Hjälp jag råkade väcka upp bensinupproret!

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: djFabbe, Herr X, Redaktion

bmwixxdrive50

Re: Hjälp jag råkade väcka upp bensinupproret!

Inlägg av bmwixxdrive50 »

SwedishAdvocate skrev: 09 maj 2026 16:14
bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 15:58
Fredrik j skrev: 09 maj 2026 15:54
bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 15:40
SwedishAdvocate skrev: 09 maj 2026 14:48

Råkade av misstag gilla ditt inlägg. Lika irriterande varje gång det händer…

1. Semantik much?… Men ok… Jag skulle väl ha valt bemöta istället för debattera.
2. Ett antagande. Och ett totalt felaktigt antagande skulle jag gissa på.
3. Och?
4. Det vet vi inte. Det finns en j***a massa ryssar som sitter och skriver på div. 'sociala medier'…
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades
Vad skulle dessa ryssar vinna på det där beteendet? Då kan ju du vara ryss lika gärna.
Man vill underbygga splittring i samhället på alla plan. Varje enskild kil är kanske harmlös men över tid så splittrar det. Inom grupper, mellan landsändar, mellan länder. På alla plan. Rysstrollen finns på alla sidor. Jag tror faktiskt det är vanligare att dom retar upp dieselåkare än elbilsåkare. En dieselbilsägare är ju inte svår att trigga.
…] Men vi låtsas att det är ryssar som vill splittra som kallade herr X för elbilstönt. Vad är det bästa svaret i så fall? Att gå till hånfulla motangrepp som splittrar ännu mer eller vara den bättre personen och låta det rinna av en? Vad tror ni att "ryssen" är ute efter? [Min u.]
7. På vilket sätt skulle det Herr X har gjort på FB splittra ännu mer?
8. Mmm. Det är ju så man alltid vinner en argumentation – genom att helt enkelt alltid bara vika ner sig. [/ironi.]

Antar vidare att det innebär att vi inte kommer få se några fler inlägg från dig i den här tråden. ;)
Du är speciell. Jag tror aldrig att vi kommer förstå varandra på djupet. ;)
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 19:45
SwedishAdvocate skrev: 09 maj 2026 16:14
bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 15:58
Fredrik j skrev: 09 maj 2026 15:54
bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 15:40
Vad skulle dessa ryssar vinna på det där beteendet? Då kan ju du vara ryss lika gärna.
Man vill underbygga splittring i samhället på alla plan. Varje enskild kil är kanske harmlös men över tid så splittrar det. Inom grupper, mellan landsändar, mellan länder. På alla plan. Rysstrollen finns på alla sidor. Jag tror faktiskt det är vanligare att dom retar upp dieselåkare än elbilsåkare. En dieselbilsägare är ju inte svår att trigga.
…] Men vi låtsas att det är ryssar som vill splittra som kallade herr X för elbilstönt. Vad är det bästa svaret i så fall? Att gå till hånfulla motangrepp som splittrar ännu mer eller vara den bättre personen och låta det rinna av en? Vad tror ni att "ryssen" är ute efter? [Min u.]
7. På vilket sätt skulle det Herr X har gjort på FB splittra ännu mer?
8. Mmm. Det är ju så man alltid vinner en argumentation – genom att helt enkelt alltid bara vika ner sig. [/ironi.]

Antar vidare att det innebär att vi inte kommer få se några fler inlägg från dig i den här tråden. ;)
Du är speciell. Jag tror aldrig att vi kommer förstå varandra på djupet. ;)
Tack detsamma. Men ja, det verkar onekligen tyvärr som att vi aldrig "kommer förstå varandra på djupet". Vi får väl helt enkelt enas om att vara oense. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 13:22
Fredrik j skrev: 09 maj 2026 13:16
Att vara fast i ett läger är fördummande. Två av mina barn har tagit körkort och den tredje är på gång. Självklart för manuell. Dom har sina skäl. Den äldste läser till snickare och manuellt körkort är än så länge ett krav hos många byggfirmor eftersom så många av fordonen är manuellt växlade. Mellanson drömmer om att få låna min sportbil i framtiden och den minsta vill ut och jobba som reseledare. Även där ett krav med fullt körkort. Men det är ju inte troligt att någon av dom kommer köra egen bruksbil med manuell.
Nej det är då man går från elbilsförare till elbilstönt. :)

