Tesla tar bort lånebil för endagsjobb
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Tesla tar bort lånebil för endagsjobb
Jag får lånebil på service (men då har jag avtal där det ingår, så jag "betalar" för den ändå, men det gör väl alla såvida inte service är "gratis") (det finns inga gratis luncher, men visst blir man irriterad över något man tidigare fått "gratis" och ni får betala en gång till).
Hade min Sear ine 2 gånger inom 10 dagar. Först fick jag en Mercedes 200 AMG genom MABI i 3 dagar från Seat.Andra gången fick jag en Seat Leon genom AVIS i 3 dagar och sedan 2 dagar en Leon plugin Bilen bärgades båda gångerna så de blev först 3 dagar Mabi och Avis och sedan Atteviks lånebil.
Tänk på att lånebil vid garantiåtgärder är reglerat via konsumentköplagen = om man har bilen som förmånsbil så har man inte rätt till lånebil (då konsumentköplagen inte är applicerbar).
Kan väl bara kommentera det om lånebil, för min del (haft körkort/bil i 26 år nu).
Allt som oftast har det hängt på relationen med SÄLJAREN och inte serviceavdelningen.
Dvs har jag haft en bra kontakt med säljaren har de ordnat en bil åt mig, inte service (har gällt VW, audi, BMW, volvo)
Likaså när jag inte haft bra kontakt med säljaren så är inte service villiga att låna ut bilar gratis.
Allt som oftast har det hängt på relationen med SÄLJAREN och inte serviceavdelningen.
Dvs har jag haft en bra kontakt med säljaren har de ordnat en bil åt mig, inte service (har gällt VW, audi, BMW, volvo)
Likaså när jag inte haft bra kontakt med säljaren så är inte service villiga att låna ut bilar gratis.
Zeekr 7X beställd
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20" (såld)
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20" (såld)
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja lagarna skyddar mest privatpersoner/köpare…ForestC skrev:Tänk på att lånebil vid garantiåtgärder är reglerat via konsumentköplagen = om man har bilen som förmånsbil så har man inte rätt till lånebil (då konsumentköplagen inte är applicerbar).
Och även skillnaden mellan reklamation och garanti…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ibland hatar jag att ha rätt!mikebike skrev:Det är inte löst ännu!Pontus skrev:Låter som någon gjort en miss men att nu har rätt person fått hjälpa till. Var glad att det löste sig någorlunda bra, jag kan lova att det är hundra gånger bättre än Hedinsbil...mikebike skrev:Nyss fick jag detta meddelande:Vilka djävla sopprötter!
Det hade de väl kunnat komma på i fredags...
Vad säger att det inte blir ändrat eller uppskjutet igen?
Med min Model 3 hade jag en servicetid som ändrades tre gånger!

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.