Men jag kanske ska jobba lite för värvningen först?
Ställ en fråga! Vadsomhelst!

Moderator: Redaktion
Vilken färg ska du ha på dina nya fina fälgar?Zoidberg skrev:En gubbe(eller tjej) kvar till fälgarna...
Kan ha påverkat.Svenssons skrev:Du lär väl få en hel del "freebies" Danni?danni skrev:Överlag är det ont om freebies. Jag fick två fobskydd.Zalman3 skrev:Får man några gratisprylar bara man köper en Tesla?Andreasson skrev:Behöver du kika på lite kalkyler sett ur ett småföretagarperspektiv, är det bara att höra av sig! Jag har gjort en grundlig variant.
Jag har en väska säkrad men skulle se fram emot en jacka...![]()
Min länk står nedan...
Tröja, keps, väska, paraply, fobskydd?
Själv fick jag en flaska champange, paraply, mug, penna, två fobskydd, Tesla-pin och inte minst en modell på knappt 10 cm av fobben i metall på vilken det står Signature. Jag har dock legat ute med 263k i ett par år för en Signature så det kan ha påverkat.
Det blir en jacka ifall min kod utnyttjas... Och det är inte det sämsta...jpetters skrev:Ser ut att bli uppgradering till en P90D. Någon som ligger nära att få en uppsättning hjul eller annat kul? Jag behöver alltså en kod.
Jodå, det är exakt så man ser det:Pontus skrev:Hej, en fråga från er lite mer erfarna. Hur ser man om man har någon värvning? Går jag in på min Model S under mytesla så står det där att jag 1 vänner värvade, antar att det innebär att någon använt min referens? (i så fall tror jag att det är en vän som köpt en lager/demobil, trodde inte det gällde då men men)
Kanske ska och lägga in länken i signumet nu när jävulen tagit tag i mig
När får du fälgarna då?danni skrev:Jodå, det är exakt så man ser det:Pontus skrev:Hej, en fråga från er lite mer erfarna. Hur ser man om man har någon värvning? Går jag in på min Model S under mytesla så står det där att jag 1 vänner värvade, antar att det innebär att någon använt min referens? (i så fall tror jag att det är en vän som köpt en lager/demobil, trodde inte det gällde då men men)
Kanske ska och lägga in länken i signumet nu när jävulen tagit tag i mig
Och det funkar även när man köper lagerbilar, man behöver bara säga till säljaren att lägga in länken manuellt i beställningen.
Går använda dem automatiskt med, bara gå in på hemsidan via länken och sen navigera till lagerbilarna. Den faller då bort från url:en men är ändå registrerad när man väl klickar beställ på lagerbilen.danni skrev:
Och det funkar även när man köper lagerbilar, man behöver bara säga till säljaren att lägga in länken manuellt i beställningen.
Jag vann ju förhoppningsvis fälgarna redan i förra referralomgången eftersom jag slog i taket på 5 den gången. Jag skriver förhoppningsvis eftersom det räcker att en enda av de fem avbryter sin beställning, och så får jag inga fälgar. Det funkar som så att när jag har fem godkända, färdiga referrals, dvs att fem bilar faktiskt har levererats till mina referrals, så tar det ytterligare ca två månader och sen får jag fälgarna. Och detsamma gäller i nya programmet, att minst fem måste ta leverans först, fast där har jag ju stor marginal på avbokningar så där är jag rätt säker på att få en uppsättning.Pontus skrev:När får du fälgarna då?
Och framför allt när får vi andra se dom och chans att vara avundsjuka?
