e5m1r skrev:Zoidberg skrev:EnTraktor skrev:Och idag fick jag inte loss sladden för 3e gången. Men jag börjar se ett mönster.
Alla 3 gånger har bilen varit färdigladdad (ca 80-85%)
Alla 3 gånger så fungerade inte fobben eller skärmen
Alla 3 gånger så hjälpte inte en reboot i sig
Däremot om man ökar på hur mycket man vill ladda och gör en reboot så påbörjar laddningen igen och då fungerar det avbryta och koppla loss.
Jag kommer felanmäla till Tesla på måndag.
Jag har även börjat få stora problem att koppla upp mig mot bilen med appen. Vid 9 fall av 10 får bara meddelande om att jag ej ska ha bilen i strömsparläge vilket jag aldrig har haft.
Grymt att du kan sammanfatta alla gemensamma nämnare!
Jag laddade 100% när det hände mig vilket omöjliggör höjd gräns. Men det löste ju sig ändå efter en omstart av bilen.
Att sänka och höja sen igen brukar trigga igång porten
Eller att slå på värmen via appen (och sedan stänga av den igen ev), men det funkar ju inte heller om inte appen får kontakt med bilen förstås

Jag hade alla dessa fel flera ggr på en och samma stolpe i somras nu när jag tänker efter, och då berodde det faktiskt på stolpen (!?!? helt stört), det var på Gävle konserthus stolpe...
(så alltså måste jag ta tillbaks det där med att det var ett fel som jag inte haft

)
Den gången var bilen helt dum i huvudet för den gick knappt att låsa upp ens, och efter lite meck (läs lekt med fobben och appen i typ 5 minuter) så kom jag in i bilen och lyckades låsa upp laddporten osv
samt fick typ 3 olika felmeddelanden på skärmen, som tex "drive over safely and park car" + "12V battery-system failure" samt ngt till typ kattastrofiskt meddelande i stil med
"Car may unexpectedly shut down osv"... (allt i bilen är ok sa SC när jag ringde och i panik frågade vad som händer)
Lite komiskt att en bil som står parkerad tycker att man ska åka till sidan av vägen och stanna