Tja, tittar (hihi) vi på hur det fungerar när människor kör bil så är det bara två kameror (ögon) som dessutom sitter inuti bilen... Vi har varken radar eller laser till hjälps
- så visst borde kameror på rätt ställe räcka.
I Sverige dör ett par hundra personer i trafiken varje år, och tusentals skadas, när mänskliga förare med bara två ögon kör. Om man är nöjd med detta så håller jag med dig.
Nu är du lite väl långt från sanningen... Problemet är inte att vi bara har två ögon, utan dessutom nappar att plocka upp, radio att pilla på, kaffe att dricka, mobil att prata i, trötthet, fylla,... Problemet är inte de två ögonen; de hade säkert räckt alldeles utmärkt om de inte hela tiden blivit distraherade av en massa annat.
Känns gött på något vis att få möjligheten att sätta dit Herr X
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jo, han hade ju faktiskt fel där. 260 personer dog i trafiken 2015, alltså mer än han angav. Vad sen orsakar dessa dödsfall kan man fundera på men helt klart är att de två allseende inte alltid fungerar oklanderligt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Jo, han hade ju faktiskt fel där. 260 personer dog i trafiken 2015, alltså mer än han angav. Vad sen orsakar dessa dödsfall kan man fundera på men helt klart är att de två allseende inte alltid fungerar oklanderligt...
Ett par hundra betyder 200.. avrundat med floor-algoritmen blir 260 personer exakt 200. Tadaa!
Det som är så härligt med detta forum. Det finns alltid något nytt att lära.
Slog på "floor-algoritm", blev ganska besviken på svaren men jag antar att det handlar om att man tar ett trappsteg i taget och där men räknar man 200 ända tills man når nästa steg (300). Fast det innebär ju att man i förväg har bestämt stegens storlek... Vilket jag antar att du tyckte att du gjorde när du angav 2-hundra. Alltså steg om hundra!
Spännande människor här!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Ett par hundra betyder 200.. avrundat med floor-algoritmen blir 260 personer exakt 200. Tadaa!
Nejdu, floor(260) blir 260. Det är ju heltalsavrundning och inget annat. Om du däremot gör floor(260 / 100) * 100 så får du 200. Eller om du kör heltalsdivision och gör 260 div 100 * 100 så får du också 200. Eller, vad jag tror du egentligen är ute efter, om du avrundar 260 nedåt till närmsta hundratal så får du 200
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Eller, vad jag tror du egentligen är ute efter, om du avrundar 260 nedåt till närmsta hundratal så får du 200
Det var exakt det jag var ute efter. Floor avrundar alltid neråt.. eftersom det passade mitt önskade resultat bäst, tyckte jag att den avrundningsmetoden var bäst i det här specifika fallet. I en annan situation hade jag kanske propagerat för avrundningsreglerna, och ett sådant tillfälle kanske infaller om ytterligare några tusen inlägg på det här forumet...
Som jag påpekade ovan handlar det om heltalsavrundning. Det är alltså bara decimaldelen som tas bort - heltalsdelen är oförändrad. Så floor(260) är fortfarande 260.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Som jag påpekade ovan handlar det om heltalsavrundning. Det är alltså bara decimaldelen som tas bort - heltalsdelen är oförändrad. Så floor(260) är fortfarande 260.
Jodå, det är riktigt. Men det gäller också andra avrundningsmetoder, såsom round och ceil, så om man alls vill avrunda 260 till närmaste hundratal så måste man göra som du gjorde i ditt förra inlägg, dvs. konvertera till flyttal genom att dela med hundra, avrunda med floor och sedan multiplicera med hundra igen.
Men nog om det nu, det viktiga är att vi kan enas om att jag vann ordväxlingen!
<foliehatt på>
Med deras egna prishöjningar så trissar dom upp priserna på andrahandsmarknaden och kommer således slippa slanta ut för restvärdesgarantin.
</foliehatt på>
Enl tråd på stora forumet, så har tesla-anställda hintat om att uppdateringar på model S kommer i april:
Ny nos
Nya strålkastare
Uppdaterade stolar
100 kwh
Detta kanske förklarar prishöjningen.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Enl tråd på stora forumet, så har tesla-anställda hintat om att uppdateringar på model S kommer i april:
Ny nos
Nya strålkastare
Uppdaterade stolar
100 kwh