Plats i kön

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Plats i kön

Inlägg av hybris »

I USA kommer du se personer som lägger order månader innan och får bilen... De kommer som med model S trycka störst volymer hemma...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

hybris skrev:
I USA kommer du se personer som lägger order månader innan och får bilen... De kommer som med model S trycka störst volymer hemma...
Det är på sätt och vis bra att dom tar närområdet först. Som Elon twittrade så vill dom bli av med barnsjukdomarna så snabbt som möjligt och då är det bra om bilarna inte finns för långt borta. När vi får våra hit till Europa så är det förhoppningsvis en bättre Model-3 än den som dom första kunderna fick.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Eximos skrev:
Jag förstår att de vill prioritera tidigare Tesla ägare men de ju lite surt om nån som beställer en model 3 nästa höst ska gå för oss som bokade en 8 minuter efter de öppnade bara för de har en Tesla. Jag hoppas på nån slags bonus för tiden man bokade också.
Faktum är att nuvarande ägare inte är särskilt många. Drygt 100 000 i hela världen, och jag tror inte alla lägger en beställning. Så visst, även om vi kan gå för i kön så kommer det inte att ha jättestor betydelse. Om du bokade i butik ligger du bra till ändå.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Eximos skrev:
Jag förstår att de vill prioritera tidigare Tesla ägare men de ju lite surt om nån som beställer en model 3 nästa höst ska gå för oss som bokade en 8 minuter efter de öppnade bara för de har en Tesla. Jag hoppas på nån slags bonus för tiden man bokade också.
Som Bylund skrev: det har inte producerats mer än ca. 100 000 teslor fram till nu, så även om samtliga Model S/X/Roadster-ägare skulle reservera, så handlar det ändå inte om mer än 2,5 månaders produktion av Model 3 när produktionslinjen går för fullt.

Glöm heller inte av att det är vi som cashat upp över miljonen för våra bilar som gjort det möjligt för Tesla att alls producera sin massmarknadsbil. Jag tycker att det är helt fair att vi får viss förtur i kön.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

Jag har inga problem med att nuvarande Teslaägare, jänkare eller dom som stått i butikskön får sina Model-3 före mig. Jag får ju en bättre bil när det väl blir min tur,eller hur? :D
Sen tror jag inte att jag får vänta så fruktansvärt mycket längre eftersom jag förväntar mig en hög produktionstakt när dom väl börjar skeppa till oss i Europa.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare

Inlägg av Tjosansa »

Herr X skrev:
Glöm heller inte av att det är vi som cashat upp över miljonen för våra bilar som gjort det möjligt för Tesla att alls producera sin massmarknadsbil. Jag tycker att det är helt fair att vi får viss förtur i kön.
Tack för min framtida Model 3 :)
Skriv svar