Kommer du att avboka din Model 3 reservation?
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Re: Kommer du att avboka din Model 3 reservation?
Enligt Jocke där på MoS så skulle inte utrustningsnivå/konfigurering inverka på leveransordningen. Hoppas han har rätt i det då jag inte planerar någon fullutrustad bil...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Så tänker jag också! Med tanke på intresset, min prio i kön pga nuvarande MS samt att jag bokade tidigt torsdag morgon, så tror jag mina chanser är ganska goda att få bilen förhållandevis tidigt. Gillar jag inte slutresultatet, så är det nog inga problem att få den såld till någon som önskar kortare väntetid.Andersen skrev:Med tanke på att antalet reservationer nu säkert är över 200.000 finns det nog en god chans att göra en deal med någon annan intresserad om man skulle ångra sig om två år, när det blir dags att speca bilen...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag räknar kallt med att den oändligt fjantiga baklucka a la Citroen GS som visades upp på en youtube-film från eventet kommer att ändras till en normal halvkombilucka tills det är dags för produktion. Glöm inte att den bil folk fick provåka enligt uppgift är en av de tidigaste prototyperna och inte ens hade en synlig lucka för ladduttag.
Det är inte nödvändigtvis en deal breaker för mig men att ha en sån lucka - där man måste böja sig ner och i princip skjuta sitt bagage rakt in i nåt slags låda - är så pass mycket ren idioti att ingen tänkande människa kan sätta en sån lösning i serieproduktion.
Sen önskar jag mig också möjlighet till dragkrok - dock främst för att kunna transportera cyklar mm på hållare, så där är ett rimligt alternativ att man kan ha takräcke, det duger åt mig.
Det är inte nödvändigtvis en deal breaker för mig men att ha en sån lucka - där man måste böja sig ner och i princip skjuta sitt bagage rakt in i nåt slags låda - är så pass mycket ren idioti att ingen tänkande människa kan sätta en sån lösning i serieproduktion.
Sen önskar jag mig också möjlighet till dragkrok - dock främst för att kunna transportera cyklar mm på hållare, så där är ett rimligt alternativ att man kan ha takräcke, det duger åt mig.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Krok som tillval är bekräftat av ElonStefL skrev:Jag räknar kallt med att den oändligt fjantiga baklucka a la Citroen GS som visades upp på en youtube-film från eventet kommer att ändras till en normal halvkombilucka tills det är dags för produktion. Glöm inte att den bil folk fick provåka enligt uppgift är en av de tidigaste prototyperna och inte ens hade en synlig lucka för ladduttag.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =51&t=4139
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Mönniskor som satt en sån lucka i produktin hör till bilvärldens jättar och dessa bilar säljer mer än deras kombi motsvarighet ( bortsätt från sverige )StefL skrev:
Audi A4 A5 A6 A8
BMW 3,5,6,7 Serie
Mercedes C,E,S Klass
Volvo S40,80,90
Osv osv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
"Elon MuskFerro94 skrev:Krok som tillval är bekräftat av ElonStefL skrev:Jag räknar kallt med att den oändligt fjantiga baklucka a la Citroen GS som visades upp på en youtube-film från eventet kommer att ändras till en normal halvkombilucka tills det är dags för produktion. Glöm inte att den bil folk fick provåka enligt uppgift är en av de tidigaste prototyperna och inte ens hade en synlig lucka för ladduttag.
Sen önskar jag mig också möjlighet till dragkrok - dock främst för att kunna transportera cyklar mm på hållare, så där är ett rimligt alternativ att man kan ha takräcke, det duger åt mig.![]()
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =51&t=4139
@SnoozeThroughF1 There will be an optional tow hitch."
Har korrigerat ditt stavfel. Now it makes sense.bonath skrev:Fick till det på MoS [...] det hänger väl på vilken utrustning man har.

Jag har bokat två bilar, och tänker inte spontant avboka någon av dem även om det blir max en bil till mig själv. Blir det en tard till bil innan produktionsstart så får jag omvärdera...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren skrev:Har korrigerat ditt stavfel. Now it makes sense.bonath skrev:Fick till det på MoS [...] det hänger väl på vilken utrustning man har.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.