Är väl det som är poängen. Eldrivna Porsche är ointressanta.
Hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag förmodligen kört Taycan.
Beggade Taycan är ju billiga nu, så rent kostnadsmässigt är det nog många som har råd med en.
Men själv skulle jag välja en lätt 718 eller 911 för nöjeskörande. Sen en Tesla eller annat för vardagen.
Taycan är inte optimal till något, och ingen bra kompromiss heller.
Är väl det som är poängen. Eldrivna Porsche är ointressanta.
Hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag förmodligen kört Taycan.
Taycan är verkligen en fantastisk bil. Ingen annan elbil jag har kört har så bra väghållning!
Jag har inte provkört men provsuttit och den har det där lilla extra som jag känner igen från porsche.
Har ju tappat mycket värde i andra hand men ändå lite scary.
Är väl det som är poängen. Eldrivna Porsche är ointressanta.
Hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag förmodligen kört Taycan.
Taycan är verkligen en fantastisk bil. Ingen annan elbil jag har kört har så bra väghållning!
Jag har inte provkört men provsuttit och den har det där lilla extra som jag känner igen från porsche.
Har ju tappat mycket värde i andra hand men ändå lite scary.
Har kört Taycan på bana och det är en helt otrolig bil.
Är väl det som är poängen. Eldrivna Porsche är ointressanta.
Hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag förmodligen kört Taycan.
Taycan är verkligen en fantastisk bil. Ingen annan elbil jag har kört har så bra väghållning!
Jag har inte provkört men provsuttit och den har det där lilla extra som jag känner igen från porsche.
Har ju tappat mycket värde i andra hand men ändå lite scary.
Har kört Taycan på bana och det är en helt otrolig bil.
Inte förvånande. Begagnade från 2020 finns på porsche center för under 600’ och då finns det maskinskadeförsäkring kvar.
Men porsche är inte billiga att reparera därefter…
Hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag förmodligen kört Taycan.
Taycan är verkligen en fantastisk bil. Ingen annan elbil jag har kört har så bra väghållning!
Jag har inte provkört men provsuttit och den har det där lilla extra som jag känner igen från porsche.
Har ju tappat mycket värde i andra hand men ändå lite scary.
Har kört Taycan på bana och det är en helt otrolig bil.
Inte förvånande. Begagnade från 2020 finns på porsche center för under 600’ och då finns det maskinskadeförsäkring kvar.
Men porsche är inte billiga att reparera därefter…
Därför man köper PAW, Porsche Approved Warranty
Re: Porsche Cayenne Electric
Postat: 30 aug 2025 16:22
av tor
Taycan är en fantastisk bil, håller med. Men jag har aldrig riktigt fallit för designen. Tycker Panamera är betydligt snyggare. Annars hade jag nog suttit och gjort glädjekalkyler vid det här laget typ: "den är ju bara lite dyrare än [någon dyr bil]"
Taycan är verkligen en fantastisk bil. Ingen annan elbil jag har kört har så bra väghållning!
Jag har inte provkört men provsuttit och den har det där lilla extra som jag känner igen från porsche.
Har ju tappat mycket värde i andra hand men ändå lite scary.
Har kört Taycan på bana och det är en helt otrolig bil.
Inte förvånande. Begagnade från 2020 finns på porsche center för under 600’ och då finns det maskinskadeförsäkring kvar.
Men porsche är inte billiga att reparera därefter…
Därför man köper PAW, Porsche Approved Warranty
Ja, porsche är smarta där. Kan sälja en försäkring mot sin egna höga verkstadskostnader.
Taycan är en fantastisk bil, håller med. Men jag har aldrig riktigt fallit för designen. Tycker Panamera är betydligt snyggare. Annars hade jag nog suttit och gjort glädjekalkyler vid det här laget typ: "den är ju bara lite dyrare än [någon dyr bil]"
Ja, jag har också gjort glädjekalkyler baserade på att inget går sönder och att man skulle klara sig med färre mil per år. Kanske byta in cayman och köra porsche året runt? Men, nej. Lockande dock.
Mm motorer brukar vara ”rak”(inline på engelska), ”v” eller ”boxer”.
