MX i Göteborg showroom
Moderator: Redaktion
Re: MX i Göteborg showroom
När jag var där i tisdags, så frågade personalen om jag kände nån som ville jobba där? Dom är tydligen väldigt underbemannade och behöver support av fler. Man ska helst INTE ha erfarenhet av andra bilmärken eller annan typ bilbransch eftersom man då eventuellt är "felprogrammerad" 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fast... Det är ju för barnen man köper en X. Hade inte mina ungar och min fru fått klämma på bilen så hade de fortsatt att himla med ögonen när jag nämner Tesla.grenhall skrev:Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Har de valt att lägga sig inne i ett köpcentrum så får man räkna med stök av halvt ointresserade. Men hade de haft bilen ute i industriområdet så hade bara gubbar kunnat ta sig dit. Vi hade aldrig gjort den turen på en ledig dag, det är säkert.
Tål inte bilen att barn hoppar runt i den så får de fundera på ett annat segment. Bilen kommer utsättas för 100 ggr värre saker när vi använder den.
Ja, det är billig reklam, med tanke på alla som sen går hem och pratar om Tesla till allt och alla. Tesla har ju inte mycket annan klassisk mediareklam, så ett gäng hallbilar gör nog en hel del när det gäller att sprida budskapet. Men jag håller helt med om att det är ganska stojigt och svårt att få ställt frågor etc när bilarna fungerar som klätterställning.LarsL skrev:Fast... Det är ju för barnen man köper en X. Hade inte mina ungar och min fru fått klämma på bilen så hade de fortsatt att himla med ögonen när jag nämner Tesla.grenhall skrev:Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Har de valt att lägga sig inne i ett köpcentrum så får man räkna med stök av halvt ointresserade. Men hade de haft bilen ute i industriområdet så hade bara gubbar kunnat ta sig dit. Vi hade aldrig gjort den turen på en ledig dag, det är säkert.
Tål inte bilen att barn hoppar runt i den så får de fundera på ett annat segment. Bilen kommer utsättas för 100 ggr värre saker när vi använder den.
man kunde ju tänka sig en bil i ett rum vid sidan av som bara används för visning av säljare och "inbjudna" intressenter.
Model 3-24/Polestar 3-24
Om bilen tål att barn hoppar i bilen är en sak somTesla behöver ta hänsyn till när de konstruerar bilen.
Om du låter dina eller andras barn hoppa i DIN bil är helt din sak om du vill bry dig om det.
Att föräldrar låter sina barn hoppa omkring eller stöka omkring i en utställningsbil tycker jag är brist på respekt för andras grejor!
Självklart ska barnen få prova att kliva i/ur, trycka på knappar, provsitta i bilens olika säten osv. Under överinseende av sina föräldrar. Men det är inte riktigt det jag menar med "hopp och stök".
Vassa dragkedjor, smutsiga skor, glasskladdiga fingrar, sandiga byxbakar mot lacken osv.
Än en gång hur man vill hantera sin EGEN bil är en helt privat sak när man väl köpt det.
Sen att utställningsbilarna är till för att "provas", Ludicrius är till för att kännas på och att barnen självklart ska vara med och klämma på den tilltänkta bilen är en helt annan femma! Grejer är till för att användas!
Om du låter dina eller andras barn hoppa i DIN bil är helt din sak om du vill bry dig om det.
Att föräldrar låter sina barn hoppa omkring eller stöka omkring i en utställningsbil tycker jag är brist på respekt för andras grejor!
Självklart ska barnen få prova att kliva i/ur, trycka på knappar, provsitta i bilens olika säten osv. Under överinseende av sina föräldrar. Men det är inte riktigt det jag menar med "hopp och stök".
Vassa dragkedjor, smutsiga skor, glasskladdiga fingrar, sandiga byxbakar mot lacken osv.
Än en gång hur man vill hantera sin EGEN bil är en helt privat sak när man väl köpt det.
Sen att utställningsbilarna är till för att "provas", Ludicrius är till för att kännas på och att barnen självklart ska vara med och klämma på den tilltänkta bilen är en helt annan femma! Grejer är till för att användas!
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Tror att det är pga. semester. Många engelskspråkiga idag när jag var där, samt några äldre som verkade malplacerade.grenhall skrev:Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Lite reflektioner efter att ha klämmt på X.
Grym bil, vill ha.
Stolarna är bättre än de i S. Dock tycker jag inte om ventilerade stolar. Smuts fastnar i hålen.
I rad 2 kan man sitta hur läng som helst. Bra vinkel på knäna.
Frunken var stor, golfbagen får plats om man tar ut drivern.
Tyckte trunken kändes lite. Även när rad 3 var ned fält. Där var även 30cm nivå skillnad ner till inner golvet om rad 2 var framdraget. Hur får man stabilitet när man fraktar långa saker, om ligger mellan de två stolarna? Mina skidor skulle tipa fram... Har jag missat något?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
MX i Göteborg showroom
Nu väljer jag att svara direkt på detta även om det var fler som hade synpunkter på mitt inlägg. Jag vet inte hur du ser på saker men mina barn hoppar verkligen inte runt och beter sig som galningar varken i min bil eller någon annans. Oavsett om det är en utställningsbil eller ej. Det spelar väl ingen roll!? Konstig inställning. Folk ska väl inte ta sönder saker bara för att det är en utställningsbil? Jag förstår inte resonemanget. Det är en produkt för 1,5 miljoner(!!). Jag är kanske unik men jag brukar vara rädd om mina prylar. Mina barn hoppar/sparkar inte runt som tokar i bilen. Absolut inte en chans att de skulle göra det i någon annans bil oavsett om den är byggd för det eller inte. Men det är bara min åsikt.LarsL skrev:Fast... Det är ju för barnen man köper en X. Hade inte mina ungar och min fru fått klämma på bilen så hade de fortsatt att himla med ögonen när jag nämner Tesla.grenhall skrev:Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Håller med man undrar ibland när man ser barn göra nästan vad som medan föräldrar tittar pågrenhall skrev:Nu väljer jag att svara direkt på detta även om det var fler som hade synpunkter på mitt inlägg. Jag vet inte hur du ser på saker men mina barn hoppar verkligen inte runt och beter sig som galningar varken i min bil eller någon annans. Oavsett om det är en utställningsbil eller ej. Det spelar väl ingen roll!? Konstig inställning. Folk ska väl inte ta sönder saker bara för att det är en utställningsbil? Jag förstår inte resonemanget. Det är en produkt för 1,5 miljoner(!!). Jag är kanske unik men jag brukar vara rädd om mina prylar. Mina barn hoppar/sparkar inte runt som tokar i bilen. Absolut inte en chans att de skulle göra det i någon annans bil oavsett om den är byggd för det eller inte. Men det är bara min åsikt.LarsL skrev:Fast... Det är ju för barnen man köper en X. Hade inte mina ungar och min fru fått klämma på bilen så hade de fortsatt att himla med ögonen när jag nämner Tesla.grenhall skrev:Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Vi är alla olika och har olika uppfattning men jag har i alla fall koll på mina barn och de får i te bete sig hur som helst i alla fall när jag tittar på
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Mina barn måste alltid ta av sig skorna innan de provsitter bilar och får tydlig information om att vara försiktiga. Men de får sitta och känna på bilen och skaffa sig en åsikt om bilen. En viktig sak jag såg i hallen var att de kunde öppna dörrarna.
Antar jag fel om jag säger att ni som gnäller på ungar inte har egna i den åldern?
Om ni vill gubbprata om bilen är inte ett köpcentrum rätt stället att gå till, åk ut till Mölndal istället när X kommer dit. Där finns ju en utställningshall som är mer som en traditionell bilförsäljares, det kanske passar bättre?
Antar jag fel om jag säger att ni som gnäller på ungar inte har egna i den åldern?
Om ni vill gubbprata om bilen är inte ett köpcentrum rätt stället att gå till, åk ut till Mölndal istället när X kommer dit. Där finns ju en utställningshall som är mer som en traditionell bilförsäljares, det kanske passar bättre?
Fel. Jag är 33 och mina barn är 3 och 6 år gamla. Fast nu pratar vi inte om barn som tar av sig skorna och går in och klämmer utan barn som har fått för sig att bilen är Leos Lekland. Oavsett smutsnivå.LarsL skrev:Mina barn måste alltid ta av sig skorna innan de provsitter bilar och får tydlig information om att vara försiktiga. Men de får sitta och känna på bilen och skaffa sig en åsikt om bilen. En viktig sak jag såg i hallen var att de kunde öppna dörrarna.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023