Center konsol är nu standard på Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Center konsol är nu standard på Model S

Inlägg av hybris »

e5m1r skrev:
hybris skrev:
Fram med sågen... BTW. Du har ingen aning om hur Tesla kommer montera detta i en bil som inte finns!!
Ser hur den är i model s nu mera och itgår ifrån det
Men som sagt du har ingen aning om den får en mittkonsol eller hur den är monterad eller hur?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

För de som inte löste hela tråden, nej jag har ingen mittkonsol pp min model S och vill aldrig ha det heller. Någon påpekade att M3 som jag kommer beställa som andrabil kanske kommer ha det. Därav den dialogen om att jag vill skriva bort den i M3an... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Nu så har jag uppgraderat bilen så den har den nyare mittkonsolen!
Det var inte lätt, men efter några timmars skruvandes och byte av kabelstam med förlängning av USB-donet bak, så är den äntligen på plats!
Bytte även kugghjulet i handtaget när jag väl hade tid.
Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

hybris skrev:
Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Som min sambo sa: Det här utrymmet är det bästa med bilen!

Jag kan nog hålla en och annan detalj lite högre på min lista, men tycker det är grymt praktiskt. Där ryms all snacks och grejor som man behöver på långresa. Åker jag till jobbet själv ställer jag datorväskan där.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

jeppe_sthlm skrev:
hybris skrev:

Jag kan nog hålla en och annan detalj lite högre på min lista, men tycker det är grymt praktiskt. Där ryms all snacks och grejor som man behöver på långresa. Åker jag till jobbet själv ställer jag datorväskan där.
Problemet är att jag gillar att trycka på gasen, åka slingriga vägar, så då finns tendensen att allt åker ut.
Håller med om att det är väldigt praktiskt med den ytan, men den passar mig inte utan anser att den sista lösningen tesla har valt är att föredra enligt mig. Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Tars skrev:
jeppe_sthlm skrev:
hybris skrev:

Problemet är att jag gillar att trycka på gasen, åka slingriga vägar, så då finns tendensen att allt åker ut.
Håller med om att det är väldigt praktiskt med den ytan, men den passar mig inte utan anser att den sista lösningen tesla har valt är att föredra enligt mig. Bild
det tycker nog de flesta också med tanke på att centerkonsoll nu är standard i alla Tesla.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Tars skrev:
jeppe_sthlm skrev:
hybris skrev:

det tycker nog de flesta också med tanke på att centerkonsoll nu är standard i alla Tesla.
Vet inte om jag håller med om att Teslas beslut återspeglar dom flestas önskningar och behov, verkligen inte på den här sidan Atlanten iaf.
Det återspeglar snarare en önskan om att sälja så mycket det går till så högt pris som möjligt (vilket iofs gäller alla företag men antalet valmöjligheter skapar i många
andra fall ett utrymme för att anpassa kostnaden till min betalförmåga och prioritetsvilja).
Det har gått alldeles för långt det här tycker jag iaf.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar