Du skulle bara veta vilka ämnen som diskuteras på hästforumet Bukefalos!TiborBlomhall skrev: ↑11 dec 2023 10:29Att folk inte kan låta bli att snacka politik på ett elbilsforum.

Moderator: Redaktion
Du skulle bara veta vilka ämnen som diskuteras på hästforumet Bukefalos!TiborBlomhall skrev: ↑11 dec 2023 10:29Att folk inte kan låta bli att snacka politik på ett elbilsforum.
I onsdags var det en som satte sig på min stol i fikarummet!Arctic Drifter skrev: ↑14 dec 2023 08:42Dagens klagomål: Någon rookie har fått för sig att blockera min personliga parkeringsplats med sin fossilbil. Det står visserligen i någon rutin att vi inte har personliga men alla som jobbat här ett tag vet att vi inofficiellt har det...
Haha, det skulle du inte ha sagt. Nu kommer det komma en flodvåg av diskussioner...Jerker skrev: ↑15 dec 2023 08:35Du skulle bara veta vilka ämnen som diskuteras på hästforumet Bukefalos!TiborBlomhall skrev: ↑11 dec 2023 10:29Att folk inte kan låta bli att snacka politik på ett elbilsforum.Än så länge slipper vi diskussioner om sex&samlevnad på det här forumet.
Nja, jag tror faktiskt att det är alldeles för få kvinnor aktiva på det här forumet för att det ska hända!larjon skrev: ↑15 dec 2023 08:59Haha, det skulle du inte ha sagt. Nu kommer det komma en flodvåg av diskussioner...Jerker skrev: ↑15 dec 2023 08:35Du skulle bara veta vilka ämnen som diskuteras på hästforumet Bukefalos!TiborBlomhall skrev: ↑11 dec 2023 10:29Att folk inte kan låta bli att snacka politik på ett elbilsforum.Än så länge slipper vi diskussioner om sex&samlevnad på det här forumet.
![]()
Instämmer. Jäkligt dåligt med parkeringsplatser på grund av snövallar också...mikebike skrev: ↑15 dec 2023 09:01Snöröjningen i Stockholms innerstad.
Igår körde jag för en gångs skull bil inne i stan.
Man tar inte bort snön, bara plogar ihop. På många ställen var det en plogvall i mitten av gatan som gjorde att det inte gick att köra två bilar bredd trots att gatan har två körfält.
Jag kokar ner din klagan till ett koncentrat: snö i städer. Så jäkla onödigt. Det får gärna snöa ute i naturen och i parker och så men att snö faller på asfalterade gator och trottoarer är bara så jäkla onödigt.mikebike skrev: ↑15 dec 2023 09:01Snöröjningen i Stockholms innerstad.
Man tar inte bort snön, bara plogar ihop. På många ställen var det en plogvall i mitten av gatan som gjorde att det inte gick att köra två bilar bredd trots att gatan har två körfält.
Precis bra tolkning, samt det ska absolut inte snöa, töa och sedan frysa till igen, sådant sattyg får inte ske inom tätbebyggda områden.TiborBlomhall skrev: ↑15 dec 2023 09:55Jag kokar ner din klagan till ett koncentrat: snö i städer. Så jäkla onödigt. Det får gärna snöa ute i naturen och i parker och så men att snö faller på asfalterade gator och trottoarer är bara så jäkla onödigt.mikebike skrev: ↑15 dec 2023 09:01Snöröjningen i Stockholms innerstad.
Sluta köpa elbilar så löser det sig självt?
here, here! Vi borde kunna stämma klimatet som åsamkar oss så mycket sveda och värk! (vadå om klimatrörelsen stämmer regeringar så bör det motsatta kunna ske
'Hear, hear' is an expression used by members of parliament to show their support for a speech. It is a short form of 'hear them, hear them' and is a way of saying, 'listen to what is being said—it's important!' The saying has a long history in the UK Parliament."Mickep skrev: ↑15 dec 2023 10:09here, here! Vi borde kunna stämma klimatet som åsamkar oss så mycket sveda och värk! (vadå om klimatrörelsen stämmer regeringar så bör det motsatta kunna ske)
Det som är onödigt är att inte lösa problemen.TiborBlomhall skrev: ↑15 dec 2023 09:55Jag kokar ner din klagan till ett koncentrat: snö i städer. Så jäkla onödigt. Det får gärna snöa ute i naturen och i parker och så men att snö faller på asfalterade gator och trottoarer är bara så jäkla onödigt.mikebike skrev: ↑15 dec 2023 09:01Snöröjningen i Stockholms innerstad.