Jag skulle vilja att backkameran fälldes in så fort den inte användes, så att det gick att se något med den på vintern...lineman skrev:Jag skulle vilja ha värmeslingor på back-kameran
Förvärmning av kameran
Moderator: Redaktion
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Förvärmning av kameran
Den lär ju inte kunna fällas ut då eftersom den lär frysa fast. Vore kanske bra om de la lite värmeslingor runt den kameran också?ovelundkvist skrev:Jag skulle vilja att backkameran fälldes in så fort den inte användes, så att det gick att se något med den på vintern...lineman skrev:Jag skulle vilja ha värmeslingor på back-kameran
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Värmeslingor runt laddluckans magnet vore inte dumt heller
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Förvärmning av kameran
Förmodligen utsikten de tittar påHerr X skrev:Det kanske är någon anställd på Tesla Motors som manuellt styrt avfrostningen av din kamera för att de ville se ut? Bilen kanske står parkerad mot grannfruns sovrumsfönster?mahulkp skrev:Skumt detta. Jag har 2.9.154. Tillverkad i feb 2015.

Och ja det funkar idag med.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Min gör det absolut inte. En 85D hämtad i Juni-15 utan vinterpaket och nu 154 mjukvara.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Inte min heller. 90D med vinterpaket. Hämtade ut den för en månad sen. Uppdaterade till nya programvaran i torsdags (154). Hela rutan istäckt nu på morgonen. Laddkabeln sitter i sen igår kväll (=varit fulladdad i många timmar nu). Såg att när solen nådde över trädtopparna och lyste på framrutan en kortis så kunde jag ana en liten mörk fläck där kameran sitter efter en stund. Nu är den borta igen.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jeg har en 85d udleverat i Danmark okt 2015 med vinterpacket.
Her til morgon har vi minus 10 i Danmark.
Mit kamera er helt iset til.
Sladden sidder i bilen.
Her til morgon har vi minus 10 i Danmark.
Mit kamera er helt iset til.
Sladden sidder i bilen.
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
Her litten ifrån mine testst her till morgon.
Bilen var parkerat hemma hela nattan.
Slog på defrosteren till det backra fönstrat. Stängte döran til bilen ock gik väk ifrån bilen.
Alle displays var helt svarta. Efter fem min istartede jeg preheat av bilen.
Då preheatede jeg bilen i 20 min.
Det framra fønstret var nu helt fritt för snö, pånär kamerat. Her var det stadig frost.
Det backra fönstret var också hellt fritt för sne.
Måsta testa mere med detta.
Jeg tror det funkar att slå på defrosteren innan man lemmnar bilen. Då vill den defroste när man preheater.
Bilen var parkerat hemma hela nattan.
Slog på defrosteren till det backra fönstrat. Stängte döran til bilen ock gik väk ifrån bilen.
Alle displays var helt svarta. Efter fem min istartede jeg preheat av bilen.
Då preheatede jeg bilen i 20 min.
Det framra fønstret var nu helt fritt för snö, pånär kamerat. Her var det stadig frost.
Det backra fönstret var också hellt fritt för sne.
Måsta testa mere med detta.
Jeg tror det funkar att slå på defrosteren innan man lemmnar bilen. Då vill den defroste när man preheater.
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
- Teslamannen
- Teslaägare
Jag förvärmde 40 minuter i morse, alla rutor var isfria (inte bak dock) men precis vid kameran var det is över hela området.
Laddkabeln har suttit i hela natten, fulladdad sen igår kväll.
Så är det värme i kameran fungerar det inte på min. Har vinterpaket. Bilen tillverkad Okt 2015.
Laddkabeln har suttit i hela natten, fulladdad sen igår kväll.
Så är det värme i kameran fungerar det inte på min. Har vinterpaket. Bilen tillverkad Okt 2015.
85D Titanium sen 30/12-2015
Min gissning är att bilen som avfrostar kameran konstant har något el fel och bör tas in till tesla
En sån slinga är inte konsteuerad för kontinuerlig drift
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kan det inte vara så att de bilar som fått kameran avfrostad fått det av direkt solljus som tack vare den svarta bakgrunden får snön att smälta vid kameran?
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Bra tanke, det stämmer nog i mitt fall. Såg i dag att kameratriangeln var snö- och frostfri, och vi har haft sol nu. Hade inte noterat sådan smältning förut.Bengt skrev:Kan det inte vara så att de bilar som fått kameran avfrostad fått det av direkt solljus som tack vare den svarta bakgrunden får snön att smälta vid kameran?
Nej om du tittar på mina första bilder i tråden så ser man tydligt att värmetråden smält all snö utan solens inverkan. Det var mulet och minus 7C ute.Bengt skrev:Kan det inte vara så att de bilar som fått kameran avfrostad fått det av direkt solljus som tack vare den svarta bakgrunden får snön att smälta vid kameran?
Model YP 2024
Kanske det, men jag tror inte det gör nån skada så jag kan leva med dete5m1r skrev:Min gissning är att bilen som avfrostar kameran konstant har något el fel och bör tas in till tesla

Model YP 2024
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Har definitivt ingen (fungerande) värmeslinga i kameran på min 85D uttagen juni -15 med vinterpaket och .154. Glaset framför kameran är det enda som fortfarande är is på efter 60 min förvärmning.
Senast redigerad av ovelundkvist, redigerad totalt 1 gånger.
- Teslamannen
- Teslaägare
ovelundkvist skrev:Har definitivt ingen (fungerande) värmeslinga i kameran på min 85D uttagen juni -15 med .154. Glaset framför kameran är det enda som fortfarande är is på efter 60 min förvärmning.
Exakt sådär ser min också ut på morgonen efter 40 min förvärmning.
85D Titanium sen 30/12-2015
- Teslamannen
- Teslaägare
Märkligt era bilder är helt inverterade mot hur det ser ut på min bil.
Model YP 2024
Det var väl just förvärmning som inte skulle vara på för att testa om värmeslingorna runt kameran var på? Kolla på mahulkp första bild och vad han skriver. Det var ingen förvärmning på den bilen. Kan vara så att de i soliga Kalifornien tror att det räcker med förvärmningen för att få kameran isfri men om bilen inte är förvärmd så är den påslagen. Sedan är det av intresse att veta modell och om man har vinterpaket också.Teslamannen skrev:ovelundkvist skrev:Har definitivt ingen (fungerande) värmeslinga i kameran på min 85D uttagen juni -15 med .154. Glaset framför kameran är det enda som fortfarande är is på efter 60 min förvärmning.
Exakt sådär ser min också ut på morgonen efter 40 min förvärmning.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har vinterpaketet. Men om värmeslingor runt kameran var på skulle väl kameran vara isfri, oavsett om vi förvärmer rutan eller ej?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Eller menar du att slingorna i kameran bara skulle vara på om man INTE förvärmer?
Precis! Bilen på första bilden hade ju bevisligen inte förvärmt.ovelundkvist skrev:Eller menar du att slingorna i kameran bara skulle vara på om man INTE förvärmer?
Var tvungen att gå ut och kolla nu på kvällen. Kl 23:20 och kameran uppvärmd. I övrigt helt dött.
Filmade lite...
https://vimeo.com/152096017
Filmade lite...
https://vimeo.com/152096017
Model YP 2024

-11 ute, 0 inne i bilen, men ingen is tyvärr. Får kolla imorgon,.154 o kalltsomfan-paket.
/Sony Z3 Dual
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Det finns iaf fler som har samma feature som mig 
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1328475

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1328475
Model YP 2024