Electron skrev: ↑24 feb 2025 08:53
ducce916m skrev: ↑24 feb 2025 08:09
Electron skrev: ↑23 feb 2025 12:43
pejvic skrev: ↑23 feb 2025 12:31
Electron skrev: ↑22 feb 2025 20:37
Jag gör att aktivt val att inte stödja Muskovitch. Det känns så bra
Det gläder mig. EQE är väl rätt trevlig också? Vad är det för förbrukning på den? Den lär väl åtminstone krossa Etron på den punkten?
Jag saknar inget vad gäller funktioner i appen. Jo en sak: att inte kunna ställa in max antal ampere vid hemmaladdning. Möjligt att det går med Mercedes egna box.
Allt det andra i stort sett finns i Mercedes appen. Vissa saker är faktiskt bättre.
Förbrukningen, ja det är en stor bil lika som BMW iX, Tesla Model X och EV9. Audi Q6 e-tron kan platsa in här också även om jag upplevde den som mindre. Hursomhelst, jag har bara hunnit med en lite längre färd på sju mil. Då var det blött, motvind och temperatur låg på nollan. Jag snittade på 2.3 kWh/mil med dubbdäck Nokian Hakka10. Helt ok med fem personer i bilen. Körupplevelsen är helt magisk jämfört med M3. Automatik på vindrutetorkare bara fungerar! Farthållaren fungerar som en dröm (håller avståndet till framförvarande bil mjukt och bra).
Hade inte testat Apple CarPlay innan, men det är också klart smidigt, funkar väldigt bra.
Spotify integration i bilens egna ui, funkar det också. Internetuppkoppling till bilen, funkar kanon.
Tog emot en OTA, den bara flög in och installerades utan macke mang. Teslas senaste uppdateringar för mej låg på ca 30-40 minuter.
E-tron har jag inte testat men enl ”Tesla-Björn” så är den bra mycket törstigare.
Finns liknande funktioner som sentry-, camp- och dog mode?
Men snälla! Hur många ggr har du använt camp mode?
Jag å frugan gjorde det i början två ggr. Inte var det bekvämt. Tältet funkar bättre.
Är det här det enda som gör att den ska vara bättre???
För mej ska de säkerhetsfunktioner som bilen har ska funka.
Farthållaren i M3: katastrof!
Vindrutetorkare: skrattretande
Spökbromsningar: fasansfullt
Har aldrig påstått att de är "de enda" funktionerna som är bättre, finns många småfinesser hos Tesla som uppskattas. Det vore väl dessutom underligt om en bil till ett betydligt högre pris inte har mer påkostade funktioner
Sentry mode räddade mig från diskussion när jag nyligen blev påkörd av en buss och chauffören anklagade mig för att vara vållande. Då var filmerna guld att ha.
Camp mode är skönt att använda t ex när man en varm sommardag återvänder till bilen efter att ha handlat. Enkelt att hantera , bara ett tryck på skärmen. Övernattat i bilen har jag aldrig gjort, det finns hotell
Torkarna fungerar utmärkt i min bil, förutom att de slår ett slag någon gång/vecka på torr ruta.
Lättare inbromsningar kan inträffa så den funktionen är inte 100%-ig men jag har lärt mig när det skulle kunna uppträda och kan ganska lätt agera med att stänga av farthållaren några sekunder.
Min A8 hade liknande uppträdanden ibland, värst var en fullkomlig tvärnit på motorväg vid omkörning av bil som var långsam med att köra in i innerfilen. Bilen tvärstannade och fick bogseras till verkstad.
Min bästa vän köpte nyligen en ny Mercedes SUV/hybrid, fick efter en vecka problem med vibrationer. Ska inte trötta någon med att beskriva den fortsatta häpnadsväckande dåliga hanteringen av Mercedes, inget fabrikat är felfritt