Re: Hur långt har era nya bilar gått vid leverans?
Postat: 04 jun 2023 14:05
Kan ha varit ngt fel på den och den varit på lagning, sen har nån anställd kört lite med den.
Vad stod det i avtalet? Om du fått kikat.vampyren skrev: ↑03 jun 2023 12:36Tack för alla tips och info. Jag har bara haft några timmar med bilen då jag hade bokat en resa utomlands över helgen så därför jag svarar så sent också. Ska leta vidare om jag kan hitta någon att prata med hos tesla först tänkte jag.
Visst kan jag lämna bilen inom 2v men då tror jag inte jag kan köpa för samma pris 1mille nästan exakt istället för 1.3 som det kostar idag.
Men om jag visar på att det är tesla som gjort fel så kanske.
Super kluven just nu.
Hade även bokat tid för ppf men vill inte göra när jag har repa och Micro scratches över hela bilen.
Vet inte riktig om jag ska slås för helt ny leverans eller be de vaxa/ måla om bilen plus fixa allt fel jag hittat vilket är rätt många just nu.
Vad tycker ni?
Ska även se om jag hittar vad max milltal är i avtalet.
Det borde hjälpa ev del tänker jag....
Vi kollade aldrig på något. Nu när jag tänker så sa killen aldrig att jag ska acceptera bilen. Utan han gjorde massa noteringar och bilder och bad mig skriva under för att skicka in rapporten men sa aldrig jag ska motta bilen. Tyckte man skulle göra det i sin egen app eller något. Allt känns bara skumt ju mer jag tänker på det.Collin87 skrev: ↑04 jun 2023 14:40Vad stod det i avtalet? Om du fått kikat.vampyren skrev: ↑03 jun 2023 12:36Tack för alla tips och info. Jag har bara haft några timmar med bilen då jag hade bokat en resa utomlands över helgen så därför jag svarar så sent också. Ska leta vidare om jag kan hitta någon att prata med hos tesla först tänkte jag.
Visst kan jag lämna bilen inom 2v men då tror jag inte jag kan köpa för samma pris 1mille nästan exakt istället för 1.3 som det kostar idag.
Men om jag visar på att det är tesla som gjort fel så kanske.
Super kluven just nu.
Hade även bokat tid för ppf men vill inte göra när jag har repa och Micro scratches över hela bilen.
Vet inte riktig om jag ska slås för helt ny leverans eller be de vaxa/ måla om bilen plus fixa allt fel jag hittat vilket är rätt många just nu.
Vad tycker ni?
Ska även se om jag hittar vad max milltal är i avtalet.
Det borde hjälpa ev del tänker jag....
Okej, Mätarställning bör stå på slutfakturan iaf.vampyren skrev: ↑04 jun 2023 23:05Vi kollade aldrig på något. Nu när jag tänker så sa killen aldrig att jag ska acceptera bilen. Utan han gjorde massa noteringar och bilder och bad mig skriva under för att skicka in rapporten men sa aldrig jag ska motta bilen. Tyckte man skulle göra det i sin egen app eller något. Allt känns bara skumt ju mer jag tänker på det.Collin87 skrev: ↑04 jun 2023 14:40Vad stod det i avtalet? Om du fått kikat.vampyren skrev: ↑03 jun 2023 12:36Tack för alla tips och info. Jag har bara haft några timmar med bilen då jag hade bokat en resa utomlands över helgen så därför jag svarar så sent också. Ska leta vidare om jag kan hitta någon att prata med hos tesla först tänkte jag.
Visst kan jag lämna bilen inom 2v men då tror jag inte jag kan köpa för samma pris 1mille nästan exakt istället för 1.3 som det kostar idag.
Men om jag visar på att det är tesla som gjort fel så kanske.
Super kluven just nu.
Hade även bokat tid för ppf men vill inte göra när jag har repa och Micro scratches över hela bilen.
Vet inte riktig om jag ska slås för helt ny leverans eller be de vaxa/ måla om bilen plus fixa allt fel jag hittat vilket är rätt många just nu.
