Så jämfört med LR
Runt 70k extra jämför med Long range i baspris
70k extra i ränta över 3 år om man väljer det alternativet (har inte räknat exakt)
Ingen 40k-bonus
Ingen FSD transfer om det är aktuellt
Så diff runt runt 200k~ jämfört med LR med nuvarande erbjudande
Lite rädd för att stolarna är obekväma som plaids nya sportstolar
Verkar vara en helt ny modell av sportstolar. Äntligen med bättre/justerbart lårstöd.
Kommer de till M3P så blir det nog ett byte.
Är lårstödet justerbart? Tycker inte det ser så ut på bilderna. Jag ser att dom omnämns som "med lårförlängning", men dom kanske har ett längre fast lårstöd?
Jag tolkar nedan som att det är justerbart.
"Heated & ventilated sport seats in first row w/ added bolstering & side cushions that hold you in your seat when cornering + powered thigh cushion extenders for extra comfort"
Källa
Låter definitivt så
Det var den här bilden som jag tyckte inte lårstödet såg särskilt förlängningsbart ut, men det skrivna känns korrekt.
Skrolla ner på sidan https://www.tesla.com/sv_se/modely
så finns det en videosekvens som visar lite mer detaljer på stolarna och bl.a. justering av lårstödet.
Det är ju onekligen väldigt lockande, ska Gamla Bettan få gå i pension nu kanske?
P.jpg
/fth
Var ser du det?
Untitled.png
Skumt, nu får jag samma som du, ingen 0% längre, var det något glitch?
Det var nog lite för bra för att vara sant som sagt...
/fth
Re: MYP 2025-08-29?
Postat: 03 sep 2025 12:03
av Teslasemitruck
Borde komma tidigast i december kan man tycka. Bara dual motor som har noll ränta. Ingen av de bakhjulsdrivna. Så att performance ska få det direkt när den släpps låter lite osannolikt
Re: MYP 2025-08-29?
Postat: 06 sep 2025 16:16
av Twarkie
Var och provsatt nya MYP idag. Lite rädd att jag skulle gilla den mer än min beställda LR, men lyckligtvis inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga ett byte. Särskilt inte om jag tappar 0%-räntan.
Bra uppdateringar:
- Skärmen upplevs faktiskt som mycket bättre. Större och högre upplösning.
- Nytt större batteri
- Snygga fälgar, men blir det stötigt?
Kom dock inte överens med stolen. Hur jag än ställer in stolen så nuddar inte mina ben den nya sätesförlängaren. Jag har för långa ben kanske. Dessutom på gränsen till för stora sidostöd.
Var och provsatt nya MYP idag. Lite rädd att jag skulle gilla den mer än min beställda LR, men lyckligtvis inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga ett byte. Särskilt inte om jag tappar 0%-räntan.
Bra uppdateringar:
- Skärmen upplevs faktiskt som mycket bättre. Större och högre upplösning.
- Nytt större batteri
- Snygga fälgar, men blir det stötigt?
Kom dock inte överens med stolen. Hur jag än ställer in stolen så nuddar inte mina ben den nya sätesförlängaren. Jag har för långa ben kanske. Dessutom på gränsen till för stora sidostöd.
Tesla är alltid stötigare än andra märken oavsett vanlig/adaptiv/luftfjädring.
Var och provsatt nya MYP idag. Lite rädd att jag skulle gilla den mer än min beställda LR, men lyckligtvis inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga ett byte. Särskilt inte om jag tappar 0%-räntan.
Bra uppdateringar:
- Skärmen upplevs faktiskt som mycket bättre. Större och högre upplösning.
- Nytt större batteri
- Snygga fälgar, men blir det stötigt?
Kom dock inte överens med stolen. Hur jag än ställer in stolen så nuddar inte mina ben den nya sätesförlängaren. Jag har för långa ben kanske. Dessutom på gränsen till för stora sidostöd.
Tesla är alltid stötigare än andra märken oavsett vanlig/adaptiv/luftfjädring.
Jo tack, jag vet. Därför vill jag inte göra det ännu värre med stora fälgar.
Upplevde för övrigt stooor förbättring i fjädringskomfort när jag provkörde Juniper. Mest därför jag byter bil efter bara två år.
Var och provsatt nya MYP idag. Lite rädd att jag skulle gilla den mer än min beställda LR, men lyckligtvis inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga ett byte. Särskilt inte om jag tappar 0%-räntan.
Bra uppdateringar:
- Skärmen upplevs faktiskt som mycket bättre. Större och högre upplösning.
- Nytt större batteri
- Snygga fälgar, men blir det stötigt?
Kom dock inte överens med stolen. Hur jag än ställer in stolen så nuddar inte mina ben den nya sätesförlängaren. Jag har för långa ben kanske. Dessutom på gränsen till för stora sidostöd.
Tesla är alltid stötigare än andra märken oavsett vanlig/adaptiv/luftfjädring.
Jo tack, jag vet. Därför vill jag inte göra det ännu värre med stora fälgar.
Upplevde för övrigt stooor förbättring i fjädringskomfort när jag provkörde Juniper. Mest därför jag byter bil efter bara två år.
Det hade varit billigare att byta stötdämpare.
Då hade du fått behålla växelspaken och extrafunktionerna hos blinkersspaken också.