Sida 2 av 5

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 11:08
av TiborBlomhall
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
spacecoin skrev:
Trist men helt rätt! Man måste "rösta med plånboken".

Hur går tankarna kring alternativ?
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 11:19
av SwedishAdvocate
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Som jag minns det så fanns det äldre ex. av i4 där det inte finns möjlighet att förvärma batteriet inför laddning hos i alla fall vissa snabbladdare... Ngn som vet ifall de här bilarna blivit uppgraderade för att åtgärda det här?

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 13:02
av NiklasTesla
Tars skrev: 30 mar 2023 10:54
tslaqqq skrev:
Tars skrev: 29 mar 2023 23:54
Bilarna genom åren
20150325, min första kärlek, en p85d grått skinn och Midnattssilver. Jäklar va trevlig bil.
Sen en s70d nosecone, tänkte att jag kunde inte harva omkring i en dieselbil på jobbet.
Efter detta blev det första x:en. En vit med vit inredning och 6 säten. Behövde ha dragkrok så då beställde jag en och fick den 2016. Det var så mycket fel på bilen så efter mycket diskuterande med tesla så byttes bilen in mot en s90d facelift. Riktigt trevlig kärra.

Det är här någonstans det går utför med mitt teslabehov.
Hittade en xp90dl svart med extra allt och jag blev kär.
Mitt i detta så hade jag en vd som tyckte att det såg för vräkigt ut med en tesla och företaget behövde pengar så jag la ut den blåa s90d facelift hos en bilfirma och x:en såldes på en annan firma. Den blå va med i en anlagd brand men den klarade sig med mindre kosmetiska skador.

Nu var det dags för min första sp100dl! Jäkligt najs bil som kördes långa sträckor till Norrland bla på installationsjobb.
Efter att denna såldes så köptes en beg p85dl, problemet va att när jag väl köpte bilen privat så upptäckte jag att bilen va reggade med 772 hk vilket gjorde att försäkringen stack iväg. Så den såldes.

Hittade min gamla kärlek, p85d, på kvd och kammade hem den!
Denna bil uppgradera jag batteriet på till ett 100 kWh. Bilen va nu ganska unik och hat än idag kontakt med nuvarande ägare som kör bilen. Den blev en p100dl med pluschassi. Bild

Köpte en xp90dl 7-sits demo från tesla som kom från Holland. Detta måste ha varit den bäst ihopskruvade x jag ägt. Inga panelgaps, ingen del som låg snett eller högt, alla kromlister va raka. Ägaren som köpte bilen har fortfarande kvar den i Täby och rullar. Såg den senast på e4 för ca 2 månader sen.

Köpte sen en model 3 performance med allt som gick att få med och det är nog den roligaste bilen jag har ägt. Bytte in denna bil efter 1,5 år till riddermark där jag köpte sen en vit 100d. Den bilen körs idag av en av mina anställda.

Köpte en annan p85dl via aktion och fixade iordning den, såldes den med förlust.
Bytte in den hos riddermark som hade en xp100dl som hade varit med i en krock där reparationen inte va ordentligt gjord samt att den hade fortfarande garanti och en massa fel som jag åtgärdade.
Sen va det dags att sälja den då pengar behövdes till nytt tak och solceller. Bild

Hittade sen en xp100dl som va en 90 från början så den va väldigt bra då den hade första varianten av Autopilot. Köpte den på firman, och fick ingen vettig försäkring på den så det billigaste var 3300 i månaden! Bild


Hade beställt en model x performance, grå med vit inredning 6-sits, fick tips om att ta ut en svart till ett bra pris. Det var då som tesla hade 2 veckors provapå.
Denna bil ångrade jag att jag lämnade tillbaka, men den hade en del mjukvarufel som sen visade sig vara en enkel ominstallation på servicecenter.

Köpte en sen 2020 model x.
Sålde den till en god vän som letade en bil som kunde rymma 4 barn och efter att han tittat på massvis med andra alternativ så köpte han min.
Har en svart s100d under tiden.

Får leverans av min s plaid!
Sen min x plaid, men måste sälja någon av bilarna då jag har 3 bilar för mycket och det blir lite kämpigt ekonomiskt. Nu har vi bara en bil för mycket.

