Lackstift vit model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Re: Lackstift vit model Y

Inlägg av Arn »

Lite nyfiken, tror ni Riddermark/Carla och Tesla själva hade gjort avdrag på inbytespriset på grund av denna skadan? Ungefär hur stort avdrag i så fall?
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Arn skrev: 30 jul 2024 18:33
Lite nyfiken, tror ni Riddermark/Carla och Tesla själva hade gjort avdrag på inbytespriset på grund av denna skadan? Ungefär hur stort avdrag i så fall?
Det tror jag att det hade gjort. Bilhandlare brukar dra av för minsta prick. 5-10kkr skulle jag tippa.

Om du väntar 1-2 år med att sälja kommer det se mycket värre ut.
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Ännu inga uppdateringar från Tesla som beräknar att bilen ska vara klar på maximalt tre timmar. Troligen är det ingen fysisk person som ännu har granska den begärda servicen utan enbart en datoriserat kostnadsförslag på 500 kr för 0,2h arbetstid utan närmare specifikation

Har ni någon uppskattning för hur lång tid själva arbetet med rosten och lacken kan ta? Om jag lämnar in bilen klockan 14 finns det någon rimlig chans jag kan få tillbaka den samma dag eller får man lämna in bilen några dagar när det gäller lackarbete?

Hur nära in på service brukar Tesla skicka ut uppdaterade kostnadsförslag?

Skulle där komma ett dyrt prisförslag måste jag givetvis dubbelkolla via chattfunktionen att det går på garantin
Skriv svar