S3XY prylar på ingång

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

vrid_i_skogen

Re: S3XY prylar på ingång

Inlägg av vrid_i_skogen »

Jag gjorde Commandern strömlös och väntade och så in med sladden igen. Jag startade om telefonen. Jag slog av och på Bluetooth. Allt som kom upp i appen att man kan testa testade jag. Funkade inte ändå. Har kontaktat Enhanced och bett om att få lämna tillbaka skiten och få pengarna tillbaka. 3 timmar ute regnet har jag lagt på detta. Googlade, läste på Reddit osv. Funkar inte att lägga den i appen men den lyser grönt. Jag vill påstå att Enhanced som företag är ett skämt.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Inlägg av AAKEE »

vrid_i_skogen skrev: 13 dec 2025 19:28
Jag gjorde Commandern strömlös och väntade och så in med sladden igen. Jag startade om telefonen. Jag slog av och på Bluetooth. Allt som kom upp i appen att man kan testa testade jag. Funkade inte ändå. Har kontaktat Enhanced och bett om att få lämna tillbaka skiten och få pengarna tillbaka. 3 timmar ute regnet har jag lagt på detta. Googlade, läste på Reddit osv. Funkar inte att lägga den i appen men den lyser grönt. Jag vill påstå att Enhanced som företag är ett skämt.
Behövde man koppla upp sig på blåtand eller wifi mot den först?
Jag minns inte riktigt…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
vrid_i_skogen

Nej det ska man inte behöva. Det gör i alla fall inte alla köpta youtubers som rekommenderar detta skräp och det står inte att läsa någonstans och de visar det inte heller på sina egna videos.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Inlägg av AAKEE »

vrid_i_skogen skrev: 13 dec 2025 19:28
Jag vill påstå att Enhanced som företag är ett skämt.
Jag har en commander 1 och en 2.

Bägge har vart väldigt straightforward att få igång och bara funkat sen.

Antingen är det något fel på den eller såär det ett ”handgrepp” som du missar?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
vrid_i_skogen

Handgrepp? Allting inkopplat. Så går man in i appen, lägg till commander. Den letar och letar men finner inget. Vet du nåt som inte jag vet så kan du berätta det. Jag misstänker att Commandern jag fått är trasig. Men jag bryr mig inte längre. Jag vill bara skicka tillbaka skiten.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus93984

Inlägg av Tellus »

Installationen är enkel förutom lite bök med själva fysiska installationen, så det är nog något fel på din commander.
Min funkat ua sen dag ett och många användbara funktioner.
Inte hört om någon annan som haft problem.
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus93984

Inlägg av Tellus »

maangee skrev: 29 nov 2025 10:10
Operationen utförd med bra resultat. Blev en liten ”knöl” på listen i en sväng, men den kanske rätar ut sig på sikt.

Nu blir det installation av spakarna.

En fråga. Blev uppmanad att paira bilen via mitt Tesla nyckel kort, behövs det egentligen?

IMG_1823.png
Jag gjorde inte detta steg (la till commander som nyckel) och allt verkar funka ändå.
Kanske några funktioner som jag missar?
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Skriv svar