Vad tycker ni?
Ska även se om jag hittar vad max milltal är i avtalet.
Det borde hjälpa ev del tänker jag....
ah hittade! Tack för det.Collin87 skrev: ↑05 jun 2023 08:19Okej, Mätarställning bör stå på slutfakturan iaf.vampyren skrev: ↑04 jun 2023 23:05Vi kollade aldrig på något. Nu när jag tänker så sa killen aldrig att jag ska acceptera bilen. Utan han gjorde massa noteringar och bilder och bad mig skriva under för att skicka in rapporten men sa aldrig jag ska motta bilen. Tyckte man skulle göra det i sin egen app eller något. Allt känns bara skumt ju mer jag tänker på det.Collin87 skrev: ↑04 jun 2023 14:40Vad stod det i avtalet? Om du fått kikat.vampyren skrev: ↑03 jun 2023 12:36Tack för alla tips och info. Jag har bara haft några timmar med bilen då jag hade bokat en resa utomlands över helgen så därför jag svarar så sent också. Ska leta vidare om jag kan hitta någon att prata med hos tesla först tänkte jag.
Visst kan jag lämna bilen inom 2v men då tror jag inte jag kan köpa för samma pris 1mille nästan exakt istället för 1.3 som det kostar idag.
Men om jag visar på att det är tesla som gjort fel så kanske.
Super kluven just nu.
Hade även bokat tid för ppf men vill inte göra när jag har repa och Micro scratches över hela bilen.
Vet inte riktig om jag ska slås för helt ny leverans eller be de vaxa/ måla om bilen plus fixa allt fel jag hittat vilket är rätt många just nu.
Vad tycker ni?
Ska även se om jag hittar vad max milltal är i avtalet.
Det borde hjälpa ev del tänker jag....
Ser ju misstänkt ut som dom försökt gömma den skadan genom att putta ena delen av innerskärmen under den del med skruv/clips.
Ju bromsskivan är nog ok men alla skruvar? de ser ut som de är flera år gamla. Ska de inte vara galvaniserade eller tåla regn mer än några månader. Bilen är ju tillverkar i mars så man undrar.....agehall skrev: ↑07 jun 2023 06:44Klart du ska vara petig. Betalar man så mycket som man gör för en MS så har man rätt att vara petig imho.
Vad gäller rost på bromsskivor så vet jag dock inte om det är något att anmärka på - vissa ICE-bilar jag har haft har fått hela bromsskivan täkt av rost på ett par dagar om de inte kördes. Det är dock inget problem - rosten försvinner direkt första gången man bromsar.
Nejdå, har ett supportärende. De ringde mig faktiskt idag och hon tyckte också det var för många fel och höll med om att mitt begäran om en ny bil är inte orimlig. Däremot bad hon mig vända mig till säljarna.
Så det känns som de skickar mig mellan sig. Jag skrev tillbaka att jag fortfarande vill ha en ny bil och att serviceteamet också håller med mig i detta. Få se vad säljaren svarar imorgon. Tänker gå till deras kontor också i eftermiddag om jag inte får svar.Det ska absolut vara en ny bil som du fått. Vi levererar aldrig bilar som nya om de inte är det. Vad du måste göra är att göra ett serviceärende på detta i din Tesla-app. Då kommer serviceteamet att titta på alla dina concerns och vidta lämpliga åtgärder. Det är enda vägen som vi kan gå med detta ärende.
Vi har gjort anteckningar på det som du och Viktor upptäckte vid leverans. Så nästa steg är att du gör ett ärende så blir du kontaktad av vårt serviceteam så snart som möjligt,
Vänliga hälsningar
Minns inte om det var ett privatköp men om det är så har du ju möjligheten att häva köpet? Du verkar ju inte ha kört så långt.vampyren skrev: ↑07 jun 2023 21:40Nejdå, har ett supportärende. De ringde mig faktiskt idag och hon tyckte också det var för många fel och höll med om att mitt begäran om en ny bil är inte orimlig. Däremot bad hon mig vända mig till säljarna.
