Skellefteå och Umeå
Moderator: Redaktion
Re: Skellefteå och Umeå
Den tesla-anställde som gjorde slutinstallationen för de tre SuC'sen i norr färdades i en X. Här på laddning i Sundsvall
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Lite märkligt, som redan skrivits, om vinkling på laddaren. Ser det så nån annan stans?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skapligt att kunna köra Sundsvall till Skellefteå på en laddningPeter Holm skrev:Nu i navigatorn
Skickat från min iPhone med Tapatalk

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
[quote="Teslanorr"]Lite märkligt, som redan skrivits, om vinkling på laddaren. Ser det så nån annan stans?
Ja, Karlskrona.
Ja, Karlskrona.
X100 lev.14/8-18.
Och i t ex Löddeköpinge är de vinklade längsmed. Det märkliga är att det inte går att köra ända upp bredvid dem, som t ex i Löddeköpinge. Lite mer asfalt och skylten längre bort så hade det varit ok.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Japp, trevlig kille. Både han från Tesla och han som kollade in Model X. Undertecknat håller i kameran. Vi hade precis kommit ned från Ö-vik efter att fått igång Ö-vik Supercharger och jag kan personligen bekräfta att den funkar bra.Jojje167 skrev:Den tesla-anställde som gjorde slutinstallationen för de tre SuC'sen i norr färdades i en X. Här på laddning i Sundsvall
Kollade in skillnaden i förbrukning mellan min Model S 85D (19") och hans Model X 90D (22"), Model S snitt 189Wh/km, Model X 230Wh/km. Snacka om skillnad. Håll samma hastighet med mera hela vägen från Ö-vik till Sundsvall.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Vem kör först? Den som ligger bakom tjänar ju ev lite på det.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag låg bakom, men en bra bit bakom så att jag kan inte ha tjänat något på det.joel80 skrev:Vem kör först? Den som ligger bakom tjänar ju ev lite på det.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Faktiskt det bästa sättet att jämföra förbrukning på ju! 
Köra samma sträcka samtidigt på samma sätt osv

Köra samma sträcka samtidigt på samma sätt osv

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Peter Holm
- Teslaägare
Nu finns laddarna i kartan men inte i navigatorn
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Ja idag var alla sex platser i Örnsköldsvik upptagna av fossilbränslebilar
. Tur att ingen Tesla behövde ladda just då. Extra snygg parkering av han längst bort som lyckas ta upp två parkeringar under ganska lång tid.

Tesla Model 3 2019
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jävla nötter.strejf skrev:Ja idag var alla sex platser i Örnsköldsvik upptagna av fossilbränslebilar. Tur att ingen Tesla behövde ladda just då. Extra snygg parkering av han längst bort som lyckas ta upp två parkeringar under ganska lång tid.
Draglina finns i bilen nu.

Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Kanske är på tiden att man tillämpar parkering förbjuden med tilläggstavla snart.. http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/strejf skrev:Ja idag var alla sex platser i Örnsköldsvik upptagna av fossilbränslebilar. Tur att ingen Tesla behövde ladda just då. Extra snygg parkering av han längst bort som lyckas ta upp två parkeringar under ganska lång tid.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kan ingen skriva ut några sådana och så kan man vid tillfälle klistra upp dem medans man laddar?Jojje167 skrev:Kanske är på tiden att man tillämpar parkering förbjuden med tilläggstavla snart.. http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/strejf skrev:Ja idag var alla sex platser i Örnsköldsvik upptagna av fossilbränslebilar. Tur att ingen Tesla behövde ladda just då. Extra snygg parkering av han längst bort som lyckas ta upp två parkeringar under ganska lång tid.
Kolla måtten bara.
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Fick just inbjudan till invigning i Skellefteå lördag 22 kl 12-15
Typiskt att man är i Stockholm just då.
Fy vad tråkigt om det bara blir Skellefteå... jaja man får väl ta sig dit ändå.Spyder skrev:Fick just inbjudan till invigning i Skellefteå lördag 22 kl 12-15
Tesla Model 3 2019
- lator
- Teslaägare
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.