Min son fyller 16 i augusti nästa år. Tänker att han får börja övningsköra med elbil. Men sommaren 2028 så kommer det bli inköp av nåt roligt. BMW M2 manuell eller nån typ av BMW cab. Såg en Imolaröd M4 Competition Cab med manuell låda. Otroligt ovanlig. Borde ha köpt den.

Edit. Den var inte Imolaröd utan Sakhir Orange och den är fortfarande till salu. Blir fan sugen

https://www.blocket.se/mobility/item/15637235
Även jag är sugen på en BMW för sonen vill ha en manuell och då vill jag ha en BMW med 6 cylindrar men tänker inte ge en tiondel av vad den kostar. Den är inte värt det i mina ögon och bakdelen är ju så feldesignad, så jävlas ful. Ge mig en 320 från 80 talet tack. I övrigt är denna tråden nja, lite sådär får man väl säga…
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
bmwixxdrive50

Inlägg av bmwixxdrive50 »

Dafro skrev: 09 maj 2026 20:14
Att vara fast i ett läger är fördummande. Två av mina barn har tagit körkort och den tredje är på gång. Självklart för manuell. Dom har sina skäl. Den äldste läser till snickare och manuellt körkort är än så länge ett krav hos många byggfirmor eftersom så många av fordonen är manuellt växlade. Mellanson drömmer om att få låna min sportbil i framtiden och den minsta vill ut och jobba som reseledare. Även där ett krav med fullt körkort. Men det är ju inte troligt att någon av dom kommer köra egen bruksbil med manuell.

Min son fyller 16 i augusti nästa år. Tänker att han får börja övningsköra med elbil. Men sommaren 2028 så kommer det bli inköp av nåt roligt. BMW M2 manuell eller nån typ av BMW cab. Såg en Imolaröd M4 Competition Cab med manuell låda. Otroligt ovanlig. Borde ha köpt den.

Edit. Den var inte Imolaröd utan Sakhir Orange och den är fortfarande till salu. Blir fan sugen

Även jag är sugen på en BMW för sonen vill ha en manuell och då vill jag ha en BMW med 6 cylindrar men tänker inte ge en tiondel av vad den kostar. Den är inte värt det i mina ögon och bakdelen är ju så feldesignad, så jävlas ful. Ge mig en 320 från 80 talet tack. I övrigt är denna tråden nja, lite sådär får man väl säga…
En sån kärra tappar inte i värde och den har gått så pass lite att den inte kräver så mycket underhåll. Visst kan man köpa en äldre bil med 15-20 tusen mil men... Ja, det är svårt. M4 Cab är inte den snyggaste, det håller jag med om men S55-motorn är en pärla och cab är härligt. Samt fyra sittplatser...
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

bmwixxdrive50 skrev: 09 maj 2026 20:40
Dafro skrev: 09 maj 2026 20:14

En sån kärra tappar inte i värde och den har gått så pass lite att den inte kräver så mycket underhåll. Visst kan man köpa en äldre bil med 15-20 tusen mil men... Ja, det är svårt. M4 Cab är inte den snyggaste, det håller jag med om men S55-motorn är en pärla och cab är härligt. Samt fyra sittplatser...
Det har du säkert rätt i, men jag har inte den summan över liggandes på något konto tyvärr. Sen angående att den ör så vacker så är den ju iallafall markant snyggare än en Y. Kanske borde provköra en. Och håller med om att jag vill nog helst inte ha en bil med för många mil i en bil.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro