Snart i minoritet.

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Re: Snart i minoritet.

Inlägg av wannabee »

magpet skrev: 23 jul 2023 21:55
Är nyss hemkommen från en resa i Europa. Detta tillsammans med en annan familj som också hade elbil, dock av annat märke.
Jag vet inte hur ofta de hade telefonen uppe för att leta resvägar, laddstolpar och betalningsalternativ. Själva kunde vi fokusera på annat än en massa appar på resan för att komma rätt. Dessutom till en lägre energiförbrukning.
På slutet fick de ont om el och när vi skulle på en "extrautflykt" fick de helt enkelt parkera sin bil och hoppa in i vår, så vi fick köra.
Så om vi pratar smidighet vid långresa kan jag inte se någon annan elbil som är i närheten så smidig som Tesla. Alla har olika preferenser och erfarenheter men för mig som kör mycket och vill att resan ska vara smidig är valet väldigt enkelt!
Påminner mig om en snubbe i södra Sverige som kör mycket med sin Zoe i Europa, de första åren hade han ingen smartphone, antar han letade laddare innan han for från Sverige och när han då kom fram till en laddare så var den ibland trasig och han skulle försöka hitta en annan laddstation. Den har ju rätt litet batteri och de tidiga modellerna kunde väl bara ladda växelström helst 32A. Men han slapp ju då ha telefonen uppe hela tiden, då han inte hade någon.

Jag har en Tesla sedan ett år och det enda jag varit missnöjd med var väl att få en dragkrok monterad.
Innan hade jag en Toyota i drygt 20 år och den fick ju lite problem de sista åren, men aldrig några problem med drivlina och motor. Tyvärr har ju Toyota helt tappat bort sig med elbilar och någon hybrid med dubbla drivlinor vill jag inte ha, med tanke på att jag än så länge brukar ha mina bilar minst 20 år :? Hybrid kan man nog ha som nya om man tänker byta efter några år.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Delta skrev:
magpet skrev: 23 jul 2023 19:20
Jag har också kört Tesla i sex och ett halvt år (31000 mil). Och jag är supernöjd, saknar absolut ingen annan bil, för mig är detta perfekt!
Håller med till 100%, Har dock kört 35000 mil på drygt 9 år.:D :D :D
Hold my Beer. Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Tars skrev: 25 jul 2023 13:03
Delta skrev:
magpet skrev: 23 jul 2023 19:20
Jag har också kört Tesla i sex och ett halvt år (31000 mil). Och jag är supernöjd, saknar absolut ingen annan bil, för mig är detta perfekt!
Håller med till 100%, Har dock kört 35000 mil på drygt 9 år.:D :D :D
Hold my Beer. Bild
:lol: Mina har rullat sammanlagt typ 37 tusen mil nu, plus nästan 10 tusen i Leafen före det :mrgreen:
Den första Teslan har förresten nu rullat över 39 tusen mil berättade han som köpte den av mig och
den är fortfarande i riktigt bra skick också (även folien som jag la på efter ett år)! Inga stora
fel har han haft på den heller :) (jag hann köra den ca 23 tusen mil).
Dom två bilar jag hade före elbilarna skrotade jag strax före 20 tusen mil vardera… just saying…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar