Klart jag vet jag har ju en. Men den i filmen hade inga begränsningar av varken effekt eller regenEn dåligt laddad bil har även idag sämre prestanda... Samma när den är kall eller för varm. Dyker upp en gul markering på instrumentbrädans övre del (ringen som vissar prestanda). Väldigt bra att den aktivt går in och ser till att bilen har batteri för att ta sig hem även för aktiva förare...
En detalj i filmerna med Ferrarin och Lambon är att Teslan ör helt ny med nya däck...
P85D vs P85
Moderator: Redaktion
Re: P85D vs P85
Re: P85D vs P85
Tror tyvärr att man måste ha 100% laddat för att få ut max prestanda, det gäller alla modeller inte bara P85D.Wester skrev:Youtube serien in the frunk eller vad den nu heter hade ju ett test av p85d och vid den först provkörningen så hade bilen inte topp laddning (kommer inte ihåg vilken procent) och då var den långt från sina acc siffror. Sämre än testförarens p85 har jag för mig. Vid näst testkörning hade den mera kräm i batteriet och var då då snabb som den skulle. Hoppas detta verkligen är något som de kommer fixa då jag tex sällan kör med typ 90% i batteriet eller mer och vill ju ändå ha tillgång till utlovad prestanda
Men prestandan vid lägre laddnivå är väl inte dålig precis.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+