E Teslas räckvidd baserad på 60km/h??
Moderator: Redaktion
Re: E Teslas räckvidd baserad på 60km/h??
Vintertid är det nog kanske 70km/h och väldigt lite värme för att komma 50mil och på sommarn i torrt väglag, hårda däck och 19tum är det runt 80km/h. Om du kom 28mil på en långresa så har du nog snittat minst 130.
Skulle tanka frugans bil igår o hade glömt kortkoden. Tre försök å sen va man rökt. Tanka hemma är toppen.hybris skrev:Full tank varje morgon istället för bensinpump 1-2 ggr i veckan. För mig sparar Teslan tid då jag slippe macken. Kör 20-25 mil om dagen vardagar. Ibland 30-35. Laddar hemma på natten. Har endast stannat vid supercharger i Infracity för att ha fetladdat batteri nör jag skall visa L-mode för kollegor...
Förstår att vissa behöver 40-50 mil per dag. Men det är fasen extremt få...
För mig. Sparar tid och inte tankat en vanlig bil på 6 månader+. Gryyyymt skönt att slippa den skiten!
Fast det gjorde den, vid landsvägskörning. Hade en i 14000mil, varav två vändor till Italien.bylund skrev:De går enligt NEDC, New European Driving Cycle:
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europ ... ving_Cycle
Så att den kommer 500 km är lika "sant" som att en VW Lupo 3L drar 0,3 l/mil.
Har också haft Lupo 3L i 25000 pendlarmil och den gjorde faktiskt 0,3 på lugna landsvägskörningar, den rullade fritt när man släppte gasen. Kul bil men dyr service...dstr skrev:Fast det gjorde den, vid landsvägskörning. Hade en i 14000mil, varav två vändor till Italien.bylund skrev:De går enligt NEDC, New European Driving Cycle:
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europ ... ving_Cycle
Så att den kommer 500 km är lika "sant" som att en VW Lupo 3L drar 0,3 l/mil.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Fast specifikationen är ju för blandad körning. Det går att komma 500 km med en Tesla också.matsm skrev:Har också haft Lupo 3L i 25000 pendlarmil och den gjorde faktiskt 0,3 på lugna landsvägskörningar, den rullade fritt när man släppte gasen. Kul bil men dyr service...dstr skrev:Fast det gjorde den, vid landsvägskörning. Hade en i 14000mil, varav två vändor till Italien.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det går att komma 80mil med en Tesla.
För elbilar är ju dessa siffror ganska ointressanta eftersom motorer och drivlina är så likvärdiga mellan olika bilar. På en fossilbil kan motorerna ge väldigt stor skillnad i effektivitet.
För elbilar är ju dessa siffror ganska ointressanta eftersom motorer och drivlina är så likvärdiga mellan olika bilar. På en fossilbil kan motorerna ge väldigt stor skillnad i effektivitet.