Re: Hur långt är det till din närmaste Supercharger?
Postat: 11 jul 2016 21:04
Arboga 53km 

https://teslaclubsweden.se/forum/
Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma.Nicke Nyfiken skrev:Lödde 12 km enl. Teslans navigator.
Nja... lite mer rädd om bilen än så är jag.grenhall skrev:Då kan du ju ställa bilen där istället för hemma.Nicke Nyfiken skrev:Lödde 12 km enl. Teslans navigator.
Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot röttbylund skrev:Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Jag har bara använt den som är närmast hemmet en gång och det var när bilen var ny för att kontrollera att supercharging fungerade.pegs skrev:Ödeshög, 60km. (Lite i kortaste laget... startar man hemifrån med fullt är det lite tidigt att stanna. )
Den var faktiskt norskregistrerad.HelectriC skrev:Haha, var det en tysk som väntade? Dom vågar ju inte göra nåt som eventuellt skulle kunna bryta mot reglerna. Lika kul varje gång man kommer till ett övergångsställe i nån tysk stad där biltrafiken blivit spärrad, men trafikljuset för fotgängare fortfarande är aktiverat (t.ex. framför en del ambassader). Tyskarna står snällt och väntar tills det ska bli grönt trots att det inte finns nån trafik att akta sig för. Blickarna är olidliga när jag går mot röttbylund skrev:Problemet är ju att det måste framgå att det är ok för Teslor. På superladdaren i Luxemburg hade man ställt koner vid laddarna för att de inte skulle blockeras. Jag flyttade på en kon och backade in och laddade. När jag kom tillbaka stod en och väntade eftersom de uppfattade de lediga laddarna med koner som att de var spärrade.mati skrev:Det där var ju verkligen påhittigt. Det skulle man kunna göra på alla laddare tycker jag.leiflodde skrev:Ibland är frågan extra viktig och dök direkt i mitt huvud när vi såg SuC i Kozin hela området avspärrat![]()
Men som tur var är det till för att spärra av från ICE så allt funkade, men många myror i huvudet innan man visste.
Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.Pro-Z skrev:imponerande:)
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för
Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad
Ja, men In Case of Emergency funkar också ifall man är elbilsförare, ICE-age är ju också benämningen på nåt förhistoriskt.HelectriC skrev:Internal Combustion Engine, dvs fossildrivet fordon.Pro-Z skrev:imponerande:)
Offtopic: vad betyder ICE? Jag tänker bara på In Case of Emergency. Förstår kontexten att det innebär att fossilbilar ockuperar laddplatserna. Har sett uttrycket ICE här på forumet på flera ställen men kan inte begripa vad det står för
Själv har jag 1 mil till närmaste supercharger och den lär väl bli först att testas när jag får min Tesla levererad