Måste ha missat någon bil, men får väl komplettera senare. Bild
Du skulle satsat på Y istället för X låter det som, inte ett enda problem för egen del..kineserna skruvar flitigt
Har y till mina anställda. Sitter dåligt i sätet.
Tack för omtanken.
Hoppas det löser sig Tars. Själv kommer jag ihåg träbänken i bandvagn 206 (sättet i en Model Y är en dröm i jämförelse (åka BV206 är en dröm i jämförelse med mycket annat man får uppleva i militären). :lol:

MVH

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 13:20
av Tars
NiklasTesla skrev:
Tars skrev: 30 mar 2023 10:54
tslaqqq skrev:
Tars skrev: 29 mar 2023 23:54
Bilarna genom åren
20150325, min första kärlek, en p85d grått skinn och Midnattssilver. Jäklar va trevlig bil.
Sen en s70d nosecone, tänkte att jag kunde inte harva omkring i en dieselbil på jobbet.
Efter detta blev det första x:en. En vit med vit inredning och 6 säten. Behövde ha dragkrok så då beställde jag en och fick den 2016. Det var så mycket fel på bilen så efter mycket diskuterande med tesla så byttes bilen in mot en s90d facelift. Riktigt trevlig kärra.

Det är här någonstans det går utför med mitt teslabehov.
Hittade en xp90dl svart med extra allt och jag blev kär.
Mitt i detta så hade jag en vd som tyckte att det såg för vräkigt ut med en tesla och företaget behövde pengar så jag la ut den blåa s90d facelift hos en bilfirma och x:en såldes på en annan firma. Den blå va med i en anlagd brand men den klarade sig med mindre kosmetiska skador.

Nu var det dags för min första sp100dl! Jäkligt najs bil som kördes långa sträckor till Norrland bla på installationsjobb.
Efter att denna såldes så köptes en beg p85dl, problemet va att när jag väl köpte bilen privat så upptäckte jag att bilen va reggade med 772 hk vilket gjorde att försäkringen stack iväg. Så den såldes.

Hittade min gamla kärlek, p85d, på kvd och kammade hem den!
Denna bil uppgradera jag batteriet på till ett 100 kWh. Bilen va nu ganska unik och hat än idag kontakt med nuvarande ägare som kör bilen. Den blev en p100dl med pluschassi. Bild

Köpte en xp90dl 7-sits demo från tesla som kom från Holland. Detta måste ha varit den bäst ihopskruvade x jag ägt. Inga panelgaps, ingen del som låg snett eller högt, alla kromlister va raka. Ägaren som köpte bilen har fortfarande kvar den i Täby och rullar. Såg den senast på e4 för ca 2 månader sen.

Köpte sen en model 3 performance med allt som gick att få med och det är nog den roligaste bilen jag har ägt. Bytte in denna bil efter 1,5 år till riddermark där jag köpte sen en vit 100d. Den bilen körs idag av en av mina anställda.

Köpte en annan p85dl via aktion och fixade iordning den, såldes den med förlust.
Bytte in den hos riddermark som hade en xp100dl som hade varit med i en krock där reparationen inte va ordentligt gjord samt att den hade fortfarande garanti och en massa fel som jag åtgärdade.
Sen va det dags att sälja den då pengar behövdes till nytt tak och solceller. Bild

Hittade sen en xp100dl som va en 90 från början så den va väldigt bra då den hade första varianten av Autopilot. Köpte den på firman, och fick ingen vettig försäkring på den så det billigaste var 3300 i månaden! Bild


Hade beställt en model x performance, grå med vit inredning 6-sits, fick tips om att ta ut en svart till ett bra pris. Det var då som tesla hade 2 veckors provapå.
Denna bil ångrade jag att jag lämnade tillbaka, men den hade en del mjukvarufel som sen visade sig vara en enkel ominstallation på servicecenter.

Köpte en sen 2020 model x.
Sålde den till en god vän som letade en bil som kunde rymma 4 barn och efter att han tittat på massvis med andra alternativ så köpte han min.
Har en svart s100d under tiden.

Får leverans av min s plaid!
Sen min x plaid, men måste sälja någon av bilarna då jag har 3 bilar för mycket och det blir lite kämpigt ekonomiskt. Nu har vi bara en bil för mycket.

Måste ha missat någon bil, men får väl komplettera senare. Bild
Du skulle satsat på Y istället för X låter det som, inte ett enda problem för egen del..kineserna skruvar flitigt
Har y till mina anställda. Sitter dåligt i sätet.
Tack för omtanken.
Hoppas det löser sig Tars. Själv kommer jag ihåg träbänken i bandvagn 206 (sättet i en Model Y är en dröm i jämförelse (åka BV206 är en dröm i jämförelse med mycket annat man får uppleva i militären). Bild

MVH
Bild

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 13:23
av mikebike
NiklasTesla skrev: 30 mar 2023 13:02
Tars skrev: 30 mar 2023 10:54
tslaqqq skrev:
Tars skrev: 29 mar 2023 23:54
Bilarna genom åren
20150325, min första kärlek, en p85d grått skinn och Midnattssilver. Jäklar va trevlig bil.
Sen en s70d nosecone, tänkte att jag kunde inte harva omkring i en dieselbil på jobbet.
Efter detta blev det första x:en. En vit med vit inredning och 6 säten. Behövde ha dragkrok så då beställde jag en och fick den 2016. Det var så mycket fel på bilen så efter mycket diskuterande med tesla så byttes bilen in mot en s90d facelift. Riktigt trevlig kärra.

Det är här någonstans det går utför med mitt teslabehov.
Hittade en xp90dl svart med extra allt och jag blev kär.
Mitt i detta så hade jag en vd som tyckte att det såg för vräkigt ut med en tesla och företaget behövde pengar så jag la ut den blåa s90d facelift hos en bilfirma och x:en såldes på en annan firma. Den blå va med i en anlagd brand men den klarade sig med mindre kosmetiska skador.

Nu var det dags för min första sp100dl! Jäkligt najs bil som kördes långa sträckor till Norrland bla på installationsjobb.
Efter att denna såldes så köptes en beg p85dl, problemet va att när jag väl köpte bilen privat så upptäckte jag att bilen va reggade med 772 hk vilket gjorde att försäkringen stack iväg. Så den såldes.

Hittade min gamla kärlek, p85d, på kvd och kammade hem den!
Denna bil uppgradera jag batteriet på till ett 100 kWh. Bilen va nu ganska unik och hat än idag kontakt med nuvarande ägare som kör bilen. Den blev en p100dl med pluschassi. Bild

Köpte en xp90dl 7-sits demo från tesla som kom från Holland. Detta måste ha varit den bäst ihopskruvade x jag ägt. Inga panelgaps, ingen del som låg snett eller högt, alla kromlister va raka. Ägaren som köpte bilen har fortfarande kvar den i Täby och rullar. Såg den senast på e4 för ca 2 månader sen.

Köpte sen en model 3 performance med allt som gick att få med och det är nog den roligaste bilen jag har ägt. Bytte in denna bil efter 1,5 år till riddermark där jag köpte sen en vit 100d. Den bilen körs idag av en av mina anställda.

Köpte en annan p85dl via aktion och fixade iordning den, såldes den med förlust.
Bytte in den hos riddermark som hade en xp100dl som hade varit med i en krock där reparationen inte va ordentligt gjord samt att den hade fortfarande garanti och en massa fel som jag åtgärdade.
Sen va det dags att sälja den då pengar behövdes till nytt tak och solceller. Bild

Hittade sen en xp100dl som va en 90 från början så den va väldigt bra då den hade första varianten av Autopilot. Köpte den på firman, och fick ingen vettig försäkring på den så det billigaste var 3300 i månaden! Bild


Hade beställt en model x performance, grå med vit inredning 6-sits, fick tips om att ta ut en svart till ett bra pris. Det var då som tesla hade 2 veckors provapå.
Denna bil ångrade jag att jag lämnade tillbaka, men den hade en del mjukvarufel som sen visade sig vara en enkel ominstallation på servicecenter.

Köpte en sen 2020 model x.
Sålde den till en god vän som letade en bil som kunde rymma 4 barn och efter att han tittat på massvis med andra alternativ så köpte han min.
Har en svart s100d under tiden.