Fick samtidigt mail från kontoret (antar någon högre chef bland säljarna) där han skrev såhär:Så det känns som de skickar mig mellan sig. Jag skrev tillbaka att jag fortfarande vill ha en ny bil och att serviceteamet också håller med mig i detta. Få se vad säljaren svarar imorgon. Tänker gå till deras kontor också i eftermiddag om jag inte får svar.Det ska absolut vara en ny bil som du fått. Vi levererar aldrig bilar som nya om de inte är det. Vad du måste göra är att göra ett serviceärende på detta i din Tesla-app. Då kommer serviceteamet att titta på alla dina concerns och vidta lämpliga åtgärder. Det är enda vägen som vi kan gå med detta ärende.
Vi har gjort anteckningar på det som du och Viktor upptäckte vid leverans. Så nästa steg är att du gör ett ärende så blir du kontaktad av vårt serviceteam så snart som möjligt,
Vänliga hälsningar
Sen vad Service teamet att jag ska ta nya bilder från distans :/
Kan bara säga suck. Det är så många saker och jag förstår inte vad det ska hjälpa. Hon menade att de vill veta vart felet ligger. Förstår det på ett sätt men det är lite orelevant. Om jag har en buckla, eller problem i färgen eller problem med list så känns det som de måste ändå ta in bilen. Men men jag har lite o göra imorgon![]()
Istället för att njuta av bilen ska jag hålla på med sånt trams.
max001 skrev: ↑08 jun 2023 22:04Ju jag har 2 veckors ångerrätt! Men saken är jag vill ha bilen men inte när det har så många fel. Känns som måndagsex. Hade det varit 1-2 saker visst de kunde fixat men detta är extremt många saker. Bara det faktum att de kört bilen i en biltvätt är skandal!vampyren skrev: ↑07 jun 2023 21:40Nejdå, har ett supportärende. De ringde mig faktiskt idag och hon tyckte också det var för många fel och höll med om att mitt begäran om en ny bil är inte orimlig. Däremot bad hon mig vända mig till säljarna.
Fick samtidigt mail från kontoret (antar någon högre chef bland säljarna) där han skrev såhär:Så det känns som de skickar mig mellan sig. Jag skrev tillbaka att jag fortfarande vill ha en ny bil och att serviceteamet också håller med mig i detta. Få se vad säljaren svarar imorgon. Tänker gå till deras kontor också i eftermiddag om jag inte får svar.Det ska absolut vara en ny bil som du fått. Vi levererar aldrig bilar som nya om de inte är det. Vad du måste göra är att göra ett serviceärende på detta i din Tesla-app. Då kommer serviceteamet att titta på alla dina concerns och vidta lämpliga åtgärder. Det är enda vägen som vi kan gå med detta ärende.
Vi har gjort anteckningar på det som du och Viktor upptäckte vid leverans. Så nästa steg är att du gör ett ärende så blir du kontaktad av vårt serviceteam så snart som möjligt,
Vänliga hälsningar
Sen vad Service teamet att jag ska ta nya bilder från distans :/
Kan bara säga suck. Det är så många saker och jag förstår inte vad det ska hjälpa. Hon menade att de vill veta vart felet ligger. Förstår det på ett sätt men det är lite orelevant. Om jag har en buckla, eller problem i färgen eller problem med list så känns det som de måste ändå ta in bilen. Men men jag har lite o göra imorgon![]()
Istället för att njuta av bilen ska jag hålla på med sånt trams.
Men om jag lämnar in det så kan jag ju inte köpa en till för samma pris. Det är typ ett argument de har använt. Men bara för jag beställt till ett lägre pris ska jag inte få ett måndagsex. Försöker kolla om deras säljare kan hjälpa.
Kan även tänka mig att vända mig till media och se om de vill skriva om detta om jag inte kommer någon vart med säljarna.
Vill helst lösa det på ett bra sätt om det går men vi får se vart det landar.
Minns inte om det var ett privatköp men om det är så har du ju möjligheten att häva köpet? Du verkar ju inte ha kört så långt.