Smakråd......

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Smakråd......

Inlägg av hybris »

Gällande glansen tycker jag min Hexis blå metallic är väldigt lik en metallic lack. Den är superfin efter tvätt. Jag vaxar bara för vents (collonites). Tappar ingen lyste vad jag kan se.

Som en lack kan man få mikrorepor och swirls. Så gäller att vara lika noga med tvätt om man stör sig på detalljer som swirls. Samma problem är det med alla keramiska behandlingar. Finns ingen lösning på detta utan att vara noga och kanske vaxa ibland.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

REDNEB skrev:
Tvättningen är en grej som är lätt att glömma. Hur gör ni som folierat? Är man lika försiktig som med en vanlig lack för att inte repa. Eller är folien motståndskraftig mot gnidande med svamp?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle säga att man är lika som med lack. Folien är enklare att hålla ren vs obehandlad lack. Inte lika enkel som keramisk behandling. Å andra sidan skyddar folien MYCKET bättre vd stenskott. Men swirls och mikrorepor får du lika lätt på folie, lack och keramisk behandlad lack eller folie... Välj en färg som ör mer förlåtande är mitt tips. Svart är bland det svåraste gällande swirls...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Det ska gå att gummidippa bilen relativt enkelt o billigt jämfört med omlackering. Om du ser på Fonzi på youtube ( låt inte armarna distrahera ) så ser du en hel del exempel.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

kontakten2 skrev:
Det ska gå att gummidippa bilen relativt enkelt o billigt jämfört med omlackering. Om du ser på Fonzi på youtube ( låt inte armarna distrahera ) så ser du en hel del exempel.
ser ganska tacky ut när en hel bil plastidippas om det inte görs riktigt proffesionellt. Har sett några bilar rulla här som är mattsvarta plastidip och dom är inte snygga, ser ut som dom bara är smutsiga. Jag gjorde ett försök med mina fälgar och plastidip, men det är inte helt enkelt det heller. Det fick duga för denna vinter, men blir nog inte mer än så.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
kontakten2 skrev:
ser ganska tacky ut när en hel bil plastidippas om det inte görs riktigt proffesionellt. Har sett några bilar rulla här som är mattsvarta plastidip och dom är inte snygga, ser ut som dom bara är smutsiga. Jag gjorde ett försök med mina fälgar och plastidip, men det är inte helt enkelt det heller. Det fick duga för denna vinter, men blir nog inte mer än så.
Har en vän som gjorde sina fälgar själv och det blev riktigt snyggt måste jag säga. Dock ska det väl sägas att han är betydligt händigare och noggrannare än medel svensson. Men fälgar går i varje fall att få bra, men kanske inte alla typer.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Alexander »

Jag har haft två bilar som jag folierat matt. Tycker det är skitsnyggt. Problemet är att de behöver vara väldigt nytvättade och rena för att se bra ut. Matt yta får bilen att aldrig se superren ut och jag tröttnade ganska fort på matt tyvärr.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Alexander »

flaco skrev:
REDNEB skrev:
Samma med skrikiga färger. Supertufft 1:a gången. Men hur tufft känns det efter ett par månader.
Ja, du har nog rätt ... jag skulle gärna vilja diskutera med någon firma som gör helfoliering.
Det verkar vara många här på forumet som är imponerade av WrapZone ... jag har försökt få tag i dem i en vecka, både telefon och mail, men de vägrar svara ...

Är jag ensam?
Ska man anlita en firma som man inte ens kan få tag på?

Finns det någon annan firma i Stockholmsområdet som någon har erfarenhet av?
Jag har Folierat många bilar hos The Sign på Tegeluddsvägen i Stockholm. Alltid varit mycket nöjd. Prata med Johan.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Skriv svar