Får leverans av min s plaid!
Sen min x plaid, men måste sälja någon av bilarna då jag har 3 bilar för mycket och det blir lite kämpigt ekonomiskt. Nu har vi bara en bil för mycket.

Måste ha missat någon bil, men får väl komplettera senare. Bild
Du skulle satsat på Y istället för X låter det som, inte ett enda problem för egen del..kineserna skruvar flitigt
Har y till mina anställda. Sitter dåligt i sätet.
Tack för omtanken.
Hoppas det löser sig Tars. Själv kommer jag ihåg träbänken i bandvagn 206 (sättet i en Model Y är en dröm i jämförelse (åka BV206 är en dröm i jämförelse med mycket annat man får uppleva i militären). :lol:

MVH
BV206?
Så nya hade inte vi.
Jag körde BV206 och en Scania 50 från 1972.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 14:57
av HelectriC
SwedishAdvocate skrev: 30 mar 2023 11:19
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Som jag minns det så fanns det äldre ex. av i4 där det inte finns möjlighet att förvärma batteriet inför laddning hos i alla fall vissa snabbladdare... Ngn som vet ifall de här bilarna blivit uppgraderade för att åtgärda det här?
alla i4 har nu förvärmning när man navigerar till snabbladdare. Det som skiljer är att en del bilar inte har manuell start av förvärmning, men det tycker jag inte är någon bra ide ändå eftersom det knappast går att räkna ut när man ska starta förvärmningen. Det är så många parametrar man behöver ta med i beräkningen, temp på batteri, utetemp, SoC, hastighet etc etc. Om den laddare man tänkt stanna på inte finns med, så är det bara att navigera till en i närheten, så får man förvärmningen ändå.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 17:36
av Dafro
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
spacecoin skrev:
Trist men helt rätt! Man måste "rösta med plånboken".

Hur går tankarna kring alternativ?
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 18:41
av +46
Jag skrev det här citerade inlägget för drygt sju år sedan i tråden ”Nu börjar jag fan tröttna”. Tycker du gör helt rätt och hoppas att Tesla förstår att vi är många som står bakom dig.

” En gång i tiden fanns det en mycket missnöjd bilägare. Bilen han hade köpt var av en enig motorpress utsedd till Årets Bil. Efter alla fel och reklamationer så tröttnade han till slut och parkerade sin bil på Norr Mälarstrand i Stocholm. På taket satte han upp en skylt med texten: " Årets Skitbil! "
Gissa hur lång tid det tog för bilagenturen att lösa in bilen och ersätta vederbörande? Tror du att den tidigare missnöjda ägaren valde att köpa en ny bil av ett annat märke....?
Sensmoral: Det finns en anledning till att du valde en Tesla. Håll fast vid det och se till att Tesla fixar en bil som du kan vara nöjd med!”

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 18:47
av Tars
+46 skrev:
Jag skrev det här citerade inlägget för drygt sju år sedan i tråden ”Nu börjar jag fan tröttna”. Tycker du gör helt rätt och hoppas att Tesla förstår att vi är många som står bakom dig.

” En gång i tiden fanns det en mycket missnöjd bilägare. Bilen han hade köpt var av en enig motorpress utsedd till Årets Bil. Efter alla fel och reklamationer så tröttnade han till slut och parkerade sin bil på Norr Mälarstrand i Stocholm. På taket satte han upp en skylt med texten: " Årets Skitbil! "
Gissa hur lång tid det tog för bilagenturen att lösa in bilen och ersätta vederbörande? Tror du att den tidigare missnöjda ägaren valde att köpa en ny bil av ett annat märke....?
Sensmoral: Det finns en anledning till att du valde en Tesla. Håll fast vid det och se till att Tesla fixar en bil som du kan vara nöjd med!”
Ja, det är en del av förhoppningen att någon på tesla reagerar då jag inte är ensam, men jag har mer att säga till skulle jag gissa tanke på erfarenheten jag har. Med detta inlägg så blir den köparen som har andra problem än vad jag har, inte tagen på samma allvar av teslas ledning, men nu får gehör får man hoppas.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 18:49
av Tars

Dafro skrev:
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
spacecoin skrev:
Trist men helt rätt! Man måste "rösta med plånboken".

