Tesla Model S60/60D - recensioner

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Tesla Model S60/60D - recensioner

Inlägg av e5m1r »

Det som du sparar med + hittas under låtar / artister / album osv
Är det tomt där återställ spotify konto
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Inlägg av Schelin »

Tackar, funkade fint efter utloggning.

Tesla 60D, Aug 2016, Gen2, Autopilot. http://---
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Går det att använda Tesla Spotify kontot i mobilen/datorn ? eller är den "låst" till Teslan?
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Låst till Teslan. Tvärtom kan man däremot göra, d v s använda sitt premiumkonto i Teslan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Det skulle vara kul att få lite nya recensioner på 60/60D nu när det börjar bli kallare. Vad får ni för förbrukning nu när det närmar sig 0-an? Och då alla är olika får ni gärna redovisa vad ni normalt haft för förbrukningssiffror under de varmare månaderna.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

chpaulin skrev:
Det skulle vara kul att få lite nya recensioner på 60/60D nu när det börjar bli kallare. Vad får ni för förbrukning nu när det närmar sig 0-an? Och då alla är olika får ni gärna redovisa vad ni normalt haft för förbrukningssiffror under de varmare månaderna.
Här har du en del;

Vad har du för range vid 90% soc?

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

chpaulin skrev:
Aktuella siffror ligger runt 220-250 wh/km med mestadels motorvägskörning. (Första delen av min arbetspendling ligger jag på 270-300. Sista biten ligger det närmare 190-210.)

I övrigt är jag mycket nöjd med nya s60. Väghållning och komfort har blivit mycket bättre sedan S60 Classic. Då har jag mekanisk fjädring. Ingen "pimp my ride"-luft här inte. :D

Gillar även det mörka innetaket! Det ger rätt stämning i bilen.
Däremot är sätesvärmen oerhört trög med lädersäte. Jag hade tyg/läder på förra och man behövde inte vara kall om baken en minut ens. Men nu tar det hela 4 min (!!!) man får lida av kall-skinka innan man känner värmen återvända. Oerhört plågsamt. ;)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Musikmannen66
Teslaägare

Inlägg av Musikmannen66 »

Hej
Min förbrukning på s60 som är en uttagen för en månad sedan är ca 180 wh/km och då kör jag hälften motorväg och hälften landsväg/tätort.
Min körstil är mogen med några pubertala accelerationen när tillfälle ges :lol:
Kan inte förstå att man behöver mer hästkrafter i denna underbara bil
Model S 75 . Svart med taklucka
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Zoidberg skrev:
chpaulin skrev:
Aktuella siffror ligger runt 220-250 wh/km med mestadels motorvägskörning. (Första delen av min arbetspendling ligger jag på 270-300. Sista biten ligger det närmare 190-210.)

I övrigt är jag mycket nöjd med nya s60. Väghållning och komfort har blivit mycket bättre sedan S60 Classic. Då har jag mekanisk fjädring. Ingen "pimp my ride"-luft här inte. :D

Däremot är sätesvärmen oerhört trög med lädersäte. Jag hade tyg/läder på förra och man behövde inte vara kall om baken en minut ens. Men nu tar det hela 4 min (!!!) man får lida av kall-skinka innan man känner värmen återvända. Oerhört plågsamt. ;)
Kan man slå på sätesvärmen med mobilen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Zalman3 skrev:
Zoidberg skrev:
chpaulin skrev:

Kan man slå på sätesvärmen med mobilen?
Inte i vanliga appen iaf....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
jcra

Inlägg av jcra »

Angående förbrukningen så uppmärksammade jag en kul grej häromdagen i min 60D.
Bor i halmstad och skulle till gislaved, reagerade på att förbrukningen låg väldigt högt på vägen dit, trots farthållaren på 90 så låg den en bra bit över vad den gör när jag ligger i 120 på motorväg. På vägen hem däremot så låg den en bra bit under så det verkar som att jag måste ha med att halmstad ligger på havsnivå, jag kan inte se någon annan förklaring än att det var lite uppför hela vägen dit. Det var ganska stor skillnad, blev nästan orolig att jag inte skulle komma fram och fick verkligen känna på räckvidsångesten.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

För mig så verkar det ha mycket att göra vid uppstarten just ny. Värma kupén. Värma batteriet. Sen kan jag ligga på 180-200 Wh/km.

Annars så är jag tooknöjd. Visst så skulle ett 90kWh sitta bra både i acceleration och räckvidd. Behövs? Nä. Något annat suktar jag verkligen inte efter.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skriv svar