Tonade rutor Model S?
Moderator: Redaktion
Re: Tonade rutor Model S?
Så kan det vara.. Och då ska man nog inte utgå från en bild tagen av en mobiltelefon heller.
Då måste man se bilen irl..
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Då måste man se bilen irl..
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Senast redigerad av Eliard, redigerad totalt 1 gånger.
I vilket fall som helst så är alla bilar otroligt snygga! Jag vill tona mina rutor också.
Model X, Pearl White
Sjuk auto correct..Jocce skrev:Kollade nu när jag satte mig i bilen, samma tidningsbranschen som takluckan runt om, vad tror ni om det?
Här är en bild på min - tror att jag har 15% ljusinsläpp, men kan minnas fel. Gjordes av Wrapzone som är otroligt duktiga, men de har slutat att svara på telefon och mail så dem bör man hålla sig undan.

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
HelectriC skrev:Jocce skrev:Kollade nu när jag satte mig i bilen, samma tidningsbranschen som takluckan runt om, vad tror ni om det?
/Jocce
Nej, jag brukar inte ha tidningar på rutorna
Ha ha, jäkla autocorrect. "Samma toning som takluckan" tänkte jag mig mer att det skulle stå

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Dan Persson hjälpte mig med min toning av rutorna.
Det är "näst mörkaste" filmen. Vad nu det innebär...
Betalade 3000:- men då var det som del i ett större paket med massa lackunderhåll mm.
Ingen lånebil och han finns i Skåne. Så kanske inte så aktuellt för er i Stockholmsområdet.. Men bra blev det!
Det är "näst mörkaste" filmen. Vad nu det innebär...
Betalade 3000:- men då var det som del i ett större paket med massa lackunderhåll mm.
Ingen lånebil och han finns i Skåne. Så kanske inte så aktuellt för er i Stockholmsområdet.. Men bra blev det!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Samma här, Dans näst mörkaste bak, tror det är 20%, o Dans näst ljusaste fram, tror det kan vara 80%. 

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jo men i krockartikeln skrev dom ju att bilen voltade "at full speed" så det är väl vanligt att uttrycka sig så. Sen att man bara kan få ut en känsla av det och ingen jämförbar siffra är ju väldigt sant.HelectriC skrev:Sorry om jag låter tråkig, men att skriva att man har mörkaste eller ljusaste är ungefär som att säga det är kallt eller varmt ute=betyder ingenting! Om nån frågar hur fort du körde till jobbet och svaret blir "så fort det går" eller "nästan så fort det går", hur ska man tolka det då? Det finns mängder med olika solfilmer och toningsgrader, det enda man någorlunda objektivt kan jämföra är %. Annars kan vi ju iofs bara kalla tråden "visa upp dina tonade rutor", men vet inte hur mkt det hjälper de som funderar på vad dom ska skaffa.
Bara mina fem sura cent
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
sen är ju då frågan om det faktiskt är någon som vill återskapa olyckan och göra likadant kontra hur många som vill återskapa en viss toningsgrad på bilen? i vissa fall har man kanske mer behov av mer detaljerad infoPontus skrev:Jo men i krockartikeln skrev dom ju att bilen voltade "at full speed" så det är väl vanligt att uttrycka sig så. Sen att man bara kan få ut en känsla av det och ingen jämförbar siffra är ju väldigt sant.HelectriC skrev:Sorry om jag låter tråkig, men att skriva att man har mörkaste eller ljusaste är ungefär som att säga det är kallt eller varmt ute=betyder ingenting! Om nån frågar hur fort du körde till jobbet och svaret blir "så fort det går" eller "nästan så fort det går", hur ska man tolka det då? Det finns mängder med olika solfilmer och toningsgrader, det enda man någorlunda objektivt kan jämföra är %. Annars kan vi ju iofs bara kalla tråden "visa upp dina tonade rutor", men vet inte hur mkt det hjälper de som funderar på vad dom ska skaffa.
Bara mina fem sura cent

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Precis i olyckans fall är det ju mycket viktigare med detaljer så att man inte återskapar den
(Man ska inte skämta om olyckor jag vet men kunde inte hålla mig)

(Man ska inte skämta om olyckor jag vet men kunde inte hålla mig)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Även vindrutan?Steffen skrev:Glömde 20% runtom

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
20% runt om är väldigt mörkt även med ljus klädsel.
Vill man köra även framsidorutor skulle jag satsa på 35% runt om.
Har idag 35% fram och 20% bak på min halvmesyr och skulle gott kunna ha 35% även bak för ett trevligare utseende.

Vill man köra även framsidorutor skulle jag satsa på 35% runt om.
Har idag 35% fram och 20% bak på min halvmesyr och skulle gott kunna ha 35% även bak för ett trevligare utseende.

MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
HEJ OM DU BOR I STOCKHOLM, VAR LÄMNAR DU BILEN DÅ?
Skickat från min iPad med Tapatalk
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Finns det inte elektrokromatiska glas som blir svarta då spänning läggs på dem? Skulle ju vara perfekt för toning av främre sidoglas
Smart glass blir ju snarare mjölkvit så den blir inte lika fin.

Thompal skrev:HEJ OM DU BOR I STOCKHOLM, VAR LÄMNAR DU BILEN DÅ?
Jag kommer troligen lämna den till Brotec, dom är erkänt duktiga och har viss känning där dessutom

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Maybach bland annat har det i sitt glastak, så varför inte. Klart dyrt, men kör det runtomTiborBlomhall skrev:Finns det inte elektrokromatiska glas som blir svarta då spänning läggs på dem? Skulle ju vara perfekt för toning av främre sidoglas![]()

/Jocce
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Hoppas lite på att M3 ska ha sådant i tak + bakruta allra minst.. det vore perfekt.
Har tonat med riktigt mörkt i nuvarande kombi och det har ju sina fördelar, ingen insyn och lite svalare i bilen, bra med barn i baksätet också (hatar fula solskydd med disneyfigurer) men det är högst begränsad sikt bakåt när man backar. Blir ju bättre med backkamera iofs.
Har tonat med riktigt mörkt i nuvarande kombi och det har ju sina fördelar, ingen insyn och lite svalare i bilen, bra med barn i baksätet också (hatar fula solskydd med disneyfigurer) men det är högst begränsad sikt bakåt när man backar. Blir ju bättre med backkamera iofs.
Model Y LR AWD 2022
Någon som känner till hur mycket i % panoramataket har i en Model S?
Tänkte tona rutorna i något mörkare ton på sidorna men bakluckan i samma ton som panoramataket.
Tänkte tona rutorna i något mörkare ton på sidorna men bakluckan i samma ton som panoramataket.
Tesla Model Y
I teslan kan man ändå inte se något genom bakrutan oavsett om man tonat eller inte. Kameran är räddningen.jonasl skrev:men det är högst begränsad sikt bakåt när man backar. Blir ju bättre med backkamera iofs.
Model X, Pearl White
20% från b-stolpen och bak är optimal toning på MS med panotak tycker jag. Flera jag har pratat med som håller på med solfilm som tycker man ska ha samma grad på bakrutor som baklucka för att behålla helhetsintrycket. Jag var också först inne på mörkare bak och lite ljusare på sidorna, men fick rådet att inte göra det och nu är jag jättenöjd.Heiko skrev:Någon som känner till hur mycket i % panoramataket har i en Model S?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tack för tipset!HelectriC skrev:20% från b-stolpen och bak är optimal toning på MS med panotak tycker jag. Flera jag har pratat med som håller på med solfilm som tycker man ska ha samma grad på bakrutor som baklucka för att behålla helhetsintrycket. Jag var också först inne på mörkare bak och lite ljusare på sidorna, men fick rådet att inte göra det och nu är jag jättenöjd.Heiko skrev:Någon som känner till hur mycket i % panoramataket har i en Model S?
Ska lämna in bilen nästa vecka för att fixa detta.
Tesla Model Y
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har mörkare på bakluckan än på bakrutorna och tycker det blev jättebra, har aldrig tänkt på att det skulle ge ett oenhetligt helhetsintryck eller nåt. Min firma hade tre olika grader att välja på - jag tog det mörkaste till bakluckan och mellanalternativet till bakrutorna.HelectriC skrev:20% från b-stolpen och bak är optimal toning på MS med panotak tycker jag. Flera jag har pratat med som håller på med solfilm som tycker man ska ha samma grad på bakrutor som baklucka för att behålla helhetsintrycket. Jag var också först inne på mörkare bak och lite ljusare på sidorna, men fick rådet att inte göra det och nu är jag jättenöjd.Heiko skrev:Någon som känner till hur mycket i % panoramataket har i en Model S?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
det är nästan omöjligt att bilda sig en uppfattning om toningsgrad på bild eftersom det är extremt mycket som spelar in; ljus, tid på dagen, solvinkel, väder etc. Ibland ser mina rutor helt kolsvarta ut och ibland som att dom knappt är tonade alls. Bästa är om man ser på de olika solfilmerna, sätter upp en provbit på bilen och tar ett beslut. Då kan man även räkna in det specifika väder och ljus som råder just då.
Model 3-24/Polestar 3-24
Snart leverans för mig. Någon rekommendation på firma som är duktiga på att tona rutor i Göteborg? Funderar även på någon lackbehandling, så gärna rekommendationer på det också.