Hur går tankarna kring alternativ?
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.
Ix50 är i mitt tycke, skitful. Men tack för tipset. Har ej tittat på i4:an men tror den är för liten.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 18:51
av NEO
Tars skrev: 30 mar 2023 18:49
Dafro skrev:
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
spacecoin skrev:
Trist men helt rätt! Man måste "rösta med plånboken".

Hur går tankarna kring alternativ?
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.
Ix50 är i mitt tycke, skitful. Men tack för tipset. Har ej tittat på i4:an men tror den är för liten.
Sluta nu, nya I serien är ju fin. Påminner bara om besök hos tandläkaren.
O1CN01inO5lY25XXFTsyWEs_!!6000000007536-0-tbvideo.jpg

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 18:54
av LarsOJ
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:06
av Tars
NEO skrev:
Tars skrev: 30 mar 2023 18:49
Dafro skrev:
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.
Ix50 är i mitt tycke, skitful. Men tack för tipset. Har ej tittat på i4:an men tror den är för liten.
Sluta nu, nya I serien är ju fin. Påminner bara om besök hos tandläkaren.
O1CN01inO5lY25XXFTsyWEs_!!6000000007536-0-tbvideo.jpg
Bild typ så.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:08
av Tars
LarsOJ skrev:
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)
Får kolla det. Tack för tipset. Får kolla förmånsvärdet.
Oj! Har de rökt crack! 1.8! Är den så dyr alltså.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:29
av AAKEE
Tars skrev: 30 mar 2023 18:47
Ja, det är en del av förhoppningen att någon på tesla reagerar då jag inte är ensam, men jag har mer att säga till skulle jag gissa tanke på erfarenheten jag har. Med detta inlägg så blir den köparen som har andra problem än vad jag har, inte tagen på samma allvar av teslas ledning, men nu får gehör får man hoppas.
Jag känner lika på flera områden, men det finns liksom inga alternativ bilmässigt. I vart fall inga intressanta.

Kikar isf snarare på köpa en Plaid ändå och leva med det som är kass med Tesla som biltillverkare. Men hade det funnits några vettiga alternativ hade det kunnat vara aktuellt att haka på.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:29
av Jaqob
Tars skrev: 30 mar 2023 19:08
LarsOJ skrev:
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)
Får kolla det. Tack för tipset. Får kolla förmånsvärdet.
Oj! Har de rökt crack! 1.8! Är den så dyr alltså.
”Starting at $59,974”. Jo, lite skatt tillkommer även där, men ibland bor man i fel land. Verkar vara en väldigt trevlig bil, även om jag inte alls är målgruppen :)

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:52
av Tars
AAKEE skrev:
Tars skrev: 30 mar 2023 18:47
Ja, det är en del av förhoppningen att någon på tesla reagerar då jag inte är ensam, men jag har mer att säga till skulle jag gissa tanke på erfarenheten jag har. Med detta inlägg så blir den köparen som har andra problem än vad jag har, inte tagen på samma allvar av teslas ledning, men nu får gehör får man hoppas.
Jag känner lika på flera områden, men det finns liksom inga alternativ bilmässigt. I vart fall inga intressanta.

Kikar isf snarare på köpa en Plaid ändå och leva med det som är kass med Tesla som biltillverkare. Men hade det funnits några vettiga alternativ hade det kunnat vara aktuellt att haka på.
Får se vad som händer nu. Inte hört något från tesla än.
S:en är en bil som naturligt har mindre saker som kan strula. Den väger mindre och i mitt tycke sjukt mycket snyggare.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 19:55
av Tars
Går att få tag i en via Tyskland för ca 100.000 euro. Inkl moms. Finns självklart dyrare också.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:08
av Dafro
Tars skrev: 30 mar 2023 19:06
NEO skrev:
Tars skrev: 30 mar 2023 18:49
Dafro skrev:
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08

Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.
Ix50 är i mitt tycke, skitful. Men tack för tipset. Har ej tittat på i4:an men tror den är för liten.
Sluta nu, nya I serien är ju fin. Påminner bara om besök hos tandläkaren.O1CN01inO5lY25XXFTsyWEs_!!6000000007536-0-tbvideo.jpg
Bild typ så.
Jag har dock inget mot fronten, snygg jämfört med MY men det bästa är när man kör så ser man inte utsidan. :D

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:11
av BigEasy
Tars skrev: 30 mar 2023 19:55
Går att få tag i en via Tyskland för ca 100.000 euro. Inkl moms. Finns självklart dyrare också.


https://www.tesla.com/de_DE/inventory/n ... p=&range=0

Men det blir ju rätt dyrt ändå. Räkna av tysk moms på 19% och lägg på svensk på 25%. Blir en bit över 1,2...

