Ersättning till Polestar 2 sommaren 2024

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

johanh

Re: Ersättning till Polestar 2 sommaren 2024

Inlägg av johanh »

Legato skrev: 07 apr 2023 00:07
johanh skrev: 06 apr 2023 22:04
Legato skrev: 06 apr 2023 08:48
Bortser man från den moraliska aspekten så tror jag Nio ET5 är ett riktigt bra alternativ. Allra intressantast i kombiversion IMO.

Om man är OK med att köpa kinesiska prylar eller ej lämnar jag till var och en. Både du o jag kör ju Polestar så vi är ju redan halvvägs :roll:
Jag föredrar ju sedaner, frågan är hur den står sig kvalitets- och funktionsmässigt. Skulle kunna vara ett alternativ även om det känns som ytterligare ett kliv ner från tysk kvalitet.
Finns ju även som sedan. Kvalitetskänslan verkar vara minst i paritet med tyskarna.
Japp, känns som det mest finns SUV:ar så trevligt med fler sedaner :)
Låter som jag bör kika på den.
toppo
elbilist

Inlägg av toppo »

Om du är nöjd med PS2 men tycker räckvidden är för kort så är väl den uppdaterade PS2 perfekt för dig. Upp till 65 mil WLTP bakhjulsdrift och 59 mil WLTP för Dual Motor. Jag är också otroligt nöjd med min PS2 men samtidigt vill jag ha en större bil så jag har kollat runt en hel del. Dock har alla konkurrenter jag kollat på tillkortakommanden i jämförelse med PS2. Jag kan också ha kvar min nuvarande PS2 till sommaren 2024 men även lämna tillbaka tidigare ifall jag vill, vet inte hur jag ska göra. Till sommaren 2024 borde man kunna få en Polestar 4 och den ligger högst upp på min lista nu, ser fram emot att den presenteras officiellt.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
johanh

Inlägg av johanh »

toppo skrev: 07 apr 2023 08:00
Om du är nöjd med PS2 men tycker räckvidden är för kort så är väl den uppdaterade PS2 perfekt för dig. Upp till 65 mil WLTP bakhjulsdrift och 59 mil WLTP för Dual Motor. Jag är också otroligt nöjd med min PS2 men samtidigt vill jag ha en större bil så jag har kollat runt en hel del. Dock har alla konkurrenter jag kollat på tillkortakommanden i jämförelse med PS2. Jag kan också ha kvar min nuvarande PS2 till sommaren 2024 men även lämna tillbaka tidigare ifall jag vill, vet inte hur jag ska göra. Till sommaren 2024 borde man kunna få en Polestar 4 och den ligger högst upp på min lista nu, ser fram emot att den presenteras officiellt.
Uppdaterade PS2 skulle kunna vara ett alternativ men känns lite tråkigt ;) Polestar 4 vore intressant att kika på även om det är en SUV. Med större bil kommer förhoppningsvis även bättre ljudisolering och kvalitetskänsla om de vill kunna konkurrera i premiumsegmentet.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Legato skrev: 07 apr 2023 00:07

Finns ju även som sedan. Kvalitetskänslan verkar vara minst i paritet med tyskarna.
Byggkvalitet är väl okej men interiören på den demobil som finns hos NIO i Täby är ganska plastig för ET5an. Om man med tyskarna menar Skoda och VW håller jag väl med att kvalitetskänslan är jämförbar men inte om man pratar Audi, BMW eller Mercedes.

Blev faktiskt ganska besviken på NIO i allmänhet efter att alla pratat så väl om dem. När de kostar som de gör är de inte heller direkt billigare än Audi/BMW/Mercedes heller trots sämre laddhastighet.
Skriv svar