Torsdagen den 26/6.matbl skrev:Nice. När hämtade du bilen?Segelflygaren skrev:Här kommer det en bild på 32A laddningen.
Dubbelladdare?
Moderator: Redaktion
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Dubbelladdare?
- Segelflygaren
- Teslaägare
Det är delvis ditt fel, det var du som fick mig att kolla på röd igen.hybris skrev:Snygg!
Nu när jag fått bilen, så kan jag bara hålla med om att den röda är något extra.
Alla som jag hittills visat bilen berömmer spontant kulören.
Så tack!
Senast redigerad av Segelflygaren, redigerad totalt 1 gånger.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Bild som visar 16A laddning hemma. Anledningen till att laddningen är nerställd från 32A till 16A är för att min laddbox ger 32A, men är inkopplad på 16A. Eftersom spänningen ligger högre än 230V så får jag lite snabbare laddning än om spänningen varit t.ex. 220V 

-
- Laddning 16A
visst är den snygg! älskar hur den växlar färg i olika ljus. I fullt solsken är den sjukt vacker. får också mycket kommentarer så fort man står stilla.
Ta gärna någon bild och posta. Kul med en röd utan panorama. Jag tycker den är snygg både med och utan.

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Se till att prova bilen på en rolig sommarväg! Ser att du har + så du kan njuta fullt! Körde en sväng idag och sjukt skön på en kurvig väg. Var försiktig bara... snabb som få... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Jo, jag har kört en del på kurviga vägar (bor nära Slingerbulten). Vi borde kanske starta en egen tråd för oss som har P+?hybris skrev:Se till att prova bilen på en rolig sommarväg! Ser att du har + så du kan njuta fullt! Körde en sväng idag och sjukt skön på en kurvig väg. Var försiktig bara... snabb som få...
Jag har dubbelladdare och har användning av dom varje vecka på dom platser som jag laddar just nu, när jag inte laddar hemma. Hade tänkt låta montera in en röd trefas i garaget men efter att kört några månader så skippar jag även denna idé.Rich-hard skrev:Hur många här har haft nytta den där dubbelladdaren?
Verkar som att i dags läget är en helt onödig grej att ha? Eller?
Går den att eftermontera utfall man vill?
Bara kollar läget då jag håller på att beställa en Tesla.
Nu med SC på ingång så tror jag att jag inte hade valt dubbel då det spelar ingen roll, när man ställer den hemma på kvällen så är den ändå full nästa morgon på en vanlig Schuko 230 volt.
Kommer att få SC 10 mil från oss både om vi skall norr ut eller söder ut.