Sjukt cool bil!
Men man undrar ju vad det är för nötter som skapar webbsidorna.
Tex under ”Utrustning” kommer ”hastighetsmätare” på sjätte plats
Tror bilen har liiite coolare features än så….
Det är nog Google translate för skyltavläsning.....
Sjukt cool bil!
Men man undrar ju vad det är för nötter som skapar webbsidorna.
Tex under ”Utrustning” kommer ”hastighetsmätare” på sjätte plats
Tror bilen har liiite coolare features än så….
Det är nog Google translate för skyltavläsning.....
Det var vad jag också lutade åt, men sen gick jag in och läste under rubriken. Där står " Hastighetsmätaren i instrumentdisplayen visar den aktuella hastigheten i km/h. ".
Sjukt cool bil!
Men man undrar ju vad det är för nötter som skapar webbsidorna.
Tex under ”Utrustning” kommer ”hastighetsmätare” på sjätte plats
Tror bilen har liiite coolare features än så….
Det är nog Google translate för skyltavläsning.....
Det var vad jag också lutade åt, men sen gick jag in och läste under rubriken. Där står " Hastighetsmätaren i instrumentdisplayen visar den aktuella hastigheten i km/h. ".
Kul bilval! Vissa bilar både är och känns stora (t.ex. Escalade, där även V känns som en buss, om än med många hästkrafter), andra (likt många BMWs) har en tendens att upplevas betydligt mindre och lättare än vad de egentligen är. Vart faller i7:an in enligt dig som ju ändå kört en hel del bilar av olika kategorier?
Den känns någonstans mellan Model S och 3. 4-hjulsstyrningen "luras" ordentligt på den punkten.
Väldigt lätt att manövrera runt - ända tills man ska hitta en p-plats som räcker till på djupet. 5.40 är en lång bil.
Det var vad jag också lutade åt, men sen gick jag in och läste under rubriken. Där står " Hastighetsmätaren i instrumentdisplayen visar den aktuella hastigheten i km/h. ".
Min utrustningslista är 3 A4-sidor och även där står hastighetsmätare med. Men det är en BMW, så blinkers nämns öht inte.
Det var vad jag också lutade åt, men sen gick jag in och läste under rubriken. Där står " Hastighetsmätaren i instrumentdisplayenu visar den aktuella hastigheten i km/h. ".
Min utrustningslista är 3 A4-sidor och även där står hastighetsmätare med. Men det är en BMW, så blinkers nämns öht inte.
Det var ju faktisk inte farligt med tanke vad så exklusiva bilar brukar kosta.
Re: BMW i7 - en billig teslaersättare
Postat: 23 apr 2025 07:10
av dstr
Vissa dagar saknar jag verkligen Tesla, andra inte. Ganska tidigt stod det klart för mig att i7'an inte är den "optimala bilen för mig". Jag kör för många mil *) 98% själv i bilen och har alldeles för små parkeringsplatser. Vid min ena bostad går den öht inte ens in i garaget.
Värmen i armstöden har blivit en sån där "fånig feature som man uppskattar väldigt mycket". Det blir svårt att hitta nästa bil när det blev en så pass stor faktor. En annan sak är helautomatiska dragkroken. Dock fånigt att knappen för det sitter i bakluckan. Varför inte inne i bilen? Varför inte tillgänglig via appen?
Sen har vi komforten. Varje gång jag byter från en annan bil till i7'an så påminns jag varför den är magisk. I mina aftonböner nu så hoppas jag på att nästa version av Model S kommer med bekvämare fjädring, dragkroken, värmen i armstöden, massage i stolarna och lite mer bling.
Hjärnan säger att jag borde byta bil. Hjärtat säger sitt kvar.
*) Värdeminskningen per mil på en 7-serie är rätt brutal. Nu hamnar dock tco relativt långt ner på min priolista i bilval, men just nu hade det varit billigare att skaffa en begagnad M3 och ha som pendlarbil och spara i7'an till helger/semesterresor.
Re: BMW i7 - en billig teslaersättare
Postat: 23 apr 2025 09:07
av HerrNilsson
Fet bil absolut, men rätt kass på långresor.
Kyle Conner och gänget körde den mot en bunt andra elbilar och den hamnar brutalt sist jämfört med moderna elbilar. Enda bilen den slår är en OG Model S från 2013.
Vissa dagar saknar jag verkligen Tesla, andra inte. Ganska tidigt stod det klart för mig att i7'an inte är den "optimala bilen för mig". Jag kör för många mil *) 98% själv i bilen och har alldeles för små parkeringsplatser. Vid min ena bostad går den öht inte ens in i garaget.
Värmen i armstöden har blivit en sån där "fånig feature som man uppskattar väldigt mycket". Det blir svårt att hitta nästa bil när det blev en så pass stor faktor. En annan sak är helautomatiska dragkroken. Dock fånigt att knappen för det sitter i bakluckan. Varför inte inne i bilen? Varför inte tillgänglig via appen?
Sen har vi komforten. Varje gång jag byter från en annan bil till i7'an så påminns jag varför den är magisk. I mina aftonböner nu så hoppas jag på att nästa version av Model S kommer med bekvämare fjädring, dragkroken, värmen i armstöden, massage i stolarna och lite mer bling.
Hjärnan säger att jag borde byta bil. Hjärtat säger sitt kvar.
*) Värdeminskningen per mil på en 7-serie är rätt brutal. Nu hamnar dock tco relativt långt ner på min priolista i bilval, men just nu hade det varit billigare att skaffa en begagnad M3 och ha som pendlarbil och spara i7'an till helger/semesterresor.
iX har ju rasat rätt bra i värde och har värme i armstöden samt är lite kortare och lättare att parkera etc än i7.
Kanske ett bra mellansteg i väntan på ny Tesla?
Tror den kommer hålla värdet bättre än i7 också just pga det är en SUV.
Kyle Conner och gänget körde den mot en bunt andra elbilar och den hamnar brutalt sist jämfört med moderna elbilar. Enda bilen den slår är en OG Model S från 2013.
Värmen i armstöden har blivit en sån där "fånig feature som man uppskattar väldigt mycket". Det blir svårt att hitta nästa bil när det blev en så pass stor faktor.
Räckte med en demo för mig, otroligt bra funktion! iX har IR-värme på flera ställen dessutom. (knän bla)