PNK46 skrev:Jag har beställt MX90D den 3/10 med leveransen i februari 2017. Beställning har bekräftats den 16/10. i köpeavtal som jag har printat ut samma dag står ”autopilot funktioner 32600”.
Nu när jag tittar på My Tesla ser jag att fordonskonfiguration i köpeavtal blev ändrat till ”Autopilot Hårdvara 1 med komfortfunktioner 32 600” Kan inte hitta förklaringen till ”komfortfunktioner”, är det kanske det nya Enhanced Autopilot mjuk och hårdvara??
Fwiw, mitt avtal är inte uppdaterat. Står bara Autopilot-funktioner 32600:-.
Återstår att se vad vi som beställt innan, men tar leverans efter nya hårdvaran får för erbjudande. Köpeavtalet är ju ett avtal, så de måste leverera en bil med minst så mycket autopilot-funktioner som var specifikation när vi ingick avtalet. Tror inte vi kommer ha förlorat på att beställa innan skiftet, frågan är hur mycket vi vunnit, dvs hur mycket det kommer kosta oss totalt att få fulla autonomipaketet.
Ville egentligen ha en 100D med AP2 när jag beställde, men oro for prishöjning och ändrade villkor runt supercharging fick mig att beställa i september och begära framskjuten leverans till mars med förhoppningen att därmed pricka rätt.
AP2 tror jag får störst inverkan på andrahandsvärdet, så mycket nöjd nu. Hoppas på fortsatt tur med timingen!