Sida 2 av 2
Re: Laddning i Åre
Postat: 11 nov 2015 11:29
av Martinen
lator skrev:Martinen skrev:
Typ 2 klarar 63A.

. Dvs mer än 32 A.

OK... Eller ca 340A om jag har räknat rätt på SuC. Men då fuskas det ju lite...

Men då är det inte mode 3. Mode 3 Typ 2 är upp till 63 A.
Re: Laddning i Åre
Postat: 11 nov 2015 11:51
av danni
Superchargern är mode 4. Och jag tror inte man kan kalla det för typ 2 heller, även om kontakten ser likadan ut. Mennekes-standarden tillåter förvisso DC-laddning över en typ2-kontakt till och med utan extrakontakterna i CCS-standarden, men inte med de strömstyrkor som Tesla levererar. Mode 3 type 2 klarar förresten antingen upp till 63 A trefas eller 80 A enfas.
Re: Laddning i Åre
Postat: 11 nov 2015 12:19
av Martinen
danni skrev:Superchargern är mode 4. Och jag tror inte man kan kalla det för typ 2 heller, även om kontakten ser likadan ut. Mennekes-standarden tillåter förvisso DC-laddning över en typ2-kontakt till och med utan extrakontakterna i CCS-standarden, men inte med de strömstyrkor som Tesla levererar. Mode 3 type 2 klarar förresten antingen upp till 63 A trefas eller 80 A enfas.
Ja den är väl så pass anpassad att den inte passar in i den generella standarden trots att det är samma kontakt.
Re: Laddning i Åre
Postat: 08 feb 2023 13:04
av Snowdiver87
Vid Coop bygger Tesla just nu en superchargerstation med 6st platser. Ser ut att vara både CCS samt den äldre. Jag som bor i Åre var undrande om detta bara var under skidsäsongen eller om det var tillsvidare. Frågade personalen som jobbade och hade på sig Tesla jackor. De svarade att det var tillsvidare. Ville bara informera.
Re: Laddning i Åre
Postat: 08 feb 2023 20:12
av Bjelke
Coolt att hitta denna gamla tråd