Ser också att du gått i taket, går din länk inte att använda mer? (skicka dom till mig)
Ops såg att du ändrat till Olle redan...![]()
Tack! Ja, eller att minst fem genomför köpet för fälgarnas skull, i alla fall. Inbjudan lär väl komma tidigare än att alla kan leveranser hinner bekräftas ändå, så där spelar det ingen större roll. Och jag hoppas såklart att det blir en inbjudan till Model 3 part 2 eller nåt annat lika skoj, och inte till ett event för solpaneler eller nåt sånt.akeller skrev:Grattis danni! Bara att hoppas att alla genomför köpet också! (och att du inte får inbjudan till något tråkigt event)
Är det samma sak med lottningen av bilen att man bara får en lott för varje levererad bil? Då kan ju en hel del lotter falla bort pga tidsaspekten.danni skrev:Jag vann ju förhoppningsvis fälgarna redan i förra referralomgången eftersom jag slog i taket på 5 den gången. Jag skriver förhoppningsvis eftersom det räcker att en enda av de fem avbryter sin beställning, och så får jag inga fälgar. Det funkar som så att när jag har fem godkända, färdiga referrals, dvs att fem bilar faktiskt har levererats till mina referrals, så tar det ytterligare ca två månader och sen får jag fälgarna. Och detsamma gäller i nya programmet, att minst fem måste ta leverans först, fast där har jag ju stor marginal på avbokningar så där är jag rätt säker på att få en uppsättning.Pontus skrev:När får du fälgarna då?
Och framför allt när får vi andra se dom och chans att vara avundsjuka?
Ser också att du gått i taket, går din länk inte att använda mer? (skicka dom till mig)
Ops såg att du ändrat till Olle redan...![]()
Men kort sagt så räknar jag inte med att köra på Arachnids förrän det är dags att byta tillbaks till sommardäck igen i april nästa år. Skulle det bli så att jag får in dubbla uppsättningar redan nu under vintern så kan det dock hända att jag väljer att köra på en av de uppsättningarna på vintern också. Jag har faktiskt redan ställt frågan till Tesla om det är möjligt att få en uppsättning levererad med vinterdäck.
Och vad var svaret på det? Eller är de fortfarande svaret skyldiga?danni skrev:Jag har faktiskt redan ställt frågan till Tesla om det är möjligt att få en uppsättning levererad med vinterdäck.
Det är det ingen som vet, men eftersom utlottningen sker ganska snart efter att programmet är avslutat så tycker jag det hade varit konstigt att göra så. Jag skulle tippa på att de räknar alla referrals som är aktiva just då. Det var ju samma sak med inbjudan till Gigafactory i förra programmet - hade du fyra aktiva referrals när inbjudan gick ut så fick du en, även om inte alla hade hunnit levereras. Extra lotter kostar ju faktiskt inte Tesla ett öre extra, de lottar ju fortfarande bara ut en bil.Pontus skrev:Är det samma sak med lottningen av bilen att man bara får en lott för varje levererad bil? Då kan ju en hel del lotter falla bort pga tidsaspekten.
Inte fått svar än.bylund skrev:Och vad var svaret på det? Eller är de fortfarande svaret skyldiga?danni skrev:Jag har faktiskt redan ställt frågan till Tesla om det är möjligt att få en uppsättning levererad med vinterdäck.
Du har varit till god hjälp så du ligger bra till omjag slår till.Zoidberg skrev:En gubbe(eller tjej) kvar till fälgarna...
Nu vet jag inte vad en X drar i wh/km. Men säg 300.LarsL skrev:Du har varit till god hjälp så du ligger bra till omjag slår till.Zoidberg skrev:En gubbe(eller tjej) kvar till fälgarna...
En fråga....
Spontant vad tror du om Model X med 60kWh? Utifrån dina erfarenheter av Model S 60. Tror du den räcker till eller kommer man få det svårt med räckvidden? Jag hävdar ju att kommer man bara mellan SC så funkar det mesta.
300wh/km låter extremt högt?Zoidberg skrev:Nu vet jag inte vad en X drar i wh/km. Men säg 300.
muran skrev:300wh/km låter extremt högt?Zoidberg skrev:Nu vet jag inte vad en X drar i wh/km. Men säg 300.
Jag ligger i regel på kanske 200wh/km när jag kör som jag gör. Vill man kan man relativt lätt trycka ned den mot 150wh/km.
Skulle verkligen X:en dra 50-100% mer?
Min snittförbrukning första dagarna i MX P90DL ligger på drygt 300wh/km. Några få ludicrous-accelerationer annars mest i och runt Göteborg. Gör första längre resan till Töreboda imorgon, får se vad det landar på då.muran skrev:300wh/km låter extremt högt?Zoidberg skrev:Nu vet jag inte vad en X drar i wh/km. Men säg 300.
Jag ligger i regel på kanske 200wh/km när jag kör som jag gör. Vill man kan man relativt lätt trycka ned den mot 150wh/km.
Skulle verkligen X:en dra 50-100% mer?