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:17
av LarsOJ
Tars skrev: 30 mar 2023 19:08
LarsOJ skrev:
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)
Får kolla det. Tack för tipset. Får kolla förmånsvärdet.
Oj! Har de rökt crack! 1.8! Är den så dyr alltså.
Tja bensinare Lariat kostar 1,4 nu så. 1,8 blir 1,44 utan moms. Åk och testa så förstår du varför! :) Västberga.
Vore kul att höra din recension som kört mycket elbilar.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:22
av LarsOJ
Jaqob skrev: 30 mar 2023 19:29
Tars skrev: 30 mar 2023 19:08
LarsOJ skrev:
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)
Får kolla det. Tack för tipset. Får kolla förmånsvärdet.
Oj! Har de rökt crack! 1.8! Är den så dyr alltså.
”Starting at $59,974”. Jo, lite skatt tillkommer även där, men ibland bor man i fel land. Verkar vara en väldigt trevlig bil, även om jag inte alls är målgruppen :)
F150 finns (oavsett drivlina) från basic “work truck” utan finesser till King Ranch eller Limited med extra allt. De är inte basic modellerna som importeras hit. Den med extended range Lariat som Exclusive tar hem kostar ca $100.000 i USA.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:23
av Bengt-re
NEO skrev: 30 mar 2023 18:51
Tars skrev: 30 mar 2023 18:49
Dafro skrev:
TiborBlomhall skrev: 30 mar 2023 11:08
Tars skrev: 29 mar 2023 22:31
Jadu. Det trista är att det finns inte direkt något som lockar.
Ioniq 5 kanske.
Eqs, eqs suv, är för dyra, men kanske ett alternativ i alla fall.
Har audi som kommer med en kombi snart.
Står man ut med bävertänderna är BMW i4 en väldigt bra elbil.
Står man ut med fronten så är väl IX50 en ok ersättare till MX om man klarar sig med 5 platser, I4 är ju inte direkt rymlig. Övervägdesen stund Tars X eller nä jag tänkte tanken men det gick över.
Ix50 är i mitt tycke, skitful. Men tack för tipset. Har ej tittat på i4:an men tror den är för liten.
Sluta nu, nya I serien är ju fin. Påminner bara om besök hos tandläkaren.O1CN01inO5lY25XXFTsyWEs_!!6000000007536-0-tbvideo.jpg
Men nä, den säljs mest på skämt i europa. Den är designad för kinesiska marknaden. Ingen normal europe visar sig i dagsljus utan slokhatt och covidmask i närheten av en i4...

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:30
av Tars
LarsOJ skrev:
Tars skrev: 30 mar 2023 19:08
LarsOJ skrev:
Åk och prova F150 Lightning. Den är fin, stor, praktisk,knäpptyst och lyxig på ett sätt som Tesla aldrig varit i närheten av. Snacka med Felix på Exclusive så kommer du bli väl omhändertagen under hela processen. Hela momsen avdragsgill direkt ;)
Får kolla det. Tack för tipset. Får kolla förmånsvärdet.
Oj! Har de rökt crack! 1.8! Är den så dyr alltså.
Tja bensinare Lariat kostar 1,4 nu så. 1,8 blir 1,44 utan moms. Åk och testa så förstår du varför! :) Västberga.
Vore kul att höra din recension som kört mycket elbilar.
Är skitdålig på just vad alla paket innebär. Får åka och kika.

Re: Hej då tesla

Postat: 30 mar 2023 20:32
av Tars
Det är såhär jag tror det går till hos tesla i USA. Jag kan fortfarande inte fatta vad som gör det så svårt att få till det med passformen.Bild