Nä. De är raka, V-formade eller flata En flat motor kan vara en boxer medan en boxer alltid är flat, det beror på hur den flata motorns vevaxel är utformad.
Hälsar dagens motorspråkpolis
Finns som ovan skriver diverse andra konstellationer också. Men nån annan vanlig ”flat” motor än boxer känner åtminstone inte jag till. Har du nått exempel?
Taycan är en fantastisk bil, håller med. Men jag har aldrig riktigt fallit för designen. Tycker Panamera är betydligt snyggare. Annars hade jag nog suttit och gjort glädjekalkyler vid det här laget typ: "den är ju bara lite dyrare än [någon dyr bil]"
Största problemet (enl mig) med Taycan är att den inte är cab. Annars en 100%-bil för mig
Taycan är en fantastisk bil, håller med. Men jag har aldrig riktigt fallit för designen. Tycker Panamera är betydligt snyggare. Annars hade jag nog suttit och gjort glädjekalkyler vid det här laget typ: "den är ju bara lite dyrare än [någon dyr bil]"
Största problemet (enl mig) med Taycan är att den inte är cab. Annars en 100%-bil för mig
Maserati Grancabrio Folgore EV?
Snubbarna på Fully Charged verkar åtm. gilla cupéversionen…
En cab blir väl vidare rätt ofta lite tyngre än versionen med tak. Gäller kanske inte bilar som byggs enbart i kolfiber, men det gör ju inte ens Taycan… Å andra sidan kanske det inte skulle behöva bli så med en elbil. Batteri-packet kanske 'erbjuder' tillräckligt med stabilitet så att en cab-version av en elbil inte behöver bli tyngre. Vet inte riktigt vad cab-versionen väger, men gissar att den är lite tyngre än basmodellen av Taycan. Men en del kanske beror på större batteri…
Har dock inte koll på verkstadsnät, reparationsavgifter och försäkring när det gäller Maserati, men gissar att det kanske inte alltid är 'optimalt' för ett bilägande i Sverige. Värdeminskningen är väl ytterligare en aspekt i ett sånt här bilköp…
Kikade snabbt på blocket och bytbil, men det verkar inte finnas någon bil till salu i Sverige. Tyska mobile.de verkar ha en lite jobbig search-funktion för ljust den här bilmodellen, eller så finns det kanske inte någon bil till salu på den siten heller… Vet faktiskt inte på rak arm vad det skulle kunna bero på.
Taycan är en fantastisk bil, håller med. Men jag har aldrig riktigt fallit för designen. Tycker Panamera är betydligt snyggare. Annars hade jag nog suttit och gjort glädjekalkyler vid det här laget typ: "den är ju bara lite dyrare än [någon dyr bil]"
Största problemet (enl mig) med Taycan är att den inte är cab. Annars en 100%-bil för mig
Maserati Grancabrio Folgore EV?
Snubbarna på Fully Charged verkar åtm. gilla cupéversionen…
En cab blir väl vidare rätt ofta lite tyngre än versionen med tak. Gäller kanske inte bilar som byggs enbart i kolfiber, men det gör ju inte ens Taycan… Å andra sidan kanske det inte skulle behöva bli så med en elbil. Batteri-packet kanske 'erbjuder' tillräckligt med stabilitet så att en cab-version av en elbil inte behöver bli tyngre. Vet inte riktigt vad cab-versionen väger, men gissar att den är lite tyngre än basmodellen av Taycan. Men en del kanske beror på större batteri…
Har dock inte koll på verkstadsnät, reparationsavgifter och försäkring när det gäller Maserati, men gissar att det kanske inte alltid är 'optimalt' för ett bilägande i Sverige. Värdeminskningen är väl ytterligare en aspekt i ett sånt här bilköp…
Kikade snabbt på blocket och bytbil, men det verkar inte finnas någon bil till salu i Sverige. Tyska mobile.de verkar ha en lite jobbig search-funktion för ljust den här bilmodellen, eller så finns det kanske inte någon bil till salu på den siten heller… Vet faktiskt inte på rak arm vad det skulle kunna bero på.