k och då ingår hifi soundet i det priset.
Model x100d
Midnight Silver
Men oavsett hur andra behandlar det så har ju Tesla det systemet och då förstår jag inte varför en lagerbil får väldigt mycket mindre prissänkning än en nybeställning.
Min skulle kostat 1423k
Beställer jag den idag kostar den 1382k och då ingår hifi soundet i det priset.
Model x100d
Midnight Silver
Vad har tidigare prisavdrag med att den är byggd när det är en valutakorrigering?rightnow skrev:Det måste väl vara för att lagerbilen är redan byggd och rabbaterad?
Model x100d
Midnight Silver
Eventuellt så går det inte att få skinn längre. Det står inte längre något om det på svart och créme inredning. Tidigare stod det en tydlig skillnad mellan vit och övriga skinninredningar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Även om baspriset på en X sänkts kostar nu en fullmatad x100d 70k mer än en fullmatad x90d när jag beställde den i december. Vill minnas att priskillnaden när x100d kom jämfört med en x90d var mindre än 70k. Ingen skillnad idag alltså.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Rätt, electrek har nu skrivit att samtliga inredningar numera är vegan, dock så är ratten fortfarande läder om man inte ber om det.HelectriC skrev:Eventuellt så går det inte att få skinn längre. Det står inte längre något om det på svart och créme inredning. Tidigare stod det en tydlig skillnad mellan vit och övriga skinninredningar.
https://electrek.co/2017/07/22/tesla-se ... now-vegan/
Veganismen breder ut sig. Snart får man inte äta hamburgare i bilen heller.vigge50 skrev:Rätt, electrek har nu skrivit att samtliga inredningar numera är vegan, dock så är ratten fortfarande läder om man inte ber om det.HelectriC skrev:Eventuellt så går det inte att få skinn längre. Det står inte längre något om det på svart och créme inredning. Tidigare stod det en tydlig skillnad mellan vit och övriga skinninredningar.
https://electrek.co/2017/07/22/tesla-se ... now-vegan/